Omega vai Vectra?

Keskustelua Opeleista
Vechuli
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Vechuli »

Mä suosin vectraa... Se on näppärä peli ainaki mun mielestä ja tykkään enemmän etuvetosesta autosta... Avokki ajelee ompulla eikä mulla kyllä siitä mitään pahaa sanottavaa oo mut henk. koht. ajelen mieluummin vectralla... :D
Opel Astra Caravan 2.0

Jos sinulla on hyvä olo, älä huolestu, se menee kyllä pian ohi...
Kuke
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Kuke »

Itse olin kans noiden kahden vaihtoehdon kimpussa kun autoo noin vuosi sitten etsin ja päädyin tuohon omegaan lähinnä sen suurien sisätilojen vuoksi ja plussaa oli vielä toi takavetoisuus ja kun sattu löytyyn tollanen b omppu 8 venttiilisellä pannulla ja suht paljoilla mausteilla (ilmastointi,sähkölasit,yms) vectraa edullisemmin niin eipä tarvinnu kauan harkita kummanko osti. 8) 8) eli pisteet omegalle.
MakeTku
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja MakeTku »

Osta Omega.
Juho M-P
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Omega.

Ei mene puslia yms vittumaisesti vaihdettavia osia.

Ja takavetotekniikka on "aina" helpompaa huoltaaa itse. Tilaa on.
Aika
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Aika »

Ehdotan että etsit käsiisi kummastakin varteenotettavan yksilön ja kokeilet kumpaakin.

Minulla oli aiemmin B-vecu, vm 1996 X20XEV-koneella. Se oli minusta varsin mukava ja pirteä auto, kakslitrainen moottori kuljetti autoa oikein kevyesti. Moottorin luonne on mielestäni enemmän sitkeä kuin räjähtävää voimaa tarjoava. Ja kakslitraisen harva välityssuhdekin tekee siitä enemmän sitkeän matkakummpanin kuin sporttisen pimpparallirassin. Ohjaustuntuma Vecussa oli mielestäni juuri niin hyvä kuin se etuvetoisessa parhaimmillaan on, tunnokas ja tarkka, joskin etuvetoisten tapaan kiihdytyksissä vetelee. Muistan jostain lukeneeni, että B2 facelift-malliin tuli ohjaukseen jokin muutos jolloin tuntuma valitettavasti heikkeni.

Nyt on Omega MV6, vm 1998. Omega on melkoinen laiva Vecuun verrattuna. Vecu (on nykyisin veljellä) tuntuu pikkuautolta Omegan jälkeen. Eli tilaa on enemmän mutta samalla myös ulottuvuutta joka suuntaan. Omegan ohjaus on simpukkaohjauksille ja raskaille autoille tyypillisesti melko tunnoton eikä suuntavakauskaan ole aivan samalla tasolla kuin Vecussa eli sitä joutuu ohjaamaan hiukan tarkemmin. Toisaalta ajo etenkin liukkaalla pinnalla, jossa pito vaihtelee, on rauhallisempaa kun ohjaus ei vetele kiihdytyksissä.

MV6 eroaa kuitenkin kakslitraisesta CD-varustellusta Vecusta niin paljon, että muilta osin en osaa niitä tasapuolisesti vertailla. Kuutoskone ja automaatti tekevät ajamisesta muutenkin juhlaa :-)
Vielä kun huomioi, että sen saa tehdä nahkasohvalta, vakionopeudensäätimen viemänä, automaatti-ilmastoinnin huolehtiessa lämpötilasta ja ikkunoiden kuivana pysymisestä kaatosateessakin, ei ole ikävä Vecua.

Mutta hyvä auto Vecukin minusta edelleen on.
Omega MV6 Sedan aut '98
Zafira
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Zafira »

Statics kirjoitti:
etuvedossa saat koko ajan pitää ratista kiinni kun vispaa joka suuntaan ja takavedolla voi vaan ottaa lunkisti ja vaikka pitää käsiä taskussa niin auto menee minne pitää.. ja turha vinee, että ei pidä paikkaansa olen omistanut molemmat :)
ei pidä paikkaansa, Zafira ainakin menee kuin juna eteenpäin, motarillakin 120 vauhdista voi ottaa kädet ratista irti ja auto jatkaa suoraan menoa eikä rupea vispaamaan joka suuntaan :lol:
A.k.i
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja A.k.i »

o mega tietenkin. tosin en ole ikinä veccua omistanut niin en voi sitä moittiakkaan.
Vectra stw 1.6 -98
Astra stw 1.6 -05
Kawasaki kx250f -09
smppa
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja smppa »

Mulla oli samat vaihtoehdot, kun 1,5v sitten vaihdoin autoa. Ensimmäiseksi löytynyt,vaatimukset täyttänyt yksilö oli Vectra. Omegat oli yleensä enemmän ajettuja ja/tai kalliimpia.
Ascona C x2: GL 20NE ja LS "Sprint" C20XE
Astra H Wagon Ultimate Z16XER
Vectran italianserkku
Astra K Sports tourer B14XFT
peppesopel
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja peppesopel »

OMEGA!!Vecrasta ja omegasta ei voi samana päivänä puhua!Porukoilla vectra b 2.5v6,ja ittellä ollu kaks mv6:sta,että kokemusta on!Jopa nykyinen vm-90 3000 24v omega on miellyttävämpi ajaa kuin vectra v6!
Omega 2,5 steinmetz caravan, Manta A ,Kadett Gsi cabrio, Vectra2.2 Monza 3.0E, Bedford blitz
woof
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja woof »

ääni jää antamatta koska en ole koskaan omegalla ajanut. V6 b-vectran olen omistanu ja kun tuosta tilavuudesta on paljon puhuttu niin sanon että kaikki (tavarat ja ihmiset) mahtu aina kyytiin ja itsekin mahduin hyvin autoa ajamaan.

t: 194cm, 92kg.
Hootta
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Hootta »

Kiitoksia mielipiteistä! ja tais vaaka kallistua ny omegan puolelle. :)
Dave From Sheffield
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Dave From Sheffield »

Hm... Ottaisin ehkä Omegan.
Opel Vectra 2.0 CDX 1995
140 000km mittarissa (liikaa?)

Enemmän kuitenkin ajoa Volvoilla :)
Veikka
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Veikka »

ite suosin Omppua ku itellänikin on, 2 litrasella diissellilläkin kerkee. Oon ajanut mittarin mukaan 195 km/h. Yks erittäin hyvä ominaisuus Ompussa on että siellä on tilaa edessä ja takana ja ennen kaikkea peräkontissa. Ja sitten ku vielä autossa on painoa niin on mukava ajaa esim. motarilla tai 4 tiellä. Ja muutenkin sillä on mukava ajella.

Käy koe ajamassa molemmat niin tiedät varmasti että kumpi sopii sulle paremmin
tM 63
'Kadett'
'Kadett'

omega vai vectra

Viesti Kirjoittaja tM 63 »

Toin isäukolle 2,0 cd auto. omegan viimekuussa, ja ajoin sen hangosta ouluun samoilla silmillä. Olipa uskomatttoman hyvä ajettava, "kesärenkailla".Vaikka auto oli kattoamyöten täynnä juotavaa. Eihän se mikään tykki oo, mutta, varustelutaso aivan mahtava, ja ne ajo ominaisuudet. "Mahtava yllätys"
Saintiel
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Saintiel »

Statics kirjoitti:
ascona_c kirjoitti:Minkä ihmeen takia porukka noin lämpimästi takavetoa suosittelee?
Jos todellakin ainut järkisyy takavedon ostamiselle on se, että sillä voi heittää paremmin "sivuluisua", niin ei voi muuta kun nauraa. :roll:
onhan ne muutenkin etu ja takaveto ihan erilaiset ajaa.. etuvedossa saat koko ajan pitää ratista kiinni kun vispaa joka suuntaan ja takavedolla voi vaan ottaa lunkisti ja vaikka pitää käsiä taskussa niin auto menee minne pitää.. ja turha vinee, että ei pidä paikkaansa olen omistanut molemmat :)

edit: siis omegalle täältäkin ääni
taitaa tuokin olla aikas lailla auto kohtainen.
Olen taas itsekuullu ja havainnut taas toisin päin että takaveto vispaa ja etuveto on mukavampi.
Vastaa Viestiin