Ihme homma!
Ihmetyttää tää Ooppelin haukkuminen. Esim. työpaikkamme Herzin-myyjä vittuili mulle kun vaihdoin autoa (Kadett->Vectra), että miks et vaihtanut/laittanut autoa. Tietenkin pistin sen verran pahasti takasin ettei enää sanonut mitään (sillä ei oo edes omaa autoa...!)
Mulla ei todellakaan oo huonoja kokemuksia. Pikku vikojahan sattuu joka merkkiin. Vanhemmilla on ollu Opel vuodesta -81 asti (vuodesta -89 kaksi Opelia yhtäaikaa) eikä mitään ihmeempää häikkää, ja halvalla on kulkenu. Itellä on Taunuksen jälkeen ollu nyt toinen Opel enkä ainakaan vielä vaihda, sen verran jämeriä on ollu ajettavuudeltaan.
Mutta ihmettelen vaan tuota ihmisten (ei kaikkien) negatiivisuutta Opelia kohtaan. Eikai se nyt niin huono auto voi olla...?
Haluaisin vaan kuulla muidenkin mielipiteeen miks Opelia haukutaan/kehutaan?
Mulla ei todellakaan oo huonoja kokemuksia. Pikku vikojahan sattuu joka merkkiin. Vanhemmilla on ollu Opel vuodesta -81 asti (vuodesta -89 kaksi Opelia yhtäaikaa) eikä mitään ihmeempää häikkää, ja halvalla on kulkenu. Itellä on Taunuksen jälkeen ollu nyt toinen Opel enkä ainakaan vielä vaihda, sen verran jämeriä on ollu ajettavuudeltaan.
Mutta ihmettelen vaan tuota ihmisten (ei kaikkien) negatiivisuutta Opelia kohtaan. Eikai se nyt niin huono auto voi olla...?
Haluaisin vaan kuulla muidenkin mielipiteeen miks Opelia haukutaan/kehutaan?
No aika pahasti kyllä sano kun kerta itellä ei ole autoa...
Mulla on itellä ensimmäinen auto menossa. Eikä kyllä ole juuri mitään pahaa näin 1v jälkeen Ooppelista, hyvin on pelannu. Ainoa mitä on tehty niin kytkin ja termari vaihdettu, niin no takalaakereita menny mutta se kyllä johtuu siitä että joskus ajettu kylkeen.
Mulla on itellä ensimmäinen auto menossa. Eikä kyllä ole juuri mitään pahaa näin 1v jälkeen Ooppelista, hyvin on pelannu. Ainoa mitä on tehty niin kytkin ja termari vaihdettu, niin no takalaakereita menny mutta se kyllä johtuu siitä että joskus ajettu kylkeen.
Q5 Quattro
Itsekkin olen saanut kuulla vähän kaikkea Opelista, ensimmäinen autoni oli astra ja nyt se vaihtui coupeen.
Kun silloin olin ekaa autoa ostamassa niin Opel valitsin jo sen takia että varustelu ja ajettavuus oli kohdalla ja tietenkin hinta. Vaihtoehtoina oli silloin ford focus, fiat brava/bravo, toyota corolla tai mazda 3??.
Usein vain ylestetään kaikkia asioita, jos esim naapurilla on ollut jotain vikaa vaikka vectrassa ja jollain sukulaisella vaikka jotain pienä astrassa niin siitä vedetään heti johtopäätös että Opel on ihan paska.
Tosin se nyt voi olla myös sitä että kunhan nyt haukutaan vain kaverin/naapurin autoa, kun omassa autossa ei ole ollut mitään vikaa ikinä, eikä muidenkaan samanmerkkisisä autoissa ole ollut mitään vikoja. Vaikka totuus on aivan toinen
Kun silloin olin ekaa autoa ostamassa niin Opel valitsin jo sen takia että varustelu ja ajettavuus oli kohdalla ja tietenkin hinta. Vaihtoehtoina oli silloin ford focus, fiat brava/bravo, toyota corolla tai mazda 3??.
Usein vain ylestetään kaikkia asioita, jos esim naapurilla on ollut jotain vikaa vaikka vectrassa ja jollain sukulaisella vaikka jotain pienä astrassa niin siitä vedetään heti johtopäätös että Opel on ihan paska.
Tosin se nyt voi olla myös sitä että kunhan nyt haukutaan vain kaverin/naapurin autoa, kun omassa autossa ei ole ollut mitään vikaa ikinä, eikä muidenkaan samanmerkkisisä autoissa ole ollut mitään vikoja. Vaikka totuus on aivan toinen
www.opel-tuning.org www.wcoastdesign.com
Opel Astra G 1.6 8V -99 (-99-02)
Opel Astra G Coupe Bertonen 1.8 16V -01 (-02-05)
Volvo C70 T5 Cabriolet -01 (nykyinen menopeli) (-05-??)
Vectra A 1.6 -89 (varakulkine ja mahdollinne projekti)
itsellä oli 92 corolla ennen vectraa ja kyllä japsissa oli tekniikka kohallaan, mutta kori oli sitten mikä oli.
Nyt vectrassa on kori kunnossa, ajettavuus on todella hyvä, mutta tekniikan kanssa on ollut ongelmia. Osaksi johtunee edellisen käyttäjän väliinpitäämättömyydestä. Auto on kyllä huollettu jne..mutta pieniä asioita on unohdettu ja minä maksan niistä nyt.
Tässä vähän aikaa sitten sattui viikko jolloin kaikki tuntui hajoavan autosta. Silloin oli kyllä tippa linssissä, mutta nyt on taas toiminut Opel hyvin. Nyt ei voi valittaa.
Luokkakaverit pilkkaa kun on Opel, vitsiä kuulee melkein jokapäivä. Mutta, kyllä niille kuitenkin kyyti kelpaa.
Tätä Opelvihaa täällä jyväskylässä ainakin vielä vauhdittaa kun poliisit tutkaavat autoja vectrasta minkä on konepelti pystyssä tienposkessa...
<font size=-1>[ This Message was edited by: pebe on 2003-01-25 17:07 ]</font>
Nyt vectrassa on kori kunnossa, ajettavuus on todella hyvä, mutta tekniikan kanssa on ollut ongelmia. Osaksi johtunee edellisen käyttäjän väliinpitäämättömyydestä. Auto on kyllä huollettu jne..mutta pieniä asioita on unohdettu ja minä maksan niistä nyt.
Tässä vähän aikaa sitten sattui viikko jolloin kaikki tuntui hajoavan autosta. Silloin oli kyllä tippa linssissä, mutta nyt on taas toiminut Opel hyvin. Nyt ei voi valittaa.
Luokkakaverit pilkkaa kun on Opel, vitsiä kuulee melkein jokapäivä. Mutta, kyllä niille kuitenkin kyyti kelpaa.
Tätä Opelvihaa täällä jyväskylässä ainakin vielä vauhdittaa kun poliisit tutkaavat autoja vectrasta minkä on konepelti pystyssä tienposkessa...
<font size=-1>[ This Message was edited by: pebe on 2003-01-25 17:07 ]</font>
Mulla on ollu aika monta autoa,lähes kaikki Opeleita..alkaen kadeteista,vectran kautta bertoneen. yhdestäkään en voi valittaa,vikoja ei oo ollu kuin niitä pikkuvikoja joita kaikissa autoissa on.
No..loppuvuodesta sitten oli valinnan paikka kun oli mahdollisuus vaihtaa bertone uuteen autoon..vaihtoehdot oli SLK-mersu ja pakasta vedetty turbo-bertone..mese jäi toiseks! Osin sen takia että Vehon automyyjäpellen asenne oli suorastaan surkean törkee asiakasta kohtaan..lähes suoraan kuulin että ei mulla oo varaa joten..
No..sillä rahalla sitten saatiin ihka uus "ooppeli" kaikilla herkuilla..ja ei taatusti harmita yhtään! Meikä pysyy Opelissa edelleen..ja toivottavasti seuraava ois sitten Speedster. Jää nähtäväks kuinka käy..ja eiköhän siitä uudesta astrastakin joskus coupe-versio tule..
No..loppuvuodesta sitten oli valinnan paikka kun oli mahdollisuus vaihtaa bertone uuteen autoon..vaihtoehdot oli SLK-mersu ja pakasta vedetty turbo-bertone..mese jäi toiseks! Osin sen takia että Vehon automyyjäpellen asenne oli suorastaan surkean törkee asiakasta kohtaan..lähes suoraan kuulin että ei mulla oo varaa joten..
No..sillä rahalla sitten saatiin ihka uus "ooppeli" kaikilla herkuilla..ja ei taatusti harmita yhtään! Meikä pysyy Opelissa edelleen..ja toivottavasti seuraava ois sitten Speedster. Jää nähtäväks kuinka käy..ja eiköhän siitä uudesta astrastakin joskus coupe-versio tule..
Itse kuuluin joskus näihin Opelin vieroksujiin, kun en Opelia ikinä ollut omistanut. Kun ostin ensimmäisen Opelin(Vectra), niin en sen jälkeen muita ole edes autoiksi kutsunut
. Nyt alla pökötin romu ja Opel Irmscher Senator 4.0 24V tulossa Saksasta. Eka takavetoinen. Voimaa ja varusteita tuntuu piisaavan...
Samaa oon saanut kuulla niin koulussa aikoinaan ja sitten töissä sitten intissä ja nyttemmin taas töissä! Välillä tuntuu et kaikkien mielest Ooppelit on ihan paskoi... tulee esimerkiks mieleen se yks joka tuolla foorumissa kirjoitti että olikse vuoden vai kaks vanha astra dti oli jossain inarissa jäätynyt huohottaja ja öljyt pihalle... ja siin kehuskeli et neljä viimeistä on ollut japsei eikä koskaan niin oo käyny, ja vielä se loppu huipennus--->ensimmäinen ja viiminen Opel! se teksti sillon rupes oikeen kiehuttamaan mua!! Vi**u ku töissäkin äijien kans tuli juttua niinku ylipäätänsä jostain yritysten takuu jutuista niin moni totes esimerkiks et huohottaja kun jäätyy niin sehän on ihan yleistä pakkasella ja jos siitä ruvettais valmistajia syyttämään niin auton kojetauluihin tulis varotus kyltti et EI SAA AJAA PAKKASELLA! tarvii sanoa et nyt on menossa kolmas Opel ja en todellakaan oo vaihtamassa merkkiä ennenku nää ooppelit loppuu maan pinnalta, aikoinani Opelilla aloitin niin todellakin niiden kanssa sitten ikäni ajan!!! Ja olen ollut todella tyytyväinen! esim tällä hetkellä -90 20Ne aj.190tkm vectra ollut nyt reilun vuoden ja voin puhtaalla omalla tunnolla sanoa että mitään muuta kun normaali huollot tarvinnut tankkauksen lisäksi tehdä toimii kuin sveitsiläinen kello! aina lähtee käymään, eikä mulla oo pahan sanomista myöskään niistä kahdesta aiemmasta kadetista toinen oli 1.3S ja toinen 1.6i nekin toimis pirun hyvin. äitimuorilla ollut -90 1.6i kadetti vuodesta -97 ja siinäkään ei oo ollu mitään ihme vikoja aina katsastuksesta ekalla läpitte eikä oo tarvinnu muuta kun huollot tehdä! Kaverilla oli jonkun aikaa takaperi Mazda 626 sport saloon -89 ja sillon haukkus ooppelit ihan paskoiks mut yllättäen vaihtokin viime vuoden kesällä Opel Astra 2.2 Car. -01 ja ollut h****tin tyytyväinen. Toinen kaveri ajeli porukoiden Mazda 323-90 ja osti ittellensä sitten Astra 1.6 16v Autom. -01 ja ollut tyytyväinen. kolmas ajeli Ford Sierra 2.8 V6 -87 haukkus ooppelei oli vuoden rauhanturvaajana ja osti Omega 2.0 16v -95 ja ollut tyytyväinen. ja voisin jatkaa tätä listaa loputtomiin mutten jaksa kaikkea kirjoittaa... mutta tiedän useita kymmeniä kun on ensin haukkunut, sitten ostanut, ja lopuksi kehunut Ooppelia. Et ei oikeen aina ymmärrä mutta kuitenkin Opel IN MY HEART!!! ja sen verran vielä että oon varmaan Turun Seudun tunnokkain Opel ihminen...
-Topi-
-20NE with boost
jbl-mies@hotmail.com
jotta se nyt raamatussakin sanotaan että mäet täyteen vanhoja ooppeleita...
ei riemulla rajaa kun corsalla,omegalla ja vectralla ajaa...
hrp-tuning
-20NE with boost
jbl-mies@hotmail.com
jotta se nyt raamatussakin sanotaan että mäet täyteen vanhoja ooppeleita...
ei riemulla rajaa kun corsalla,omegalla ja vectralla ajaa...
hrp-tuning
Itse ajelin vuoden 84 vw polo classicilla ja sitä romua kun muistelee niin kyllä tuo Opelilla ajo on taivas siihen verrattuna. Kouluun kun meni niin matka saattoi mennä näin: Auto käyntiin (ei lämmityksessä), raappaa lasit, lähde matkaan, auto toimii ~10km, auto sammuu, ei lähde käyntiin, odottelua, ei lähde edelleenkään käyntiin, hinaa auto takaisin. Kaasari jäätynyt... Muitakin ihmeellisyyksiä tuossa vehkeessä ilmeni esim. laturi saattoi yhtäkkia lakata lataamasta ilman mitään syytä, välillä startti vain ei suostunut pyörimään, ratin takaa rupesi savu nousemaan, kone tukehtui jos painoi yli puolet kaasusta, tyhjäkäynti hävisi, ryyppy jäi päälle (korvattiin käsiryypyllä myöhemmin), käsiryyppy ei nostanut kierroksia välillä. Kilsoja autolla oli tuossa vaiheessa takana ~160tkm. Noita kun muistelee niin rupeaa tuo omega nousemaan arvoonsa, varsinkin noilla ~30 asteen pakkasilla ilman lämmitystä lähti käyntiin niin eipä paljon ole moittimista.
Miinuksia:
Tehtaan sekoilu jakohihnapolitiikan kanssa (120 000 km tai 5v => 60 000 km)
Vectra B (alkupään) mallin laatuongelmat
Omega A:n sähköongelmat
Opelin siirtyminen ympäristöystävällisiin vesiliukoisiin maaleihin
Astran jne 1.6 koneen öljyongelmat (lue suuri öljyn kulutus n. 1l/1000 km)
Ruostesuojaus
Opel Finlandin toiminta
Plussaa
Kestävä tekniikka (paras kone oli tuo 2.0i 8v 115 hv)
Pieni kulutus
Kohtuuhintaiset osat (varauksella, esim. 90-luvun Corsan takapöyrän laakeri)
Hyvät ajo-ominaisuudet
Käytettynä saa edullisesti
Tehtaan sekoilu jakohihnapolitiikan kanssa (120 000 km tai 5v => 60 000 km)
Vectra B (alkupään) mallin laatuongelmat
Omega A:n sähköongelmat
Opelin siirtyminen ympäristöystävällisiin vesiliukoisiin maaleihin
Astran jne 1.6 koneen öljyongelmat (lue suuri öljyn kulutus n. 1l/1000 km)
Ruostesuojaus
Opel Finlandin toiminta
Plussaa
Kestävä tekniikka (paras kone oli tuo 2.0i 8v 115 hv)
Pieni kulutus
Kohtuuhintaiset osat (varauksella, esim. 90-luvun Corsan takapöyrän laakeri)
Hyvät ajo-ominaisuudet
Käytettynä saa edullisesti
mä en oo oikein vieläkään perillä mitä ylitsepääsemätöntä tossa 60tkm:n jakopäärempassa on? ooppeli hoiti kuitenkin homman ihan hyvin ja ilmoitti asiasta.

Nyt:BMW E93 335i M-Sport '07 (440hv/600nm)
Ennen: BMW E46 330i M-Sport II, Opel GT B, BMW E60 530da, Opel Corsa D CDTi, Opel Astra F 1.8i, Nissan Sunny 1.3, Opel Kadett B 1.1
Kyllähän noita vikoja löytyy joka mallin kohdalata ja myönän että vanhassa astrassa oli muutamia vikoja, mutta ikinä se ei ajoa haitannut ja koskaa ei auto jättänyt tien päälle.
Voisihan tänne vaikka lisätä listaa mitä missäkin autossa on ollut vikona.
Muuta esimerkki vain mainitakseni:
Volvo v70; molemmissa malleissa on ollut ongelmia automaattilaatikoiden kanssa.
Saab; ongelmia jarrujen kanssa:
Citroen ja peugeot; ongelmia koneiden kanssa.
Toyta: ongelmia sähköjen kanssa.
Tätä listaa voisi jatkaa vaikka kuinka pitkään.
Esim noiden citroen ja peugeotin kohdalla voin todeta että tuossa kuukauden sisään yhdellä kaverilla peugeotin kone kilkkasi kiini. 15 tkm ajettu ja toinen oli paku missä hajosi turrbo. Turboa ne nyt on sitten odottanut kuukauden verran.
Että näin
Esim noiden citroen ja peugeotin kohdalla voin todeta että tuossa kuukauden sisään yhdellä kaverilla peugeotin kone kilkkasi kiini. 15 tkm ajettu ja toinen oli paku missä hajosi turrbo. Turboa ne nyt on sitten odottanut kuukauden verran.
Että näin
www.opel-tuning.org www.wcoastdesign.com
Vieläkö näiden uusimpien Ranskalaisten autojen kanssa pitää mennä varaosakauppaan rungon numero mukana ostamaan osia?On 2003-01-26 11:17, Markus_J wrote:
Kyllähän noita vikoja löytyy joka mallin kohdalata ja myönän että vanhassa astrassa oli muutamia vikoja, mutta ikinä se ei ajoa haitannut ja koskaa ei auto jättänyt tien päälle.
Että näin
Esim Rellu 21:seen löytyi etupäähän saman vuotiseen autoon ainakin viittä eri osakompinaatiota.
Lueppa esim. oheinen Tuulilasin artikkeliOn 2003-01-26 04:56, Veeksi wrote:
mä en oo oikein vieläkään perillä mitä ylitsepääsemätöntä tossa 60tkm:n jakopäärempassa on? ooppeli hoiti kuitenkin homman ihan hyvin ja ilmoitti asiasta.
Vectra B:stä
http://www.tuulilasi.fi/kaytetytautot/? ... cle=105100
" Tilat eivät kuitenkaan olleet Vectran ongelma vaan laatu. Kautta Euroopan
saatiin todeta, että Vectra B oli päästetty markkinoille liian varhain.
Kestotestimme loppuarvostelun otsikko ”Keskentekoinen” kuvasi tilannetta
tylysti mutta totuudenmukaisesti.
Ongelmien takana oli GM:n uusi alihankkijoiden kilpailuttamisstrategia.
Kustannuksia leikattiin rajulla kädellä. Osien laadunvarmennuksesta tingittiin,
ja seurauksena oli joukko kiusallisia ongelmia, jotka teettivät
takuuorganisaatiolle erittäin paljon töitä.
Ongelmaan tartuttiin tosissaan, kun asia alkoi saada Saksassakin laajaa julkisuutta. Keväällä 1997 lastentaudit alkoivat olla hallinnassa. Senkään
jälkeen Vectra ei ole ollut ongelmaton auto.
Korjaamoille annettiin kaikessa
hiljaisuudessa suositus jakohihnan ja
samalla myös automaattikiristimien
vaihtovälin lyhentämisestä 90 000
kilometriin. Mutta valveutuneet
kuluttajat eivät hyväksyneetkään
tätä, vaan alkoivat vaatia Opelia
korvaamaan ennen aikojaan eli alle
120 000 km ajettujen autojen
hajonneiden jakopäiden aiheuttamat
moottorivauriot. Olihan asiasta
huolto-ohjelmassa oikein mustaa
valkoisella, joten maahantuoja ei
voinut vedota edes
huoltotoimenpiteiden laiminlyömiseen.
Tämän vuoden alkupuolella Opel Oy lähetti kirjeen kaikille 16-venttiilisten Opelien omistajille. Huolto-ohjelmaa muutettiin siten, että hammashihna
pitää vaihtaa 60 000 kilometrin välein.
Tästä nousi taas uusia kiistoja:
pitäisikö maahantuojan maksaa tämä ylimääräinen toimenpide. Pitkää
vaihtoväliähän oli käytetty yhtenä myyntivalttina.
"
Jakohihnan vaihtovälin muutoshan käsittääkseni tuli voimaan vain suomessa maan poikkeuksellisten olosuhteiden vuoksi. Ja toiseks en kyllä ymmärrä mikä piru joitain ihmisiä risoo tossa asiassa!!?? Ja mitä jakopäänhihnan vaihtoväliin "myyntivalttina" tulee niin ei kai kukaan totisella naamalla väitä että SE muka ois joku tekijä kun ostettavaa autoa..ja jos väittää niin HUH HUH!!!!!
No,mä olen siinä onnellisessa tilanteessa että voin hankkia käytännössä minkä auton haluan..ja yhä pysyn "ooppelissa"!!!!!
No,mä olen siinä onnellisessa tilanteessa että voin hankkia käytännössä minkä auton haluan..ja yhä pysyn "ooppelissa"!!!!!