omega 2.5td 97-00

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
villev
'Kapitän'
'Kapitän'

omega 2.5td 97-00

Viesti Kirjoittaja villev »

morjens vaan....oon uus naama tällä clubilla

oon kauan jo suunnitellu laittavani tollasen b ompun itelle 2.5 td:llä, vissiin bmw:n kone. laittakaa risuja ja ruusuja kyseisestä mallista.
olis kiva tietää minkälaisia nuo on. ja jos joku osais sanoo et mitä on dsl-vero,kulutukset...yms.
onko tossa faceliftisä -99-2002 mallissa paljon eroja tuohon vanhempaan b-malliin?

kannattaako tollanen hakee saksasta?? ei tuontiautoista ole kokemuksia

kiitos vastauksista jo valmiiksi :D
2,5TD
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja 2,5TD »

Vai että 2.5 Omegaa, mikäs siinä.

Mulla on ollu 2 sellasta, eka oli -00 ja tämä nykyinen -96.

Tilaa on erittäin hyvin ja jos pistät CD-mallin niin varusteissa löytyy. Yksi ihan mukava varuste CD-mallissa on helposti taittuva matkustajan etupenkki.
Siitä ei ole tietoa löytyykö tästä uudemmasta päivitysversiosta sama ominaisuus jostakin mallista esim. Elegancesta.

Olennaista eroa vehkeissä ei mielestäni ole. Uusi oli aavistuksen hiljaisempi, näkyi olevan enemmän toppauksia konehuoneessa. Automaattinen ilmastointi oli ihan mukava mutta Omegassa se on mielestäni toteutettu aika huonosti. Varsinkin sadekelillä vehje vaati ilmastointia päälle koska muuten ikkunat huurtuivat ja tunnelma oli kuin saunassa konsanaan. No ilmastointi päälle niin tuota ongelmaa ei ollut, mutta ehkä ilman ohjauksen suuntaukseen olisi Opel voinut panostaa enemmänkin. Voihan olla että tuossa autossamme oli tuulilasin edessä oleva sensori viallinen ja tämän takia tuulilasille ei tullut riittäväsi ilmaa. Nykyisessä vehkeessä on manuaalinen ilmastointi ja sehän toimii niin kuin pitääkin.

Kulutukset ovat varsin kohtuulliset. Ajotietokoneen mukaan kulutukset matka-ajossa vaihtelevat jopa 5,6 litrasta noin 7 litraan. Normaalisti kesällä noin 6,8. talvella menee helpommin yli seiska ja jopa yli 8 litraa näkyy vievän kovemmilla pakkasilla ja nopeuksilla.

Vikoja ei ole juurikaan ollut paitsi yksi varsin ihmeellinen jota voisi kuvata jonkinlaisena koneen vapinana esim. liikkeellelähtiessä tai tasakaasulla pienellä vedätyksellä loivaan ylämäkeen.
Eräs asiantunteva diesel-huolto oli sitä mieltä että se johtuu pumpun liian myöhäisestä ajoituksesta, joka taas johtuu siitä että nokkaketju on venynyt.

Jos jollakin on tuohon jotakin täsmällisempää tietoa niin voisi vaikka kertoa asiasta ja miten se korjautui.

Itse olen tuohon nykyiseen vehkeeseen tyytyväinen ja pidän sitä jopa parempana kuin sitä uudempaa mallia. Itse pitäisin -98-99 mallin CD varusteltua Omegaa parhaimpana vaihtoehtona kun siinä on jo paremmat takapenkkisysteemit eli taittuvat niskatuet.
Sinänsä en näe uuden ja vanhan välillä muuta eroa kuin ulkonäön.
Tuosta BMW:n koneesta on sinänsä aika vähän vasta kokemusta (noin 30tkm) ja tähän asti se on toiminut ihan mukisematta pois lukien tuota vapinaa.

Koneena 2.2DTI voisi olla parempi ja pienempi kulutuksinenkin joskin kuutosen tasaisuus ja murinat siitä puuttuvat. Ja Elegance varustelulla varsin makea auto. Tuo kuutonen on siitä mahtava kone että se vetää kierrokset tappiin eikä kone kuole missään kohtaa. Itse asiassa 4 tonnin jälkeen veto vain paranee. Nykyvehjettä on tarkoitus piristää ohjelmallisesti (ei erillisen chipin avulla) kunhan saan selville tuon vian lähteen.

Kaverilla on muuten yli 300 000 tuhatta ajettu (myös Saksan peli) eikä mitään murheita ole ollut.
Vastaa Viestiin