b-omegan hanskalokero jumii
b-omegan hanskalokero jumii
eli meni hanskalokero jumii, onks mitää vinkkejä kellää mite saa sen auki rikkomatta mitää ku ois rekisteriotteet sun muut siellä ni tarviis pikasee saada auki
Vaikeaa taitaa olla.
Itse en saanut ehjänä auki. Irrotin saranat ja yritin pudottaa sen jälkeen alas, mutta ei onnistunut. Olisi ollut ehkä apua jos olisi ollut toinen auto, josta katsoa pientä vinkkiä luukun ollessa auki. Molemmissa ylä reunoissa on salvat. Ne toimii samanaikaisesti. Eli jos saat edes toista reunaa hieman raolleen, niin voi olla että saat auki. Itse revin luukkua tovin joka suuntaan ja ikkunan puoli repsahti hieman. Sen jälkeen sain painettua salvasta luukun auki. Saranatapit oli siis pois paikaltaan. Purin luukun kannen atomeiksi ja vika löytyi sieltä salpamekanismista. Muovi oli mennyt poikki yhdestä ohuesta kohdasta.
Taitaa olla yksi b-ompun klassisimmista vioista...
Itellä oli kans se avausmekanismi paskana, niin eipä muuta ku murtautumaan...eli saranatapit ensin irti ja sitten varovasti taittaen ja ujuttaen luukkua niin, että jompikumpi lukituskielistä pääsee kynnyksen ohi...jos mahdollista niin kieltä kannattaa yrittää painella sisään jollain millä mahtuu. Mun tapauksessa asiaa "helpotti" se, että sama ongelma oli ilmeisesti ollut aiemmalla omistajalla ja luukku oli pienellä väkivallalla irroitettu niin, että avautumisen rajoittimet ja osa saranatappien urista oli murtuneet, joten luukku irtosi suht. kivuttomasti.
Jos kaikki on vielä ehjää, niin kannattaa olla äärimmäisen varovainen...siitä, että onko toi ylipäätään irrotettavissa ehjänä, en osaa sanoa.
Sitten kun olet luukun saanut auki niin kannattaa purkaa se luukku atomeihin ja patentoida sinne mekanismiin, joku viritys, että aukeaa jatkossakin. Ne muoviset "saranat" on tosi onnettomia ja varmaan ainakin pakkasella murtuu sikahelposti. Mekanismin toimintaperiaatteen kyllä hiffaa helposti kun vähän pyörittää ja veivaa.
Itse korvasin yhden välin alumiinisella tangolla niin, että reikiä porailemalla sain sen kiinni ja koko paskan toimimaan...eipä ole vielä vuoden aikana hajonnut.
Itellä oli kans se avausmekanismi paskana, niin eipä muuta ku murtautumaan...eli saranatapit ensin irti ja sitten varovasti taittaen ja ujuttaen luukkua niin, että jompikumpi lukituskielistä pääsee kynnyksen ohi...jos mahdollista niin kieltä kannattaa yrittää painella sisään jollain millä mahtuu. Mun tapauksessa asiaa "helpotti" se, että sama ongelma oli ilmeisesti ollut aiemmalla omistajalla ja luukku oli pienellä väkivallalla irroitettu niin, että avautumisen rajoittimet ja osa saranatappien urista oli murtuneet, joten luukku irtosi suht. kivuttomasti.
Jos kaikki on vielä ehjää, niin kannattaa olla äärimmäisen varovainen...siitä, että onko toi ylipäätään irrotettavissa ehjänä, en osaa sanoa.
Sitten kun olet luukun saanut auki niin kannattaa purkaa se luukku atomeihin ja patentoida sinne mekanismiin, joku viritys, että aukeaa jatkossakin. Ne muoviset "saranat" on tosi onnettomia ja varmaan ainakin pakkasella murtuu sikahelposti. Mekanismin toimintaperiaatteen kyllä hiffaa helposti kun vähän pyörittää ja veivaa.
Vectra C 1.8 Comfort STW -04
-Ex. Omega B 2.5TD STW -95
-Ex. Vectra A 2.0 aut -90
-Ex. Ascona C 1.3s -85
-Ex. Omega B 2.5TD STW -95
-Ex. Vectra A 2.0 aut -90
-Ex. Ascona C 1.3s -85