rengas-online.com & camskill.co.uk & reifenversand.com
- kumikeisari
- 'Admiral'

kyllä se kehä pienenee, mutta sitä en sitten tiedä välittääkö siitä välttämättä kukaan, siis jos koko on tuo 195/65.
jos koko on tuo 195/60 niin silloin 215/45-17 on todellakin se oikea.
mulla oli taannoin vredesteinit kokeilu mielessä hetken alla, ei oo enää....
tosin onhan ne voinut kehittyä parissa vuodessa.......
jos koko on tuo 195/60 niin silloin 215/45-17 on todellakin se oikea.
mulla oli taannoin vredesteinit kokeilu mielessä hetken alla, ei oo enää....
tosin onhan ne voinut kehittyä parissa vuodessa.......
www.reifentiefpreis.de
Minä tilasin viime viikolla Rialin Comot ja Nankang 225/45r17 renkailla C-Vectraan www.reifentiefpreis.de :stä. Eivät tunne verkkokaupassa Suomea, mutta toimittavat etumaksulla tännekin. Hintaa postikuluineen n. 820€. Renkaat ovat vielä postissa, trackauksen perusteella Saksan postin hoivissa. Narikassa homma on toiminut ihan OK, vastaukset nopeasti ja tavara lähti samana päivänä, kun rahat näkyivät heidän tilillään, siis 3 päivää maksusta, kuten EU:n sisällä pitääkin.
En tiedä onko halpa vai kallis narikka pelkkien renkaiden suhteen, minä otin tuolta, koska sai halutun kokoonpanon haluttuun hintaan.
Sama narikka myy muutakin roipetta nimellä md-tuning.
Pitänee koettaa renkaat huvikseen G-Astraankin...
En tiedä onko halpa vai kallis narikka pelkkien renkaiden suhteen, minä otin tuolta, koska sai halutun kokoonpanon haluttuun hintaan.
Sama narikka myy muutakin roipetta nimellä md-tuning.
Pitänee koettaa renkaat huvikseen G-Astraankin...
- kumikeisari
- 'Admiral'

miksiei sovi, onhan se oikea vaihtoehto koko!?kontio kirjoitti:215/45 menee siihen väliin
195/60r15
->205/45r17
->215/40r17
195/65r15
->205/50r17
->215/45r17 (sopii vectraan hyvin, joihinkin autoihin vähän liian pieni)
->225/45r17 (ei kyllä vectraan sovi ainakaan)
edelleen 215/45-17 on pieni, lakia/stro kirjaa luettaessa.
- kumikeisari
- 'Admiral'

- kumikeisari
- 'Admiral'

Niin,tuolla 215/45 kumilla halkaisija kasvaa 10mm ja 40 sarjalaisella puolestaan pienenee 11mm.kumikeisari kirjoitti: siis jos astran orkkis koko on 195/60-15 niin oikea koko on 215/45-17.
Loppupeleissä kannattaa noitten väliltä valita sen mukaan,haluaako pienentää mittarivirhettä,vai kasvattaa sitä
Yleensä mittari näyttää enemmän,kuin todellinen nopeus,joten tuo 45 sarjalainen sitä korjaisi jonkinverran.
Jos ei taasen yhtään mittarivirhettä,niin ehkä mielummin pienempi kumi,niin ei tule niin helposti ylimääräisiä maksukehotuksia...
Ja mitä tuohon lakitekstiin tulee:
"3. Renkaan ulkohalkaisijaa ei saa suurentaa enempää kuin 51 mm eikä leveyttä enempää kuin 102 mm alkuperäiseen renkaaseen nähden. Jos renkaan ulkohalkaisijaa suurennetaan, on nopeusmittarin näyttämä tarvittaessa korjattava."
Huomatkaa,että renkaan pienentämistä ei ole rajoitettu laissa mitenkään
- kumikeisari
- 'Admiral'

nimen omaan rengasta ei saa pienentää!!tässä kohdassa tulee sitten mukaan tuo kantavuus ideksi eli Li luku.
suurentaa saa, mutta vaatii muutoskatsastuksen, ku rengaskoko suurenee oleellisesti on haettava myös poikkeuslupa kyseisille renkaille.
Sitä voi sitten jokainen miettiä omassa päässä mikä on järkevää.
suurentaa saa, mutta vaatii muutoskatsastuksen, ku rengaskoko suurenee oleellisesti on haettava myös poikkeuslupa kyseisille renkaille.
Sitä voi sitten jokainen miettiä omassa päässä mikä on järkevää.