Vectra B huurtaa ikkunat
Vectra B huurtaa ikkunat
Mikä on kun Vectra B huurruttaa ikkunat umpeen lähes aina, jos kyydissä on talvella (oli ilman mikä hyvänsä) takapenkillä joku.
Aika usein myös huurruttaa yksinkin ajaessa kuskin puoleisen takasivuikkunan. Aika kiusallista, kun ei matkustajat näe autosta ulos ilman jatkuvaa ikkunoiden hinkkaamista.
Mikä neuvoksi?
Aika usein myös huurruttaa yksinkin ajaessa kuskin puoleisen takasivuikkunan. Aika kiusallista, kun ei matkustajat näe autosta ulos ilman jatkuvaa ikkunoiden hinkkaamista.
Mikä neuvoksi?
Kyllähän nuo takasivulasit ovat jo kahden hengen kuormallakin ihan läpinäkymättömässä huurussa.
Pientä helpotusta asiaan saa, kun laittaa poistoilma-aukon läpät nippusiteillä jatkuvasti "auki" -asentoon. Kesällä nippusiteet kannattanee ottaa jälleen pois, sillä pölyn määrä voi olla takakontissa muuten melkoinen.
Pientä helpotusta asiaan saa, kun laittaa poistoilma-aukon läpät nippusiteillä jatkuvasti "auki" -asentoon. Kesällä nippusiteet kannattanee ottaa jälleen pois, sillä pölyn määrä voi olla takakontissa muuten melkoinen.
Vaihda raitisilman suodatin ja kato helpottiko:
http://vectra.desteem.org/
Projektit -> Raitisilman suodatin
http://vectra.desteem.org/
Projektit -> Raitisilman suodatin
Huurtuminen
Voisiko olla sama vika kuin samanikäisissä Astroissa, lämppärin kennon liittimet tihuuttavat. Astrassa sen huomaa kuskin jalkatilan maton kastumisesta. Itsella vuoti aluksi niin vähän, ettei sitä edes älynnyt glykoliksi. Glykolia ei tarvitse olla kuin hiukan lasilla, niin huurtuu tehokkaasti.
-
Miro.Simounen
- OCF Member 2017
-
jeppe jääkarhu
- 'Diplomat'

Re: Vectra B huurtaa ikkunat
Löytyiskö tästä (KLIK!) jotain apua?petrih kirjoitti:Mikä on kun Vectra B huurruttaa ikkunat umpeen lähes aina, jos kyydissä on talvella (oli ilman mikä hyvänsä) takapenkillä joku.
Mikä neuvoksi?

Ehkä, mutta mieluummin mä oon kuiva ku tyttöystäväMiro.Simounen kirjoitti:Oot vaa nii helevetin kuivat tyyppikontio kirjoitti:Nyt ei pysty auttamaan,mä kun olen monesti ihmetellyt sitä että ikkunat ei hiihtolenkin jälkeen vaadi edes täyttä puhallusta pysyäkseen kirkkaina.
Mulla on muuten B2 vecu, mitäs kosteusongelmaiset?
A4 Tdi
Millä asennolla muuten pidätte puhalluksia ja lämpöjä, jos pysyy hyvin ikkunat auki?
Itse joutuu pitämään -10c pakkasella kolmen hengen kuormalla puhallusta kolmosella, ja ilmansuuntausta "Tuulilasi" ja "Tuulilasi + jalat" -asentojen välikohdassa, ja siltikin takasivulasit täysin huurussa.
Jos kääntää "Tuulilasi + jalat" -asennolle, niin alkaa huurtamaan tuulilasia.
Työmatkaa kuitenkin 50km suuntaansa, joten luulisi autonkin olevan jo kerennyt lämmetä.
Itse joutuu pitämään -10c pakkasella kolmen hengen kuormalla puhallusta kolmosella, ja ilmansuuntausta "Tuulilasi" ja "Tuulilasi + jalat" -asentojen välikohdassa, ja siltikin takasivulasit täysin huurussa.
Jos kääntää "Tuulilasi + jalat" -asennolle, niin alkaa huurtamaan tuulilasia.
Työmatkaa kuitenkin 50km suuntaansa, joten luulisi autonkin olevan jo kerennyt lämmetä.
Lasi/Jalka-asennossa aluksi 3-teholla ja 5-10 kilometrin jälkeen 2-teholla. Riippuen hieman pakkasista.
Silloin kun sataa sellasta oikeen raskasta loskaa, niin saattaa mennä huuruun alussa, kun sitä kosteutta tulee ihmisten mukana niin paljon autoon, mutta kyllä se siitä sitten aukeaa. Tietty jos matkustajat hönkii jatkuvasti laseja päin, niin meneehän ne huurun, kun takasivulaseille ei ole suulakkeita...
Silloin kun sataa sellasta oikeen raskasta loskaa, niin saattaa mennä huuruun alussa, kun sitä kosteutta tulee ihmisten mukana niin paljon autoon, mutta kyllä se siitä sitten aukeaa. Tietty jos matkustajat hönkii jatkuvasti laseja päin, niin meneehän ne huurun, kun takasivulaseille ei ole suulakkeita...