Calibran hinnat poljettu suohon!!
Minä kyllä uskallan olla vieläkin eri mieltä tuosta hintapoltiikista. Todettakoon, että atan kommentissa on paljon myös totuuksia, varsinkin sen suhteen että calibra on ollut todellakin harvinainen auto suomessa.
Siltikin, en ymmärrä mistä käytetyn calibran hinta oikein muodostuu. Olisi varsin ymmärrettävää, edelleen, jos tällainen harvinaisempi automalli olisi jonkin verran kalliimpi kuin ns. tavallinen perhemalli. Tottakai, urheilumalleista on aina joutunut maksamaan enemmän rahaa kuin tavallisesta perheautosta, mutta ainakin mua hirvittää se, että kuinka paljon näin calibran tapauksessa.
Uuden Vectran CD-varustelulla on autotalli.comin mukaan saanut 26,994 eurolla, siis vm. 1992-1994.
Uuden Calibran taasen samaisella koneella 31,367 eurolla, vm 1990-1994.
Tottakai, erilaisilla varusteluilla saadaan hintaeroa suuremmaksikin, mutta siltikin. Näiden autojen hintaero on uutena ollut 14%, joten en vieläkään ymmärrä miten helvetissä se voi 15v. päästä ollakkin jopa 200%?
Siltikin, en ymmärrä mistä käytetyn calibran hinta oikein muodostuu. Olisi varsin ymmärrettävää, edelleen, jos tällainen harvinaisempi automalli olisi jonkin verran kalliimpi kuin ns. tavallinen perhemalli. Tottakai, urheilumalleista on aina joutunut maksamaan enemmän rahaa kuin tavallisesta perheautosta, mutta ainakin mua hirvittää se, että kuinka paljon näin calibran tapauksessa.
Uuden Vectran CD-varustelulla on autotalli.comin mukaan saanut 26,994 eurolla, siis vm. 1992-1994.
Uuden Calibran taasen samaisella koneella 31,367 eurolla, vm 1990-1994.
Tottakai, erilaisilla varusteluilla saadaan hintaeroa suuremmaksikin, mutta siltikin. Näiden autojen hintaero on uutena ollut 14%, joten en vieläkään ymmärrä miten helvetissä se voi 15v. päästä ollakkin jopa 200%?
Saab 9000 CSE 2.3T -95
Opel Vectra 2.0 GLS -90 (projekti)
Örf, ei kai tässä nyt mitään valitetakaan. Jokainenhan ostaa sellaisen auton minkä haluaa, jos ja kun hintapyyntö kohtaa maksajan.
Sitä vaan ihmettelen, että mistä se hinta oikeen koostuu näissä calibroista, nimittäin tämä puoli on kokonaan jäänyt multa pimentoon.
Vectra toimi tässä lähinnä vaan esimerkkinä, eikä liity sinällään mitenkään calibran hintaan, ainakaan tänä päivänä.
Kertokaas siis, mikä siinä callessa sitten on niin helvetin arvokasta. Ulkomuotoko?
Sitä vaan ihmettelen, että mistä se hinta oikeen koostuu näissä calibroista, nimittäin tämä puoli on kokonaan jäänyt multa pimentoon.
Vectra toimi tässä lähinnä vaan esimerkkinä, eikä liity sinällään mitenkään calibran hintaan, ainakaan tänä päivänä.
Kertokaas siis, mikä siinä callessa sitten on niin helvetin arvokasta. Ulkomuotoko?
Saab 9000 CSE 2.3T -95
Anodi kirjoitti:Calibra on heti Lotus Omegasta seuraava. Vois jopa sanoa että Calibra määrää. (piste)
Saab 96 V4 Turbo
Omat nettisivut
Omat nettisivut
Jeremy Clarksonia lainaten: Vauxhall (Holden) Monaro on Lotus Carltonin (Omegan) ja Turbo Calibran äpärälapsi... 
No joo, valmistusmääristä sen verran voisi mainita, että jokaista Calibraa kohden tehtiin 8 A-Vectraa. Calibraa kun valmistettiin 238 647 kappaletta (kaikki mallit yhteensä) ja Vectra A:ta 1 975 579 kappaletta (kaikki mallit yhteensä).
No joo, valmistusmääristä sen verran voisi mainita, että jokaista Calibraa kohden tehtiin 8 A-Vectraa. Calibraa kun valmistettiin 238 647 kappaletta (kaikki mallit yhteensä) ja Vectra A:ta 1 975 579 kappaletta (kaikki mallit yhteensä).
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
No kun nyt koko ajan libraa sitten verrataan vectraan tai niiden hintaeroja.
Katsos piruttas vaik turbo calibran ja turbo vectran hintaero?
Epäilisin et tuo vectra maksaa enemmän kuin calibra,johtuen sen harvinaisuudesta.
Jopa Saksassakaan ei ole kovin kummoista tarjontaa näillä vectroilla,mut jos on ni hintakin sen mukainen.
Epäilisin et tuo vectra maksaa enemmän kuin calibra,johtuen sen harvinaisuudesta.
Jopa Saksassakaan ei ole kovin kummoista tarjontaa näillä vectroilla,mut jos on ni hintakin sen mukainen.
-Turbo Calibra 4*4
-Vectra 2000 4*4
-Astra coupe bertone 2.2
-Vectra 2000 4*4
-Astra coupe bertone 2.2
Tässä kohti ollaan samoilla linjoilla toki.T.J kirjoitti:No kun nyt koko ajan libraa sitten verrataan vectraan tai niiden hintaeroja.
Mutta, onko karvalakki calibra sitten sama asia kuin täysvarusteltu turbocalle?
Ja samoin, eihän tavallinen gls vekkukaan ole sama asia kuin turbo-veccu.
Ymmärrän kyllä että tuollainen turbo-nelikko calibra on arvokas laite, ja lisäksi vielä erikoinen, jopa eksoottinen. Mutta en kyllä ymmärrä mitä yhtä eksoottista karvalakki 2.0 calibrassa sitten on.
Edelleenkään en ole kovin vakuuttunut näistä "asiantuntija" lausunnoista tuon calibran hinnan muodostamisessa. Kaippa sitä sitten meikäläisessä asuu tuo roope-setä ilmiö, koska ei tuo hintaero edelleenkään mahdu kupoliin.
Itse kyllä olen sitä mieltä, että vekku hakkaa calibran mennen tullen ulkonäössä, ja monessa muussakin asiassa. Mutta, makuasioistahan on turha kinastella jne
Saab 9000 CSE 2.3T -95
- Wannabecalibra
- Minut on bannattu!
hohhoijaa mitä jauhantaa... otappa vaikka markkinoinnin kirja kätöseen ja lukase miten tuotteen hinta muodostuu... miks lidlin jugurtit on halvempia kun cittarin vaikka ne tulee samasta tehtaasta.... miks vag konsernin dsg automaattiloota maksaa golffiin 1900e, mutta audiin se oli 3900e? Miks kaikki ei oo saman hintaisia? Miks mersu on kalliimpi ku lada? miks miks miks miks mä en ymmärrä miks miks
www.google.com eti sieltä
Allekirjoittaneella rupeaa ikä painamaan... Näkökin rupeaa heikkenemään, kun ei meinaa enään selvää päivääkään nähdä.
Heh, elä poika hermostuWannabecalibra kirjoitti:hohhoijaa mitä jauhantaa... otappa vaikka markkinoinnin kirja kätöseen ja lukase miten tuotteen hinta muodostuu... miks lidlin jugurtit on halvempia kun cittarin vaikka ne tulee samasta tehtaasta.... miks vag konsernin dsg automaattiloota maksaa golffiin 1900e, mutta audiin se oli 3900e? Miks kaikki ei oo saman hintaisia? Miks mersu on kalliimpi ku lada? miks miks miks miks mä en ymmärrä miks miks![]()
Kyllä muakin vituttais ajaa täysin ylihintaisella autolla, ja lukea siitä foorumilta. Melkeen menis yöunet. Huh, onneks ei oo kun noita "perhe"mallin autoja pihassa, niin tulee yötkin nukuttua paremmin
Saab 9000 CSE 2.3T -95
Mistäs päättelet sen olevan ylihintainen, eikös markkinahinta ole auton todellinen arvo, ei ylihinta? Jos se on köyhän lompakolle liikaa niin se on elämää. Jos autosta suostutaan maksamaan niin ja niin paljon niin miksi myydä sitä halvemmalla? Ei ne hinnat siellä huvikseen ole, jos kysyntää löytyy niin tyhmä sitä on vähempää pyytää? Suurin ilma Calibran hinnassa on tullut nyt alas ja uskoisin etteivät hinnat tuosta enään ihmeitä laske. Tietenkin iän myötä omansa mutta niin laskee Vectrankin.Oraakkeli kirjoitti:Heh, elä poika hermostuWannabecalibra kirjoitti:hohhoijaa mitä jauhantaa... otappa vaikka markkinoinnin kirja kätöseen ja lukase miten tuotteen hinta muodostuu... miks lidlin jugurtit on halvempia kun cittarin vaikka ne tulee samasta tehtaasta.... miks vag konsernin dsg automaattiloota maksaa golffiin 1900e, mutta audiin se oli 3900e? Miks kaikki ei oo saman hintaisia? Miks mersu on kalliimpi ku lada? miks miks miks miks mä en ymmärrä miks miks![]()
www.google.com eti sieltä![]()
Kyllä muakin vituttais ajaa täysin ylihintaisella autolla, ja lukea siitä foorumilta. Melkeen menis yöunet. Huh, onneks ei oo kun noita "perhe"mallin autoja pihassa, niin tulee yötkin nukuttua paremmin
TBD
-
jeppe jääkarhu
- 'Diplomat'

Turbo 4x4 Vectra on hyvin poikkeustapaus harvinaisuutensa ja pienen ja lyhyen valmistusmääränsä johdosta, joten sitä koskee aivan eri arvonmuodostus kuin "tavallisia" A-Vectroja. Erikoismallit ovat erikoismalleja.
Kyllä siihenkin aikaan kun ostin oman Vectra A GT 16V:n vuonna 1997 oli hinnanmuodostus erikoinen. Itse ihmettelin suuresti kun samassa liikkeessä oli myynnissä myös samanikäinen Astra F GSi 16V jossa oli sama tekniikka kuin tuossa Vectra GT 16V:ssäkin, samanlainen sisusta eli penkit, ratti, mittaristo ym, samanlaiset alustarakenteet ja oikeastaan vain pienempi koppa ja Astrassa oli ruostetta näkyvästi (Vectrassa ei ollut lainkaan tuolloin). Silti Astran hintapyynti oli enemmän kuin Vectran... Samaan aikaan samanikäisen Calibra 16V:n hinnat olisivat olleet vielä korkeammat jos sellaisia olisi yleensä ollut myynnissä... Itse ostin tuolloin Vectran ja olin tyytyväinen ja koska omistan kyseisen Vectran edelleenkin olen siihen edelleenkin tyytyväinen (olisin vielä tyytyväisempi jos siinä ei nykyään olisi pieniä ruosteongelmia).
Kyllä coupe-mallit ovat etenkin vanhempina halutumpia, kuten vaikka Kadett C Coupe vrt sedan vaikka noissa jopa keulan muotoilu on aivan sama. Myös Astra G Coupe on arvokkaampi kuin vaikka 4d sedan-malli. Ihan normaalia. Manta on kalliimpi kuin Ascona ja niin edelleen vaikka olisivat samalla moottorilla. Kadett C Coupe 1.2 on tänä päivänäkin ihan hieno auto, samaten kuin esimerkiksi Manta B 2.0E jossa tehoa on vähemmän kuin 8-venttiilisessä Calibrassa. Joten miksi ihmeessä sitä 8-venttiilistä Calibraa pitäisi vähätellä? Se on (ainakin omasta mielestäni) kaunis korimalli jossa kuitenkin 2-litrainen moottori, pienemmällähän ei Calibraa ikinä edes tehty, kuten esimerkiksi Mantaa tehtiin ja silti kukaan ei täällä ihmettele miksi Mantoista pyydetään isompia hintoja kuin Asconoista samalla tekniikalla? Koska Mantan coupe-kori on tyylikkään näköinen ja haluttu malli edelleenkin.
Kyllä siihenkin aikaan kun ostin oman Vectra A GT 16V:n vuonna 1997 oli hinnanmuodostus erikoinen. Itse ihmettelin suuresti kun samassa liikkeessä oli myynnissä myös samanikäinen Astra F GSi 16V jossa oli sama tekniikka kuin tuossa Vectra GT 16V:ssäkin, samanlainen sisusta eli penkit, ratti, mittaristo ym, samanlaiset alustarakenteet ja oikeastaan vain pienempi koppa ja Astrassa oli ruostetta näkyvästi (Vectrassa ei ollut lainkaan tuolloin). Silti Astran hintapyynti oli enemmän kuin Vectran... Samaan aikaan samanikäisen Calibra 16V:n hinnat olisivat olleet vielä korkeammat jos sellaisia olisi yleensä ollut myynnissä... Itse ostin tuolloin Vectran ja olin tyytyväinen ja koska omistan kyseisen Vectran edelleenkin olen siihen edelleenkin tyytyväinen (olisin vielä tyytyväisempi jos siinä ei nykyään olisi pieniä ruosteongelmia).
Kyllä coupe-mallit ovat etenkin vanhempina halutumpia, kuten vaikka Kadett C Coupe vrt sedan vaikka noissa jopa keulan muotoilu on aivan sama. Myös Astra G Coupe on arvokkaampi kuin vaikka 4d sedan-malli. Ihan normaalia. Manta on kalliimpi kuin Ascona ja niin edelleen vaikka olisivat samalla moottorilla. Kadett C Coupe 1.2 on tänä päivänäkin ihan hieno auto, samaten kuin esimerkiksi Manta B 2.0E jossa tehoa on vähemmän kuin 8-venttiilisessä Calibrassa. Joten miksi ihmeessä sitä 8-venttiilistä Calibraa pitäisi vähätellä? Se on (ainakin omasta mielestäni) kaunis korimalli jossa kuitenkin 2-litrainen moottori, pienemmällähän ei Calibraa ikinä edes tehty, kuten esimerkiksi Mantaa tehtiin ja silti kukaan ei täällä ihmettele miksi Mantoista pyydetään isompia hintoja kuin Asconoista samalla tekniikalla? Koska Mantan coupe-kori on tyylikkään näköinen ja haluttu malli edelleenkin.
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70