Eikä maksanu ku 90€, aika suolanen hinta . Normikatsastus+kaasut (50€) +Muutoskatsastu alustalle (40€)
Samalla oli kiinni noi FK:n enkelinsilmät ja niistäkään ei tullu ku positiivista palautetta
No joo, läpi meni ja sehän on tärkeintä
-------------------------------------------------------
Catapultam habeo. Nisi pecunias omnes mihi das, ad caput tuum saxo immane mittam.
323->Kadett GSi->Jetta->Civic->Vectra->Passat
JLP kirjoitti:Alustaa ei ois välttämättä tarttenut muutoskatsastaa, se kun on vapaaehtoista -92 asti...
Noup. Ainakin katsastusaseman mukaan kaikki autot mihin on tehty alustanmuutos 1993 jälkeen täytyy muutoskatsastaa.
Catapultam habeo. Nisi pecunias omnes mihi das, ad caput tuum saxo immane mittam.
Ei munkaan tarvinnu kadettiin tehdä alustan muutosta mutta renkaiden muutoskatsastusta tehdessä kysyivät tahdonko alustasarjasta maininnan otteeseen ja sain samaan rahaan. 20€ tais maksaa. Ja nyt olis itelläkin vectran katsastus edessä, jos vaikka menis läpi.
Auton alustan korkeuden muutokset on tullut esittää muutoskatsastukseen 1.1.1993 alkaen. Mikäli katsastuksessa havaitaan tai asiakas ilmoittaa 1.1.1993 tai sen jälkeen käyttöön otetun auton alustan korkeutta muutetun, tulee auto määrätä muutoskatsastettavaksi. Samoin ennen vuotta 1993 käyttöön otettu auto on määrättävä muutoskatsastettavaksi, jos alustan korkeutta ilmoitetaan muutetun vuonna 1993 tai myöhemmin tai se muuten on ilmeistä. Ennen vuotta 1993 tehtyjä alustan korkeuden muutoksia ei ole tarpeen määrätä muutoskatsastettavaksi vaan niihin sovelletaan normaaleja määräaikaiskatsastuksen arvosteluperusteita. Pyynnöstä muutoskatsastus voidaan kuitenkin tällaisillekin autoille tehdä.
noni mulla o ollu autossa matalemmat vieterit jo 1991 vuonna ja ihan hyvin menny katsastukset 2vuotta ilman niiden merkintää otteessakin mut viimeksi ku muutoskatsastin moottorin niin ne laitettiin otteeseen eikä tarvi mitää TUV lappuja vm 1988 autoon
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Kadett C City 2.0 16v Turbo -76 "FakeXE"
joo mä kävin vuosia sitten katsastamas -91 740 volvoa leimaäijjä vaan sano että maalaa noi punaiset jouset mustaksi että mä en tiedä että ne on mad.jouset.mä että hä? ku en ollu kuullukkaa sillo että pitää muutoskatsastaa.no se selitti että jos on ennen -93 laitettu jouset niin ei tarvi, mä sanoin että tottakai ne on laitettu ennen sitä .äijjä tuumas että joo kyllä mä uskon,on vaan niin uuden näköiset noi sun jouset "10" vuotta vanhoiksi?eikä siitä sen enempää tuumannu
omega b2 farkku 2,2 16v.tomaatti
ex:"mv6"manuaali-94
vectra-b2 -99 2.0 sport voyage
omega-a 3,0 12v.-87
Onkos sulla vakiovaloissa sähköistä korkeuden säätöä? Onkos noissa uusissa lampuissa, vai modasitko niihin itse? Ajattelin vaan et kun tuollaiset lamput laittaa, niin onko aivan välttämätöntä viritellä niitä korkeudensäätömoottoreita uusiin umpioihin, jos säätää ne asennettaessa oikealle korkeudelle?!!? Huomaako leimalla jos korkeuden säätö ei toimi (ei moottoreita asennettuna)?
Eipä meillä ole paljon vahtailtu valojen säätöjä yms., konepeltiäkään ei ikinä oo avattu. Jarrut, onko polttimot ehejät ja alustan osien kunnon ne tarkastelee...
Mielipide on kuin persereikä. Meillä kaikilla on sellainen, ja meistä kaikista toisen sellainen haisee pahalta.
m.k kirjoitti:Eipä meillä ole paljon vahtailtu valojen säätöjä yms., konepeltiäkään ei ikinä oo avattu. Jarrut, onko polttimot ehejät ja alustan osien kunnon ne tarkastelee...
Taidan tietääkin juuri kyseisen katsastusaseman.
Välillä tuntuu, että päästävät heti leimalta läpi, jos katsastusmies on edes vilaukseltakaan nähnyt katsastettavan auton.
m.k kirjoitti:Eipä meillä ole paljon vahtailtu valojen säätöjä yms., konepeltiäkään ei ikinä oo avattu. Jarrut, onko polttimot ehejät ja alustan osien kunnon ne tarkastelee...
Taidan tietääkin juuri kyseisen katsastusaseman.
Välillä tuntuu, että päästävät heti leimalta läpi, jos katsastusmies on edes vilaukseltakaan nähnyt katsastettavan auton.
Ko. paikasta kyllä irtosi Kadettille viimeinen tuomio. No ehkä, läpimätä, päästöt perseellään kun ryyppy jumis kiinni (normaalisti ei ees toimi), takajarrut ottaa huonosti, käsijarruvaijeri napsahti poikki, etujousi poikki... Kyllä ne nykyään ihan asiallisesti katselee. Ko. paikan vuoksihan se meni valtion asema kiinni, viimeisenä vuonna kun oli molemmat niin 80% kävi yksityisellä. Valtion konttorilla oli kyllä tiukka inssi, varmaan olis pompannu jos on pikkukiviä vänkärin kumimatolla
Mielipide on kuin persereikä. Meillä kaikilla on sellainen, ja meistä kaikista toisen sellainen haisee pahalta.
wiquel kirjoitti:Onkos sulla vakiovaloissa sähköistä korkeuden säätöä? Onkos noissa uusissa lampuissa, vai modasitko niihin itse? Ajattelin vaan et kun tuollaiset lamput laittaa, niin onko aivan välttämätöntä viritellä niitä korkeudensäätömoottoreita uusiin umpioihin, jos säätää ne asennettaessa oikealle korkeudelle?!!? Huomaako leimalla jos korkeuden säätö ei toimi (ei moottoreita asennettuna)?
Vanhat valot oli manuaalilla korkeudensäädöllä, kuten myös nämä uudet.
Eikai siinä mitään kummempaa, multa vaan kysyttiin, että: Onko E-hyväksyntä. Sanoin kyllä ja asia oli sillä selvä.
JLP kirjoitti:Alustaa ei ois välttämättä tarttenut muutoskatsastaa, se kun on vapaaehtoista -92 asti...
Missäs pykälässä noin sanotaan?
Tarkoitin tuolla sitä että vuosimalliin -92 alustan muutoskatsastus on vapaaehtoista. Näin ainakin täällä katsastusmies sanoi kun omaa Calikkaani (-92) katsastuksessa käytin. Eli autot -93 eteenpäin alustasarjat on muutoskatsastettava.