Calibra, ostaako vaiko ei?

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
SportCar
'Agila'

Calibra, ostaako vaiko ei?

Viesti Kirjoittaja SportCar »

Oon täs katellu muutamaa calibraa ja se on mun mielestä tosi hieno auto ja on ostohaaveissa!
Mun autotietämys on kuitenkin nollanluokkaa (joo, perustyhmä akkahan tietenkin), joten kysyisimpä nyt että onko noissa jotain yleisiä tiettyjä vikoja mitä ilmenee tms? Joo, joo tietenkin autossa on kuluvia osia, ja ihan yksilöstäkin kiinni, mutta olisi kiva saada jonkunlainen käsitys kyseisestä autotyypistä.
Ruusuja ja risuja kaivataan, kertokaahan tietäjät!
Mitä kannattaa erityisesti ottaa huomioon kun menen tätä katsomaan?
Ne pari Calibraa mitä oon kattellu on 2.0 16V c20xe -92.
Mutta onhan niitä muitakin.. :lol:
MakeTku
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja MakeTku »

Tuon ikäisissä opeleissa pahin murhe on ruoste, mallista riippumatta.
Ei niinkään tekniikka.
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja ata »

Tekniikaltaanhan tuo vastaa hyvin pitkälle Kadett GSi 16V, Astra GSi 16V, Vectra 2000 16V sekä Vectra GT 16V-malleja joissa kaikissa on tuo sama moottori ja voimansiirto. Calibran akilleen kantapäitä ovat mm. takalokasuojat, A-pilarien alaosat (eivät näy päälle päin!) sekä mm. sähkölasien elektroniikka muiden muassa.
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
Falcon_X_62
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Falcon_X_62 »

Pirun hiljanen calibra ainakin on! Eli vielä kovassakaan vauhdissa pidä älyttömiä sivuääniä. Toki edellinen auto oli E Kadetti mikä voi aiheuttaa hiljaisuuden vaikutelman... :D

Ite olen voinut toistaiseksi olla todella tyytyväinen omaan 4x4 tboon! :D
He (Japsi autoilijat) ovat ja pysyvät luonteenomaisina loisina, kuokkavieraina, jotka vahingollisten bakteerien tavoin leviävät yhä laajemmalle...
-A.H.-
calluman
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja calluman »

Minusta tuntuu että calibra ei ole mikään kovin hiljainen varsinkaan matalaprofiilisilla kesärenkailla. (marangoni vanto 205/50):roll:
60 profiilin nastalylleröillä melkeen hiljaisempi kuin kesärenkailla. :D
Chicken
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Chicken »

Olen ajanu omalla -90 16v calibrallani kahdessa vuodessa 67tkm, ja olen ollut todella tyytyväinen. Ajettavuus miellyttää, ja varsinkin hinta/laatusuhde on ollut kohdallaan. Muutama pikkujuttu on tullut vastaan, mutta nekin lasken enemmän kuluviin tai ajan saatossa hapertuviin osiin kuin "oikeisiin" vikoihin (abs anturi, lämppärin kenno ja putkisto antoi periksi ajan myötä). Muuten auto on toiminut hyvin, ja jos ihmeitä ei tapahdu, niin ajattelin ajella autolla ainaskin vielä 30-40 tkm (tähän mennessä jo pisimpään itselläni ollut auto)... :wink:
Tissi Paroni
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tissi Paroni »

calluman kirjoitti:Minusta tuntuu että calibra ei ole mikään kovin hiljainen varsinkaan matalaprofiilisilla kesärenkailla. (marangoni vanto 205/50):roll:
60 profiilin nastalylleröillä melkeen hiljaisempi kuin kesärenkailla. :D
215/40 kumit kesällä alla ja ei oo rengas melu haitannu. 95 Calsu kyseessä.
Apinat, ne tappavat kaikki oudot yksilöt. Ja jos se soveltuu apinoihin, soveltuu se varmasti myös ihmisiin!!!
- A.H 20.04.1889-30.04.1945 -
www.maxboom.fi
mikajau7
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja mikajau7 »

Oma calibra ei ainakaan hiljainen ollut..äänieristys oli huonoa luokkaa. Kun vauhtia oli yli 80 niin ärsyttävä puhuriääni valtas auton

http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... highlight=
JAU!
Falcon_X_62
'Admiral'
'Admiral'

Eipähän mene rahat kurkusta alas!!! Osta poes!!! Minun mielipide... 8) :lol:

Huh... valehtelimpa taas! Kyllä siitä sen verran jää rahaa että voi vielä kurkun kostuttaa!!! :oops: (Pienessä sievässä (darrassa) töissä....)
He (Japsi autoilijat) ovat ja pysyvät luonteenomaisina loisina, kuokkavieraina, jotka vahingollisten bakteerien tavoin leviävät yhä laajemmalle...
-A.H.-
SportCar
'Agila'

Viesti Kirjoittaja SportCar »

Falcon, ootkos sie vähä hassu? Hih! :lol:
Carpila
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Carpila »

Oon ollu kans tuutyväinen calibraan vaikkakin töitä se on teettänyt :wink: onahan kuitenkin kyseessä 15 vuotias auto.

Itse olen lapsellinen ja ostan auton fiiliksen perusteella AINA, järki tulee usein toisena :P Calibra ei jättänyt kylmäksi ja koeajon jälkeen se piti saada.

Paljon sain tehdä remppaakin mutta ei se mitään =)
Saab 96 V4 Turbo
Omat nettisivut
Falcon_X_62
'Admiral'
'Admiral'

Calipra kirjoitti:Oon ollu kans tuutyväinen calibraan vaikkakin töitä se on teettänyt :wink: onahan kuitenkin kyseessä 15 vuotias auto.

Itse olen lapsellinen ja ostan auton fiiliksen perusteella AINA, järki tulee usein toisena :P Calibra ei jättänyt kylmäksi ja koeajon jälkeen se piti saada.

Sama meininki! Olin kyllä ihan sitä mieltä koeajon jälkeen että paras kyyti housut jalassa... Ois se kyllä varmana maistunu ilman housujakin mutta en kehannu alkaa riisumaa ku oli nii paljon pakkasta.... :lol: -(z)-

Hassu....? :o :wink:
-A.H.-
Carpila
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Carpila »

Falcon_X_62 kirjoitti:
Calipra kirjoitti:Oon ollu kans tuutyväinen calibraan vaikkakin töitä se on teettänyt :wink: onahan kuitenkin kyseessä 15 vuotias auto.

Sama meininki! Olin kyllä ihan sitä mieltä koeajon jälkeen että paras kyyti housut jalassa... Ois se kyllä varmana maistunu ilman housujakin mutta en kehannu alkaa riisumaa ku oli nii paljon pakkasta.... :lol: -(z)-

Olishan sitä voinu ajaa mamikset jalassa :wink: -(z)-
Saab 96 V4 Turbo
Omat nettisivut
Falcon_X_62
'Admiral'
'Admiral'

Calipra kirjoitti:
Falcon_X_62 kirjoitti:

Olishan sitä voinu ajaa mamikset jalassa :wink: -(z)-
Ei tullu mukaan... mutta jos semmoiset olis ollu ni ne varman ois ollu jotku tosi kireet ralliruutu kuvioiset mikki-hiiri raukat... :oops: 8) Ei hyvä... :lol:
-A.H.-
Vastaa Viestiin