Vectra B huurtaa ikkunat

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
petrih
'Kadett'
'Kadett'

Vectra B huurtaa ikkunat

Viesti Kirjoittaja petrih »

Mikä on kun Vectra B huurruttaa ikkunat umpeen lähes aina, jos kyydissä on talvella (oli ilman mikä hyvänsä) takapenkillä joku.

Aika usein myös huurruttaa yksinkin ajaessa kuskin puoleisen takasivuikkunan. Aika kiusallista, kun ei matkustajat näe autosta ulos ilman jatkuvaa ikkunoiden hinkkaamista.

Mikä neuvoksi?
kontio
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja kontio »

Nyt ei pysty auttamaan,mä kun olen monesti ihmetellyt sitä että ikkunat ei hiihtolenkin jälkeen vaadi edes täyttä puhallusta pysyäkseen kirkkaina.
A4 Tdi
petrih
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja petrih »

kontio kirjoitti:Nyt ei pysty auttamaan,mä kun olen monesti ihmetellyt sitä että ikkunat ei hiihtolenkin jälkeen vaadi edes täyttä puhallusta pysyäkseen kirkkaina.
Kiva, itellä hiihtolenkin jälkeen on hyvä jos näkee edes eteenpäin :D
malmgren
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja malmgren »

Mulla vähä sama juttu g astrassa, että ikkunat hikoilee kun takapenkillä on joku istumassa. Aattelin mennä perjantaina biltemaa ja ostaa huurtumisenestoainetta jos se vaikka auttais.. kesää odotellessa 8)
ascona_c
OCF Member 2020

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

Kyllähän nuo takasivulasit ovat jo kahden hengen kuormallakin ihan läpinäkymättömässä huurussa. :)

Pientä helpotusta asiaan saa, kun laittaa poistoilma-aukon läpät nippusiteillä jatkuvasti "auki" -asentoon. Kesällä nippusiteet kannattanee ottaa jälleen pois, sillä pölyn määrä voi olla takakontissa muuten melkoinen.
ekto
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ekto »

Vaihda raitisilman suodatin ja kato helpottiko:

http://vectra.desteem.org/

Projektit -> Raitisilman suodatin
timoan
'Admiral'
'Admiral'

Huurtuminen

Viesti Kirjoittaja timoan »

Voisiko olla sama vika kuin samanikäisissä Astroissa, lämppärin kennon liittimet tihuuttavat. Astrassa sen huomaa kuskin jalkatilan maton kastumisesta. Itsella vuoti aluksi niin vähän, ettei sitä edes älynnyt glykoliksi. Glykolia ei tarvitse olla kuin hiukan lasilla, niin huurtuu tehokkaasti.
kurttu
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja kurttu »

Tai sit on ilmansäätimen läppä jumiutunu osittain sisäkierto-asentoon.
kurttu
malmgren
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja malmgren »

Oma g astra kävi just huollossa ja huoltoon kuului raitisilmasuodattimen vaihto, mutta lasit huurtuu edelleen. Onko kokemuksia siitä huurteenestoaineesta? Ja Timoan mistä kohtaa se kuskin matto oli sitten kastunnu jos vaikka oma lämppäri vuotaa sitä glykolia..
Miro.Simounen
OCF Member 2017

Viesti Kirjoittaja Miro.Simounen »

kontio kirjoitti:Nyt ei pysty auttamaan,mä kun olen monesti ihmetellyt sitä että ikkunat ei hiihtolenkin jälkeen vaadi edes täyttä puhallusta pysyäkseen kirkkaina.
Oot vaa nii helevetin kuivat tyyppi :lol:
Vectra C GTS 2.0T "Stage-3"
jeppe jääkarhu
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: Vectra B huurtaa ikkunat

Viesti Kirjoittaja jeppe jääkarhu »

petrih kirjoitti:Mikä on kun Vectra B huurruttaa ikkunat umpeen lähes aina, jos kyydissä on talvella (oli ilman mikä hyvänsä) takapenkillä joku.

Aika usein myös huurruttaa yksinkin ajaessa kuskin puoleisen takasivuikkunan. Aika kiusallista, kun ei matkustajat näe autosta ulos ilman jatkuvaa ikkunoiden hinkkaamista.

Mikä neuvoksi?
Löytyiskö tästä (KLIK!) jotain apua?
Kuva
kontio
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja kontio »

Miro.Simounen kirjoitti:
Oot vaa nii helevetin kuivat tyyppi :lol:
Ehkä, mutta mieluummin mä oon kuiva ku tyttöystävä :D

Mulla on muuten B2 vecu, mitäs kosteusongelmaiset?
A4 Tdi
ekto
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Mulla on B1 vm.98 ja on riihikuiva. Takasivulasit saattaa hitusen huurtua jos auto on täynnä ihmisiä kosteissa vaatteissa/hiuksissa. Muuten on ikkunat aina auki.
ascona_c
OCF Member 2020

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

Millä asennolla muuten pidätte puhalluksia ja lämpöjä, jos pysyy hyvin ikkunat auki? :)

Itse joutuu pitämään -10c pakkasella kolmen hengen kuormalla puhallusta kolmosella, ja ilmansuuntausta "Tuulilasi" ja "Tuulilasi + jalat" -asentojen välikohdassa, ja siltikin takasivulasit täysin huurussa.
Jos kääntää "Tuulilasi + jalat" -asennolle, niin alkaa huurtamaan tuulilasia.

Työmatkaa kuitenkin 50km suuntaansa, joten luulisi autonkin olevan jo kerennyt lämmetä.
ekto
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Lasi/Jalka-asennossa aluksi 3-teholla ja 5-10 kilometrin jälkeen 2-teholla. Riippuen hieman pakkasista.

Silloin kun sataa sellasta oikeen raskasta loskaa, niin saattaa mennä huuruun alussa, kun sitä kosteutta tulee ihmisten mukana niin paljon autoon, mutta kyllä se siitä sitten aukeaa. Tietty jos matkustajat hönkii jatkuvasti laseja päin, niin meneehän ne huurun, kun takasivulaseille ei ole suulakkeita...
Vastaa Viestiin