Vielä egr - venttiilistä...
Tervehdys! Kysyisin vielä sen verran kokemuksia egr-venttiilin käytöstä poistamisesta, ennen kuin alan kyseiseen operaatioon, että onko ilmennyt mitään ongelmia / radikaaleja muutoksia moottorin toiminnassa? Ja mikä olisi paras materiaali tiivisteen tekoon? Käykö tiivistepaperi vai olisiko jo ennemmin mainittu ohut alumiinipelti tai vastaava parempaa? Kiitos vastauksista jo etukäteen!
Et maininnu autoa,mutta ei siitä poistamisesta ole kuin hyötyä!EGR kierrätää pakokaasua imusarjaan ja karstoittaa imukanavia.Kone ja venttiilin ohjurit kuluvat EGR:llä varustettuissa koneissa huomattavasti nopeammin kuin tavallisessa.Semmoinen tiiviste käy joka kestää pakokaasujen kuumuuden.Elikkä se alumiini paperi on hyvä.EGR:n poisto ei vaikuta mitekään koneen toimintaan.Varsinkin dieseleissä EGR on todella huono ratkaisu!
Ittellä ollut Egr-kapistuksen tiiviste tukossa jo puoli vuotta, eikä ole ilmennyt mitään ei-toivottuja tuloksia. Leimaltakin meni läpi loistavilla arvoilla. Tiivistemateriaalina on paperin ohutta kuparipeltiä. Hyvin workkii.
ps. Ei oo muuten kattiakaan,,, (2.0XEV)
ps. Ei oo muuten kattiakaan,,, (2.0XEV)
(Kaikki edellämainittu on vain Minun mielipidettäni)
Oma autoni on -92 vectra c18nz kone. EGR poistettu käytöstä, alumiinipellin palasen avulla. ainoa ero mitä olen ollut huomaavinani
on se, että tyhjäkäynnnillä kone "tupsahtelee" huomattavasti vähemmän, eli toisin sanoen ei juuri ollenkaan. Muuta positiivista seikkaa en ole käytössä huomannut. Tehönlisäystä tai kulutuksen muutosta en ole havainnut. Kyllä siellä kanavissa karstaa oli.
Pelkästään tiivisteenkokoinen kuparipellin pala... Hatelta meni 5 min ku laitto mun Omega-B:hen että ei oo mikään iso JUMPPA!!On 2003-02-03 14:04, Mixu wrote:
Oottekos tehny koko alueen kokoisen pellin, vai pelkän kanavatukeen?
Omassa Ompussa EGR on varsin loistavassa paikassa;)
Poistumaan se kyllä tulee heti kun saan voimisteltua sille poistoajan!
Ajattelepa ite omalle kohalles!?
2.0 16v Omega-95 16v
2.0 16v Omega-95 16v
Pelkästään tiivisteenkokoinen kuparipellin pala... Hatelta meni 5 min ku laitto mun Omega-B:hen että ei oo mikään iso JUMPPA!! 
[/quote]
Onks totta? Tarkemmin en ole vielä asiaan paneutunu, mutta tuo tulipaelti on kivasti lähellä...ja jos tohon EGR jalan kokoisen pellin laittaa niin onhan siinä kuitenkin hommaa.
Ootko IsoG laittanu pelkän venttiilin tukkeen vai koko jalan tukkeen?
Mut tötterö poistuu kyllä heti kun on aikaa joka tapauksessa!
[/quote]
Onks totta? Tarkemmin en ole vielä asiaan paneutunu, mutta tuo tulipaelti on kivasti lähellä...ja jos tohon EGR jalan kokoisen pellin laittaa niin onhan siinä kuitenkin hommaa.
Onks totta? Tarkemmin en ole vielä asiaan paneutunu, mutta tuo tulipaelti on kivasti lähellä...ja jos tohon EGR jalan kokoisen pellin laittaa niin onhan siinä kuitenkin hommaa.On 2003-02-04 13:10, Mixu wrote:
Pelkästään tiivisteenkokoinen kuparipellin pala... Hatelta meni 5 min ku laitto mun Omega-B:hen että ei oo mikään iso JUMPPA!!
[/quote]
Sinne se tuli kahden , noin 7cmx2cm kokosen soikean laipan väliin... Kuten sanoin "Hate" laitto sen paikalleen samalla ku itte räpläsin jotain muuta... Ehkäpä jos Hate lukee tän niin voi kommentoida paremmin???
Ajattelepa ite omalle kohalles!?
2.0 16v Omega-95 16v
2.0 16v Omega-95 16v
Tuli tosiaan tänään eliminoitua omasta autosta tuo kyseinen venttiili ja häpeillen täytyy tunnustaa että menihän siinä aikaa lähes 10 minuuttia. Oli ne kaikki 2 ruuvia kohtuullisen tiukasti kiinni. Tiivistemateriaalina käytin 0,2mm messinkipeltiä. Voin lämpimästi suositella kyseistä toimenpidettä. Autohan oli tosiaan Vectra B 2.0i 16v