DTI 2.2 koneet ja kestävyys.

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
TEPE
'Senator'
'Senator'

DTI 2.2 koneet ja kestävyys.

Viesti Kirjoittaja TEPE »

Sanokaahan kaverit onko tuo semmonen kone, että huollot säännöllisesti tehtynä ajaa sen 300tkm ilman suurempaa huolta koneen laukeamisesta? Miten kestävä kone tuo muuten on, eli uskaltaako tempasta lastulla lisää polleja toivoen, ettei tarvi heti kiikuttaa huoltoon???? Viitsisikö joku -(z)- diesel guru vastata :D
Minkä mä sille mahdan...sellast se elämä on!
Iso Omega
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Iso Omega »

Aika idioottivarma. Emännän Astran huollon yhteydessä kyselin koneen (Omega) "tyyppivikoja" ja merkkihuollon kaveri kehui konetta...
Suurin syy varmaankin ketjullisessa jakopäässä. Hehkutulppa ahtimen vierestä hajoaa ekana johtuen ahtimen kuumuudesta.
Joku oli kuulemma ajanut taksia Omegan 2.2 dti:llä 300tkm ilman mitään kummempia ongelmia.
Itsellänikin lastu hakusessa, tai pikemminkin PSI-powerbox, tosin powerboxia ei vielä oo ko. koneeseen saatavilla.
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Janne M »

Mä lastutuin 310tkm ajetun 2.0 DTI koneen joka on aikalailla sama motti kuin tuo 2.2 DTI:ikin. www.wdracing.net on Upsoluten lastujen maahantuoja ja asennuttaja ja vieläpä aika kilpailukykyisellä hinnalla...

Mitään huonoa en tuosta koneesta keksi, paitsi että sen että hehkutulpat tuppavat jämähtämänn helvetin kovaan kiinni ja sen vuoksi on jouduttu kansiakin irroittamaan... :roll: Hehkuja kannattaa siis ajoittain herkistellä.

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

2.0 -kone on ainakin huippukestävä. Tiedän erään yhä täydessä ajossa olevan -99 2.0Dti taksi Zafiran, jolla on ajettu 600tkm, eikä koneelle ole tehty koskaan mitään perushuoltoa suurempaa. Ketjukin on alkuperäinen eikä edes rallata.
VectraC03
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja VectraC03 »

ascona_c kirjoitti:Tiedän erään yhä täydessä ajossa olevan -99 2.0Dti taksi Zafiran, jolla on ajettu 600tkm, eikä koneelle ole tehty koskaan mitään perushuoltoa suurempaa.
Perushuolto? Itse käsitän perushuollolla aika isoa juttua, jossa kone puretaan suunnillee atomeiksi, vaihdetaan kulutusosat yms, minkä jälkeen kone lähes uuden veroinen.
ascona_c
OCF Member 2020

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

Itse käsitän perushuollolla suodattimien, hehkujen, paluuletkujen, kiristimien, moniurahihnan yms. vaihdot.

Kuvaamasi tapausta nimitän itse täydelliseksi koneremontiksi.
VectraC03
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja VectraC03 »

ascona_c kirjoitti:Itse käsitän perushuollolla suodattimien, hehkujen, paluuletkujen, kiristimien, moniurahihnan yms. vaihdot.
=> Määräaikaishuolto
Vastaa Viestiin