H7 lähivaloille ja H1 pitkille.Härö kirjoitti:Mikä on H-Astran lähivalopolttimon malli? Pikaisesti kun ohjekirjan kävin läpi niin ei mitään mainintaa...
Astra H tilattu
Re: Astra H lähivalot
Olen tässä pohdiskellut, että onkohan missään saataviilla Astra H:hon jotain siistiä CAN-väylään liitettävää "yleismittaria", jolla voisi monitoroida eri moottorin muuttujia. Lähinnä kiinnostaisi moottorin lämpötila, kun sitä mittaria ei nyt astrassa nykyjään ole. Nyt olen tarkkaillut lämpöjä huoltovalikon kautta, mutta viikonloppuna vaihtuu pioneerin mankka tuon orkkiksen tilalle, jolloin goodbye huoltovalikko.
Eli joku siistin näköinen ja huomaamaton lisämittari olisi hakusessa, jolla voisi seurata ainakin moottorinlämpöjä. Oliskohan sattunut kellekkään eteen surffaillessa.?
Eli joku siistin näköinen ja huomaamaton lisämittari olisi hakusessa, jolla voisi seurata ainakin moottorinlämpöjä. Oliskohan sattunut kellekkään eteen surffaillessa.?
Soittivat liikkeestä, että breeze blue väriä ei enään saa. Jouduin vaihtamaan värin pannacottaan, tosin se olikin ensimmäisenä vaihtoehtona, mutta kun kauppoja tehtiin niin silloin oli sellainen tieto, että sitä ei saa.
Tässähän tulee vielä tuskaset oltavat, ennenkuin on uusi opel pihassa!

Tässähän tulee vielä tuskaset oltavat, ennenkuin on uusi opel pihassa!
Opel Kadett A Coupe -64
Opel Astra G -99
Opel Astra G -99
-
Kimmo.Niinimäki
- 'Kadett'

Astrani oli viime viikolla softa päivityksissä ym... pikku vikojen korjauksissa ja huomasin tossa äsken että saattovalo systeemi on hävinny ja sähkölasit on nyt semmoset ettei ne aukea eikä sulkeudu sillei automaattisesti kun nappia painaa vähän pitempään.....
Mites noi teillä toimii ja onko ollu minkälaisia murheita muuten opelinne kanssa?
Omallani ajettu nyt 16500km ja korjaamo tullu tutuksi
Mites noi teillä toimii ja onko ollu minkälaisia murheita muuten opelinne kanssa?
Saiskohan uudemmissakin toimii vanhalla keinolla?
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... %F6ikkunat
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... %F6ikkunat
Eipä ole ollut kuin yksi vika, keskikyynärnoja tuli nojattua sijoiltaanjuikki kirjoitti:Astrani oli viime viikolla softa päivityksissä ym... pikku vikojen korjauksissa ja huomasin tossa äsken että saattovalo systeemi on hävinny ja sähkölasit on nyt semmoset ettei ne aukea eikä sulkeudu sillei automaattisesti kun nappia painaa vähän pitempään.....
Astra on 1.6 ja 08/04 otettu käyttöön ja on jos jotakin tehty...Astra_X_2 kirjoitti:Eipä ole ollut kuin yksi vika, keskikyynärnoja tuli nojattua sijoiltaanjuikki kirjoitti:Astrani oli viime viikolla softa päivityksissä ym... pikku vikojen korjauksissa ja huomasin tossa äsken että saattovalo systeemi on hävinny ja sähkölasit on nyt semmoset ettei ne aukea eikä sulkeudu sillei automaattisesti kun nappia painaa vähän pitempään.....
Omallani ajettu nyt 16500km ja korjaamo tullu tutuksi12tkm mittarissa. Tosin softat kävin päivittämässä kun kuulin että uusi release oli saatavilla. Mitäs ongelmia omassasi on ollut ja mitä vuosimallia/millä koneella se on?
Bensapumppu hajos tos melkein heti kun olin kaupat tehny ja jäin tienposkeen vähäkö
Sitten menikin jonkin aikaa ihan kivasti mut sitte alkoi kojetaulussa vilkkumaan aina sillon tällöin öljynpaineen ja käsijarrun merkkivalot ja taas huoltoon mut ei ne saanu selville mitää,kuulemma päivitettiin softia taas. Nyt kun oli noi vähä kovemmat pakkaset (yli -25) niin ajelin menemään vakionopeudensäädin päällä ja yhtäkkiä suurinpiirtein kaikki koetaulun valot välähti palamaan hetkeksi ja vauhti hidastu ihan kävelyvauhtiin mut sitte taas innostu kiihtymään kunnes teki saman toisen kerran perään.. Ja huolto kutsui jälleen kerran ja taas päiviteltiin softia ja samalla valitin noista kattoverhoilun ja mittariston narinasta ja kolinasta sekä oven kahvoista kun ne jäi pitkälle ovea avatessa!
Mutta nyt pitäis olla kaikki kunnossa kun sain noi sähkölasit ja saattovalotkin pelaamaan ja kaikki on tietysti mennyt takuun piikkiin!
Paitsi että radio tullaan vielä vaihtamaan uuteen kun se joskus kun avaa ovet kauko-ohjatusta keskuslukosta niin alkaa rokki soimaan täysillä ja cd levy tulee pihalle ja on muuten joskus alkanut soimaan ihan omia aikojaankin...
Onhan noita vikoja ollut omassa Astra H Wagon Enjoy 1.6 . Auto on noin vajaa vuoden vanha(4/2005) ja nyt 20500km mittarissa. Seuraavia probleemia korjailtu:juikki kirjoitti:Astrani oli viime viikolla softa päivityksissä ym... pikku vikojen korjauksissa ja huomasin tossa äsken että saattovalo systeemi on hävinny ja sähkölasit on nyt semmoset ettei ne aukea eikä sulkeudu sillei automaattisesti kun nappia painaa vähän pitempään.....
-loppusyksy 2005 Easytronic alkoi yskimään >korjaantui softapäivityksellä
-alkutalvi 2005 keskuslukitus hajosi. Myös virtalukko luuli että avain on pesässä ja siksi jäi mm. radio aina päälle, jonka joutui itse sammuttamaan kun poistui autosta. Korjaus vei pari päivää.
-talvi 2005 kun käynnistin auton niin ei syttynyt mitkään valot penkinlämmitinnapissa, eikä ilmastointinapissa oleva oranssivalo. Samaan aikaan mittaristossa alkoi palamaan turvatyynyn valo. Kävin huollossa ja ei näkynyt vikakoodia. Pakkasen piikkiin sanoivat. Turvatyynyvalokaan ei enään ollut päällä. Ilmeisesti huolto voi vaan sen resetoida(?).
Tässä välin asennutin lohkolämmittimen autoon.
Tänään sitten tuo sama juttu ilmeni, eli käynnistin auton(kylmänä) ja olisin laittanut perslämmittimen päälle niin ei syttynyt valo siihen nappii kuin ei myöskään muihin nappeihin mm. ilmastointi, sisäilmankierto jne. Airbag valo syttyi taas palamaan mittaristossa.
No kävin asioilla ja tulin takaisin työpaikalle ja parkkipaikalla käynnistin auton uudelleen niin sitten toimi valo noissa kaikissa napeissa(ilmastointi jne.) mutta airbag valo palaa yhä. Mielenkiintoista töitten jälkeen nähdä palaako turvatyynyvalo edelleenkin ja silloin ainakin on lohkari ollut päällä josko siinä syy ettei ollut aikaisemmin päällä....tiedä häntä...en usko kuitenkaan.
Huoltoon taidan mennä JÄLLEEN KERRAN...."Moi! Tulin käymään taas!"
Kummasti alkaa olemaan ikävä entistä Corsaa vm.2002
Astra Wagon Enjoy 1.6 Twinport -05 >> Astra Wagon Enjoy Comfort -08 1.6 Easytronic
Noi valoshow mittaritaulussa taitaa vaivata nykyään aika montaa merkkiä. Itse ajelin eilen käytössäni olevalla Touran 2.0tdi:lla ja auto päätti kesken ajan huomata ettei minun tai tod näk vieressä istuvan näkymättömän miehen turvavyö ole päällä...
Meidän H Astrassa ei juuri ole ollut mitään ongelmaa...
Jotta pysytään asiassa niin mitäs rengaspaineita te muuten olette pitäneet astroissanne? Iskin itse tohon 1.6 farkkuun olikohan se 2,6 joka rengaaseen ja kummasti parani kulunvakaus ja kaikenlainen luistelu oikeastaan hävisi. Eiks toi ole jokin suositeltu eco paine tms?
Meidän H Astrassa ei juuri ole ollut mitään ongelmaa...
Jotta pysytään asiassa niin mitäs rengaspaineita te muuten olette pitäneet astroissanne? Iskin itse tohon 1.6 farkkuun olikohan se 2,6 joka rengaaseen ja kummasti parani kulunvakaus ja kaikenlainen luistelu oikeastaan hävisi. Eiks toi ole jokin suositeltu eco paine tms?
Meikäläinen on käyttänyt joka renkaassa 2,0 -2,3 rengaspaineita. Täytyykin kokeilla tuota 2,6 vaikkakin kulkee kyllä nytkin ihan mukavasti. Renkaina näin talvisin Hakkapeliitta 2.samulis kirjoitti:Jotta pysytään asiassa niin mitäs rengaspaineita te muuten olette pitäneet astroissanne? Iskin itse tohon 1.6 farkkuun olikohan se 2,6 joka rengaaseen ja kummasti parani kulunvakaus ja kaikenlainen luistelu oikeastaan hävisi. Eiks toi ole jokin suositeltu eco paine tms?
Aikaisemmin mainitsin tuosta mystisestä voisko sanoa sähköongelmasta niin eipä taas ole palanut airbagin valoa mittaristossa >pakkasen piikkiin ja mieli on rauhallinen taas
Astra Wagon Enjoy 1.6 Twinport -05 >> Astra Wagon Enjoy Comfort -08 1.6 Easytronic
Itse olen käyttänyt talvirenkaissa (UG500:set) 2.4 baria molemmilla akseleilla eikä ole ollut ongelmia suuntavakavuudessa lomareissuilla kun tavaratila on täyteen ladattuna.samulis kirjoitti:Meikäläinen on käyttänyt joka renkaassa 2,0 -2,3 rengaspaineita. Täytyykin kokeilla tuota 2,6 vaikkakin kulkee kyllä nytkin ihan mukavasti. Renkaina näin talvisin Hakkapeliitta 2.
Opel Astra Wagon -05 1.8 A Cosmo