Hyvin liikkuu täälläkin, kiitos kysymästä. Kertaakaan en ole auton takia ollut myöhässä ja vauhtiakin taitaa löytyä tarvittaessa noin 70km/h enemmän kuin Suomessa tarvitaan.crystal kirjoitti: Mutta jos on "hunajakennomaski" Golfissa, niin on siitä hyötyäkin. Kyllä liikkuu....![]()
Entä siellä?
![]()
.
UUSI Vectra C -kokemuksia?
Sama vika rahikaisella 2.2directillä
[quote="samulis"]
Joo, kuulostaa tutulta... C-vectran tyyppivikoja threadissä on aika moni kohtalon toveri valitellut vuosi takaperin. Itselleni tapahtui tuo sama vuosi sitten talvilomalla, kun pakkanen laski jonnekkin -20 - -25 asteen paikkeille ja auto oli seissyt reilun vuorokauden paikallaan.
quote]
Eilen jäi kaupan pihaan, kun ei enää akkujännite riittänyt käynnistämiseen vaikka puoli tuntia olin ajanut yhtä soittoa ennen pysähtymistä. -19C ja autoliitto apuun... ei naurattanut.
Niin akku kuin autokin 5kk ikäisiä, eikä mitään mahdollisuutta pitää narussa talvella.
Joo, kuulostaa tutulta... C-vectran tyyppivikoja threadissä on aika moni kohtalon toveri valitellut vuosi takaperin. Itselleni tapahtui tuo sama vuosi sitten talvilomalla, kun pakkanen laski jonnekkin -20 - -25 asteen paikkeille ja auto oli seissyt reilun vuorokauden paikallaan.
quote]
Eilen jäi kaupan pihaan, kun ei enää akkujännite riittänyt käynnistämiseen vaikka puoli tuntia olin ajanut yhtä soittoa ennen pysähtymistä. -19C ja autoliitto apuun... ei naurattanut.
Niin akku kuin autokin 5kk ikäisiä, eikä mitään mahdollisuutta pitää narussa talvella.
-
Black Diamond
- 'Diplomat'

Luin kerran jostain artikkelin, jossa laskeskeltiin Suomalaisen tulevan hyvin toimeen muutaman sadan euron tulolla. Kunhan muistaa olla nuuka ja ei osta mitään ylimääräistä.Hyvin liikkuu täälläkin, kiitos kysymästä. Kertaakaan en ole auton takia ollut myöhässä ja vauhtiakin taitaa löytyä tarvittaessa noin 70km/h enemmän kuin Suomessa tarvitaan.
Kyllä se 5000 euron tili silti vain on mukavampi.
-
Black Diamond
- 'Diplomat'

Olet oikeassa! Meillä ei niin hirveästi autoa tarvita, siksi koitan sijoittaa mahdollisimman vähän autoon, jotta autoilu ei olisi liian kallista tarpeisiin nähden. Olen sitä mieltä, jos autojen vaihdossa välirahaa ei pysty maksamaan pankkikortilla heti pois, niin ei hyvä!Ihan kiva pikkuauto jollekin nuorelle opiskelijalle tai äidille kauppakassiksi...
Opiskelijat taitavat jo kesätöistäänkin saada sen verran taskurahaa, jotta tämä voi siirtyä minun jälkeen toisiin ajoihin. Oma hankinta lienee seuraavaksi taas ihan jotain muuta.
Oma tyttö (14v) tilasi omilla rahoillaan ihan uuden skootterin, joten hänen autoilulleen tämä ei ennätä, vaihtuu minulta kyllä sitä ennen.
-
Opel Astra
- 'Senator'

Juuri näin. Ihme, että Kristalli jaksaa pyöriä täällä paskojen autojen ja köyhinen ihmisten foorumilla.nico.567 kirjoitti:^ Melko säälittävää. Kaveri tulee pullistelemaan Opel foorumille rahoillaan ja GTi Golffillaan ja luulee sitä vielä nopeaksikin.
Moderaattorit hohoi, eikö tuolle kristallille saada sitä bannia aikaiseksi??
-
Black Diamond
- 'Diplomat'

Re: Sama vika rahikaisella 2.2directillä
Ai sulla jäi "puolilämmin" auto käynnistymättä? Tuosta en olekkaan kuullut. Ainoastaan noista vähän pidempään seisoneista. Pyörittikö vai pitikö vain napsuntaa? Jos se on se sama vika mikä vain napsuu niin lohdutuksena se, ettei piuha auta yhtään vaikka pitäisi 5h. Alkaa ihmetyttämään ettei valmistaja/maahantuoja ala oikeasti korjaamaan tälläistä tilannetta ei taida olla mikään marginaaliryhmä joilla auto ei käynnisty kovemmilla pakkasilla.Harpal kirjoitti: Eilen jäi kaupan pihaan, kun ei enää akkujännite riittänyt käynnistämiseen vaikka puoli tuntia olin ajanut yhtä soittoa ennen pysähtymistä. -19C ja autoliitto apuun... ei naurattanut.
No, itse saanut kokea nyt hieman samaa VAG:n autolla, kun tällä hetkellä alla oleva Touran ei kanssa tahdo lähteä käyntii reilun -20 asteen kelissä ellei ole saanut piuhaa vähintään 2h. JA ne savut....
No onpa hyvä tietää, ettei oma yksilö (2.2 direct) ole ainoa (vajaa 2 kuukautta vanha) joka taas tänä aamuna jätti pihalle (~ -22C)Eilen jäi kaupan pihaan, kun ei enää akkujännite riittänyt käynnistämiseen vaikka puoli tuntia olin ajanut yhtä soittoa ennen pysähtymistä. -19C ja autoliitto apuun... ei naurattanut.
Tuskinpa siis tehty akun vaihto auttaa, kerran kyseessä näyttää olevan tyyppivika. Huollossa kaveri väitti ettei asialle voi oikein mitään mutta kuulemma maahantuoja/valmistaja tutkailevat paraikaa, josko joku kikka kakkonen asialle löytyisi. Väittipä että jännitteen pitää olla yli 12.5V ennen kuin auto suostuu starttaamaan. Jos joku tietää miten tuon "naks, naks":in voi kätevästi ohittaa, niin voisi melkein kokeilla.
Harmi sinänsä koska muuten auto on tuntunut ihan mukavalta ajettavalta.
Mulle vaihdettiin uusi 70aH akku, nyt toimii pakkasellakin! Ei tarvii ostaa toista autoa jolla ajan pakkasellaMetrzi kirjoitti:No onpa hyvä tietää, ettei oma yksilö (2.2 direct) ole ainoa (vajaa 2 kuukautta vanha) joka taas tänä aamuna jätti pihalle (~ -22C)Eilen jäi kaupan pihaan, kun ei enää akkujännite riittänyt käynnistämiseen vaikka puoli tuntia olin ajanut yhtä soittoa ennen pysähtymistä. -19C ja autoliitto apuun... ei naurattanut.
Niin akku kuin autokin 5kk ikäisiä, eikä mitään mahdollisuutta pitää narussa talvella.Oli muuten jo varmaankin 6. kerta. Assistancen "tädit" alkavat tuntea jo äänestä;)
Tuskinpa siis tehty akun vaihto auttaa, kerran kyseessä näyttää olevan tyyppivika. Huollossa kaveri väitti ettei asialle voi oikein mitään mutta kuulemma maahantuoja/valmistaja tutkailevat paraikaa, josko joku kikka kakkonen asialle löytyisi. Väittipä että jännitteen pitää olla yli 12.5V ennen kuin auto suostuu starttaamaan. Jos joku tietää miten tuon "naks, naks":in voi kätevästi ohittaa, niin voisi melkein kokeilla.
Harmi sinänsä koska muuten auto on tuntunut ihan mukavalta ajettavalta.
Ensin kävi huollossa ja auton "tietokoneet" kuullemma olivat viturallaan, ohjelmoivat uudelleen. Tuloksena: 20 pakkasta *NAKS* vaikka oli tolpassa.
Tiedä sitten onko tuossa perää mutta luulisi nyt Opelin käyttävän samaa tekniikkaa eri malliensa suhteen koska kyllä ainaskin H-Astra käynnistyy vaikka akkujännite menee alle 12 voltin.Metrzi kirjoitti:
Väittipä että jännitteen pitää olla yli 12.5V ennen kuin auto suostuu starttaamaan.
Opel Astra Wagon -05 1.8 A Cosmo