Nelipyörä suuntaus...
-
shishkebab
- 'Admiral'

- Viesti:
Missäs päin pääkaupunkiseutua kannattaisi noi pyörien suuntaukset käydä säädättämässä? Oon laittamassa uusia jousia/iskareita autoon ja pitäs kulmat zekata sen jälkeen. Viimeksi kun länsiautossa kävin säädätyttämässä lysti maksoi muistaakseni jotain 140€, joka on kyllä aika paljon! Onko tietoa mistä saisi suuntauksen halvemmalla? Ja mistä yleensä löytyy tarvittavat laitteet kulmien säätämiseen? Länsiautossa kyllä osasivat hommansa, mutta tuo hinta politiikka ei kauheasti innoita. Autona oli vectra 4x4 säädettävien puslien kanssa.
Opel on POP!
Kysäses Tunexilta kun ne niitä puslasarjojakin duunaa nelikoihin niin jossain nekin pitää säätää asennuksen jälkeen. Luulis, että on kokemuksen kautta joku osaava paikka mielessä johon vievät.
Veikkaan ettei 4-pyöräsuuntausta paljoa halvemmalla saa - en ole ainakaan minä löytänyt. Onneksi ei tarvii ihan joka vuosi tehdä - tai täytyy jos duunaa alustaa uuteen uskoon aina vaan lisää ja lisää
Toni
Veikkaan ettei 4-pyöräsuuntausta paljoa halvemmalla saa - en ole ainakaan minä löytänyt. Onneksi ei tarvii ihan joka vuosi tehdä - tai täytyy jos duunaa alustaa uuteen uskoon aina vaan lisää ja lisää
Toni
-
juzatheman
- 'Senator'

itse olen kerran säätänyt 4x4 vectran kulmat kohilleen.
autoon oli asennettu kyseiset säädettävät puslat taakse.
aikaa meni melkeen kaks tuntia! oli aika herkkä laji kun yritin säätää asiakkaan toivomiin arvoihin.. alotti takapään camber kulmista, sääti ne kohilleen ja lukitsi, sitten taka auraus! kas kummaa toisen fillarin säätö ei riittänyt. joten aloitettiin taas alusta ja sen jälkeen hakemalla haettiin keskeisiä toleranssien sisällä olevia kulmia.
sitten kun sain takapään hyväksi alkoi taistelu etupään kanssa. eikä asiaa helpota yhtään jumiin ruostuneet säädöt + lukitukset ja todella paljon madallettu alusta..eli ahtaat paikat.
olihan homma...
hinta jäi kumminkin muistaakseni alle sadan euron.
autoon oli asennettu kyseiset säädettävät puslat taakse.
aikaa meni melkeen kaks tuntia! oli aika herkkä laji kun yritin säätää asiakkaan toivomiin arvoihin.. alotti takapään camber kulmista, sääti ne kohilleen ja lukitsi, sitten taka auraus! kas kummaa toisen fillarin säätö ei riittänyt. joten aloitettiin taas alusta ja sen jälkeen hakemalla haettiin keskeisiä toleranssien sisällä olevia kulmia.
sitten kun sain takapään hyväksi alkoi taistelu etupään kanssa. eikä asiaa helpota yhtään jumiin ruostuneet säädöt + lukitukset ja todella paljon madallettu alusta..eli ahtaat paikat.
olihan homma...
hinta jäi kumminkin muistaakseni alle sadan euron.