Missä kohtaa ohjaamoa tuo nappi sijaitsee? Sitä tässä pohdittiin.Zeta03 kirjoitti:2.0 G Sport Astrassa saa ainakin TCn napista pois. Ja hyvä niin!Eeti kirjoitti:Kyllä joissain G-astroissa on tuo nappi ollut. Siis pelkällä sutimisen estolla varustetuissa.
Astra 2.2 Sport -01
Penkinlämmittimien nappien välissä, vaihdekepin edessä.Eeti kirjoitti:Missä kohtaa ohjaamoa tuo nappi sijaitsee? Sitä tässä pohdittiin.Zeta03 kirjoitti:2.0 G Sport Astrassa saa ainakin TCn napista pois. Ja hyvä niin!Eeti kirjoitti:Kyllä joissain G-astroissa on tuo nappi ollut. Siis pelkällä sutimisen estolla varustetuissa.
Metro Auto, Airport. Nuohan käsitellään tapauskohtaisesti GM Finlandissa ja käytäntö lienee aika kirjava kun näitä lueskelee.Eeti kirjoitti:Veit siis auton näytille silloin kun se rohisi ja se korjattiin? Missä liikkeessä?driver kirjoitti:Ei ainakaan huoltovihkoon merkitä. Minulla alkoi rohista 83000 kohdalla ja osat vaihdettiin ilman kuluja (meikäläiselle. Ei ehtinyt tulla kunnon tuhoa.Asco-vainaa kirjoitti:Eikö sitä ketjun vaihtoo merkata huoltovihkoon?
Kerran sen muovin irrotin, mutten huomannu kattoo onko merkkiä.
Nyt on 103 000 mittarissa , tuo on ollut ainut ongelma ko. autossa minulla. kulutus vähän isohko siinä 9 kieppeillä.
2.2 vm 2000.
Parastahan olisi jos osat saisi vaihdettua ajoissa ennenkuin ongelma ilmenee, sen jälkeen on tuurista kiinni koska laukeaa. Itse ajelin jonkun aikaa ennenkuin meteli lisääntyi siinä määrin että aloin tutkia tätä palstaa ja diagnoosi oli oikea.
Sen verran on tämä ketjukeskustelu saanut jännitystä aikaan,
että soitin tänään automyyjälle jonka kanssa tein autostani kaupat juuri ennen joulua.
Kysyin suoraan onko minun syytä olla huolissani asiasta.
Hän lupasi selvittää asian huomenna kun huoltopuolen miehet tulevat töihin.
Katsotaan nyt mikä on tuomio.
Jos korjataan niin hyvä. Jos taas ei korjata, niin haluan päätöksen korjaamatta jättämisestä kirjallisena.
että soitin tänään automyyjälle jonka kanssa tein autostani kaupat juuri ennen joulua.
Kysyin suoraan onko minun syytä olla huolissani asiasta.
Hän lupasi selvittää asian huomenna kun huoltopuolen miehet tulevat töihin.
Katsotaan nyt mikä on tuomio.
Jos korjataan niin hyvä. Jos taas ei korjata, niin haluan päätöksen korjaamatta jättämisestä kirjallisena.
OPEL KADETT B -73 Festival
OPEL ASTRA K -16
OPEL ASTRA K -16
- Asco-vainaa
- 'Senator'

Kävin tänään Treella Metro-autossa kysymässä että onko vaihdettu, kun niissä on kuulemma ollu vikaa. Ensimmäinen äijä huollossa ei tiänny yhtään mitään. Toinen ihmetteli että ei kai niissä paljo semmosia vikoja oo ollu, ehkä joitain on vaihdettu... muutamia
Katteli sit koneelta on vaihdettu jossain 70tkm paikkeilla, jossain pk-seudulla, ilmeisesti, kai. Juu, ei semmosin huoltokirjaan merkitä... suuri salaisuus. Täytyy huomena soittaa sinne pääkaupunkiseudulle, että onko se vaihdettu vai ei. Toivottavasti on vähän parempaa ja asiantuntevampaa palvelua.
Astra caravan 2.2 -01
Lääkitys! Ihmiselle!!
Lääkitys! Ihmiselle!!
- Asco-vainaa
- 'Senator'

Alla olevassa linkissä on kuvattu Z22se moottorin jakopää,ja vaikuttaa sille, että kuvassa oleva osa nro 26 elikä ketjun voitelusuutin tuppaa tukkeutumaan,jonka seurauksena ketju/hammaspyörät käyvät kuumina kun eivät saa riittävää voitelua,jonka seurauksena ketju venyy ja kuluu hyvin nopeasti,ja hakkaa aikansa laahainkiskoihin jotka saattavat murtua,jonka seurauksena ketjua pomppii pitkin rattaita,ketjunkiristin ei kykene korjaamaan tätä tilannetta.
On ilmeisesti myös niin,että kun noita jakopäitä on opelilla korjattu,niin siinä vaiheessa myös tulee uudemmantyyppisä osia entisten tilalle.
Tämä Opelin Z22se moottori on varsin mielenkiintoinen kapistus eri versioineen.
Henk koht olen jo kallistunut sellaiseen vaihtoehtoon,että seuraavassa kärryssä,jos se on GM:n tekemä niin siinä on joku versio em mainitusta myllystä.
http://www.verboom.net/projects/speedst ... iming.html
On ilmeisesti myös niin,että kun noita jakopäitä on opelilla korjattu,niin siinä vaiheessa myös tulee uudemmantyyppisä osia entisten tilalle.
Tämä Opelin Z22se moottori on varsin mielenkiintoinen kapistus eri versioineen.
Henk koht olen jo kallistunut sellaiseen vaihtoehtoon,että seuraavassa kärryssä,jos se on GM:n tekemä niin siinä on joku versio em mainitusta myllystä.
http://www.verboom.net/projects/speedst ... iming.html
Omega B X20SE Sedan -98
Vectra A C20NE - CDX -95
Vectra A C20NE - CDX -95
- Asco-vainaa
- 'Senator'

Kyllä näissä on jokin "hyshys"- kampanja ollut, mullakin on melkein heti kolmenkympin huollon jälkeen (32500km kohdalla) tehty "ylimääräinen öljynvainto".
Tuohon aikaan leasing- käytössä ollutta autoa tuskin kukaan on muuten vaan sinne vienyt.
Mitään merkintää ei ainakaan minun huoltokirjassa ole. Eikä sen paremmin konehuoneessakaan.
Kyllä tämä aika selkeästi viittaisi siihen, että ainakin tiettyjä autoja on kutsuttu pajalle.
Tuohon aikaan leasing- käytössä ollutta autoa tuskin kukaan on muuten vaan sinne vienyt.
Mitään merkintää ei ainakaan minun huoltokirjassa ole. Eikä sen paremmin konehuoneessakaan.
Kyllä tämä aika selkeästi viittaisi siihen, että ainakin tiettyjä autoja on kutsuttu pajalle.
OPEL KADETT B -73 Festival
OPEL ASTRA K -16
OPEL ASTRA K -16