Jotkin noista kohdista pisti aika lailla silmään, joten piti ihan tarkistella...
Kannattaa tuon listan kanssa tarkistaa vielä esim hebbi-sivuilta asian laita. Kuten tuossa mainitsin niin varsinkin Vectran kohdalla kannattaa lähteä bisnesversiosta = n3ke alhaisempi lähtöhinta paremmilla varusteilla eli saat het kättelyssä automaatti-ilmastoinnin ja vakkarin, varsinkin jos malttaa kevään tarjouksiin ja sit tilaa, ties vaikka olisi jo nyt menossa ne tarjoukset. Muutenkin itse ainakin olen huomannut, ettei noi TM:n autohinnastoihin oikein ole luottamista tai jos varsinkin katsoit sitä autokatsausta niin ne tiedot on ihan poikittain sieltä syvältä...
Tässä sit muutama satunnainen lisäkommentti vain tohon listaan:
Audi A4 Avant 2.0 aut. : aika niukat tilat, tehoton ja yli 2ke kalliimpi lähtöhinta
- Jotenkin vaikea kuvitella, että hinta ero olisi vain 2ke, en pääse tsekkaa kun viralliset sivut on päivittämässä hintoja ja esim stockkalla ei ole tätä myynnissä. Lisävarusteita/paketteja tulee ruksattavaksi... huomattavasti tehottomampi kone jokatapauksessa
Audi A4 Avant 1.8T : vain niukat tilat, mutta jo yli 6ke kalliimpi lähtöhinta
-Vähän parempi kone, mtuta epäilen hinnan karkaavan isommaksi vielä...
Citroen C5 Break: en löytäny kuin 3 litrasen automaattina ja hinta 42200e : Kait siinä tilaa on ja varmaan tehojakin....
- Tosiaan, tämä hämmästytti kovasti... Aikaisemmin mun mielestä C5:een sai 2.0 kanssa automaagin jopa ilman lisähintaa...
Ford Mondeo Wagon 2.0 Aut.: Tilava mutta ei kovin tehokas, toisaalta yli 2ke pienempi lähtöhinta. Hmm...
- Sama kokoinen, Tosin tässä täytyy ottaa jokin muu kuin alkaen malli, koska siinä ei ole automaagi-ilmastointia eikä ESP:iä -> hinta nousee Niin ja 4-lovinen automaatti-> n. 1L/100km isompi kulutus
Honda Accord 2.0i Tourer Sport A: Ihan kohtuulliset tilat ja tehoa ehkä kaipaa. Lähtöhinta yli 2ke pienempi. Niin ja onhan tuossa tuo 2.4i:kin, kylläkin lähtöhinta on sitten yli 3ke kalliimpi. Alkaisko Honda mieheksi
- Hmm... Tämä muuten on aika hyvä paketti... Tuo 2.0:ssahan on tehot sama kuin 2.2 vectrassa, okei väännössä jää pahasti, mutta silti tehohan autoa kuljettaa... 5-vaihteinen, mutta tosin kuluttaa vielä aikalailla. Aika hyvä paketti, tosin Honda, Japanista
Peugeot SW 2.2 Confort A: Ei kovin tilava, mutta suht tehokas ja lähtöhinta tonnin kalliimpi.
- Siis tilathan ovat pienet, niin ja hinnat kannattaa tarkistaa vielä jostain..
Renault: ei isoja farkkuja automaattina
-Hmm... Eiks Laguna mahdu tälle listalle, esim 2.0T koneella 5-lovisella automaatilla?
Skoda Octavia Combi 2.0FSI A Elegance: Aika tilava, ihan tehokas kone ja lähtöhinta yli 3ke pienempi.
- Itse otin Ocu:n Vectran tilalle vain. 4wd, vaimon vaatimus. Samalla pitäisi saada reilu säästö polttoainekuluihin, joten päätös oli selvä vaikkei helppo...

Ahtautta tulee olemaan, mutta kuinka paljon ja usein on vielä liian aikaista sanoa, kun en ole saanut mopoa vielä... Hyvät varusteet tuossa elegancessa plussana, ei tartte paljoa ruksia...
Subaru legacy 2.0 R STW AC A: suht tilava ja tehokas, lähtöhinta yli 3ke kalliimpi.
- Pahoja rajoitteita lisävarusteissa, joten jos riittää niin siitä vain...
Toyota Avensis 2.4 sol tech wagon aut: ihan tilava ja suht tehokas, lähtöhinta alle 2ke pienempi.
VW Passat Variant 2.0FSI Trendline A: Suht tilava, ihan tehokas kone, lähtöhinta alle 2ke kalliimpi.
- Oikeesti tarkista noi hinnat... Miten mun mielestä esim VW:n hinta on lähes 10ke kalliimpi versus veccu business line...