kotelosuojaus+ sisälokarit b vecu

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
blueberry05
'Admiral'
'Admiral'

kotelosuojaus+ sisälokarit b vecu

Viesti Kirjoittaja blueberry05 »

onkohan noista sisälokareista "hyötyä" jos pesee pyörönkotelot
oletteko suojanneet itse kotelot ja millä aineella
autoa en saa ylös niin aattelin itse tehdä ainakin ton keväämmällä
-jupe-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -jupe- »

On hyötyä, ennen kuin laitat sisäloksut niin pese liuottimella ja vedellä puhtaaksi ja ruiskuta joka puolelle kotelosuojaa. Jos siellä on jotain kumitulppia tai reikiä, ota ne pois ja ruiskuta niiden sisäpuolellekin.
Nismo, millo lie taas ajos
Hablo
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Hablo »

Jep. Lokari sulkee lokasuojan sokkelot, etureunassa olevan ilmakauhan ansioista kosteus poistuu kotelosta ajon aikana, joten lika ei kerrostu koteloihin, eikä mekaaninen kulutus vahingoita pellin suojakerroksia. Eristää myös kabiniin tulevaa melua. Itse ruostesuojaus kannattaa jättää mielestäni ammattilaisen hoidettavaksi, jos aikoo pitää autoa itsellään useamman vuoden.
tupelo
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja tupelo »

Kunnon pesu+kuivaus helteellä pyöränkoteloihin ja pohjaan sitten sähköruiskulla metrisellä letkulla varustettuna oikeat kotelosuojaaineet (dinitrol,tectyl ym.) myös helmakoteloihin (paineilmalla voi kurat puhaltaa pois jos ei jaksa pestä) ja joka paikkaan mihin letkulla pääsee ruiskuttamaan. Parin vuoden välein niin pysyy pellit ehjinä. Ainakin minulla toimii ja hinta ei päätä huimaa kun ruisku on suurin investointi. Sitten sisälokarien sisäpuolelle alustamassaa ja kattohuopaa niin alkaa äänetkin hiljentyä.
jariz
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jariz »

Sisälokarien sisäpuolelle riittää kyllä pelkkä kotelosuoja. Jos haluaa ääniä vaimentaa niin kannattaa varmaan laittaa kontin puolelle pyöräkoteloihin vaikka bitumi mattoa niin varmasti vaimenee.
tupelo
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja tupelo »

jariz kirjoitti:Sisälokarien sisäpuolelle riittää kyllä pelkkä kotelosuoja. Jos haluaa ääniä vaimentaa niin kannattaa varmaan laittaa kontin puolelle pyöräkoteloihin vaikka bitumi mattoa niin varmasti vaimenee.
Kunhan vaan kirjoittelin mitä hyötykäyttöä keksin nurkissa pyörineille pensselimassalle ja kattohuovan palasille. Ei tarkoitus ollutkaan tehdä mitään hifitason äänieristystä.
Vastaa Viestiin