Ajotietokone sanoo F
Eli calibran ajotietokoneen näytössä lukee "F" kun valinta on aussentemperaturessa eli ulkolämpötilassa. Samoin kellon vasemmassa yläkulmassa on "F". Auton manuaalista löytyy komealla kuvalla varustettu kohta kyseisestä viasta ja ratkaisuksi on näppärästi annettu "anna Opel-valtuutetun liikkeen paikallistaa ja korjata vika". Onko kellään tietoa mistä tuo "F" näytössä johtuu? Lämpömittari on näyttänyt jo pitkään n. +77 astetta celsiusta vaikka ulkona olisi -20, eli anturin olen tiennyt olevan rikki. Johtuuko tämä "F" siitä, että anturi olisi vihdoin myös auton aivojen mukaan kaput?
-
EVO-500
- OCF Yhteyshenkilö

- Viesti:
Terve!
Ulkolämpötilan mittausanturi on mitä ilmeisemmin rikki tai sille menevä johto poikki tai liittimessä kosketus häiriö. mutta mitä ilmeisemmin anturi on rikki.
Mittaa se ja vaihda tarvittaessa.
Anturi sijaitsee luultavammin heti etupuskurin takana, kuljettajan puolella.
Korjatkaa, mikäli olen väärässä.
T: K.Vilen
Ulkolämpötilan mittausanturi on mitä ilmeisemmin rikki tai sille menevä johto poikki tai liittimessä kosketus häiriö. mutta mitä ilmeisemmin anturi on rikki.
Mittaa se ja vaihda tarvittaessa.
Anturi sijaitsee luultavammin heti etupuskurin takana, kuljettajan puolella.
Korjatkaa, mikäli olen väärässä.
T: K.Vilen
-
shishkebab
- 'Admiral'

- Viesti:
Ei. Siinä on perässä se celsius merkki, mut siinä mihin pitäis numeroita tulla, ni siinä on F.On 2003-02-04 12:00, Opelixi wrote:
Ei se si mitään farenheittejä näytä. Ei kyl kokemuksia laitteesta, että onko se edes mahdollista.
Tänään se anturi alkoi yhtäkkiä hetken pelaamaan. Näytti -6 ja alkoi nousta tasaiseen tahtiin. Nousi +23 asteeseen ja sit tuli taas F.