Onks sulla kuvia ennen ja jälkeen,ja miten hyvin noi läiskät erottuu tosta viininpunasesta,itsellä olis sama urakka edessä..ascona_c kirjoitti:Eihän toi nyt ole vielä pahakaan, omasta Vectrasta tullut korjailtua useita samanmoisia läiskiä.![]()
Itse olen puhdistanut ruostuneen alueen porakoneeseen kiinnitettävällä teräsharjalla. Tämän jälkeen ruostuneeseen kohtaan reilusti pohjamaalia, ja mahdollisesti myös sinkkispraytä.
Päälle oikeansävyistä maalia pensselipurkista, tai vaihtoehtoisesti spraypullosta.
Helppoa ja nopeaa. Voisihan tuota ruostekohtaa myös toki hieman paklailla, jos siistin haluaa. Itse en kuitenkaan ole ruostekohtiin pakkelia laittanut.
B-Vectra mätänee. Mitä tehdä?
Omega C20NE -90
Vectra X18XE -98
Vectra X18XE -98
Alkuperäisestä tilanteesta ei valitettavasti ole kuvia saatavilla, mutta voin ottaa huomenna päivänvalossa muutamia kuvia paikkailluista kohdista.
Itse maalasin pienimmät (ja vähän isommatkin) ruostekohdat merkkiliikkeestä ostetulla pienellä pensselimaalilla. Sarjaan sisältyi myös pieni pensselilakka, jolla maalauksen pystyi viimeistelemään. Eihän tuolla nyt ihan huomaamatonta jälkeä tahdo saada aikaan, mutta kyllähän tuo ainakin itselleni välttää.
Jos meinasit värikynällä sellaista, mikä tulee usein autovahapurkin mukana, niin sellaisella ei kyllä tee yhtään mitään. Jobbarin myyntimeikkaukseen kyllä menettelee, mutta mitään pitempikestoista iloa siitä ei ole.
Jos maalipinta on päässyt pahasti kulumaan tai mattaantumaan, niin silloin kannattanee tehdä maalipintaan hiomavahakäsittely. Hiomavaha poistaa kaikki pienet pintanaarmut ja hapettumat, eli ikäänkuin "kuorii" pienen osan maalikerroksesta pois. Päälle vielä normaali vahaus hyvällä autovahalla, jonka jälkeen pitäisikin taas kiiltoa löytyä.
Itse maalasin pienimmät (ja vähän isommatkin) ruostekohdat merkkiliikkeestä ostetulla pienellä pensselimaalilla. Sarjaan sisältyi myös pieni pensselilakka, jolla maalauksen pystyi viimeistelemään. Eihän tuolla nyt ihan huomaamatonta jälkeä tahdo saada aikaan, mutta kyllähän tuo ainakin itselleni välttää.
Jos meinasit värikynällä sellaista, mikä tulee usein autovahapurkin mukana, niin sellaisella ei kyllä tee yhtään mitään. Jobbarin myyntimeikkaukseen kyllä menettelee, mutta mitään pitempikestoista iloa siitä ei ole.
Jos maalipinta on päässyt pahasti kulumaan tai mattaantumaan, niin silloin kannattanee tehdä maalipintaan hiomavahakäsittely. Hiomavaha poistaa kaikki pienet pintanaarmut ja hapettumat, eli ikäänkuin "kuorii" pienen osan maalikerroksesta pois. Päälle vielä normaali vahaus hyvällä autovahalla, jonka jälkeen pitäisikin taas kiiltoa löytyä.
-
vekkulisti
- 'Admiral'