B-Vectra 2,0 vai 2,2?

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
m.k
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

B-Vectra 2,0 vai 2,2?

Viesti Kirjoittaja m.k »

Kumpi noista kahdesta koneesta kannattaisi autoonsa ottaa, jos B-Vectraa ajattelee? 2,2 jakopää ketjulla, mutta jonkinverran? ilmeisesti ongelmia ollut senkin kanssa. Mitenkäs kulutus, ei liene suuria eroja? Farkkukorista, ja mieluiten sport-varusteltua B1 tai B2 Vectraa ajattelin, kun ei pösön voiteluaineet pysy moottorissa sisällä... Vectra kuitenkin ikäisekseen suhteellisen edullinen peli, silti mukava ajaa, riittävän tilava, hyvin varusteltu ja liikkuukin aivan tarpeeksi rivakasti tuolla kaksilitraisella koneella...
Mielipide on kuin persereikä. Meillä kaikilla on sellainen, ja meistä kaikista toisen sellainen haisee pahalta.
Jaku
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaku »

No itellä ollut nyt n. 10kk tommonen 2,2 farkku sport-varusteilla, eikä oo pahaa sanottavaa. Kulkee vähällä ja riittävän kovaakin... :wink: kulutuksia kun vertailtiin, niin ei toi ainakaan enempää vie kuin tavallinen 2,0 farkku. Ketjuongelmia on alkupään malleissa, mutta onpa niitä jakohihnojakin katkeillu aika lailla... :wink:
näillä mennään...
- Insignia B Sports Tourer 1,6T 2020 -
- Kadett C Coupé 1200S 1976 -
- Astra G Cabriolet 2,2 Bertone 90 years 2004 -
- Vivaro 1,6 Biturbo Sportive 2016 -
AksuPaksu
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja AksuPaksu »

Mutta eipä sitä jakohihnan paukkumista 2.0 vehkeissäkään tarvitse isommalti pelätä jos vaihtaa kaikki jakopään rojut huolto-ohjelman mukaisesti.

Ja alkuperäis osilla.

Itsellä ei ainakaan hyvää sanottavaa tarvike vesipumpuista, omassa 8v vectrassa rallattaa vesipumppu jo nyt 5tkm käytön jälkeen, ja kaverin 16v vectrasta rupesi kilkattamaan pumppu heti asentamisen jälkeen. Pitänee seuraavalla kerralla muistaa että köyhän ei kannata ostaa halpaa.

Ja vielä kumpi 2.2 vai 2.0

Itse valitsisin 2.2 jos olisi varaa sijottaa siihen. Onhan siinä vähän enemmän voimaa, niin voi olla mukavampi ajella täyteen pakatulla farkulla, ja todennäkösesti menee jopa pienemmällä pensalla kun on kuormaa.. Tosin onhan siinä 2 litrasessakin jo todella mukavasti vääntöä pieniltä kierroksilta asti.

editit; lisäys *2
ekto
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ekto »

Paljos tossa 2.2 on tehoa? 2.0:ssa on 100 Kw, eli 136 hepoa. Paljonko korkeemmat vakuutusmaksut 2.2 on? Entäs huollot?
-Petsku-
OCF Member 2016
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Petsku- »

Tospi vaan muistaa myös se, että kaikki 2,0 koneiset B Vectrat on B1 ja kaikki 2,2 koneiset on B2 mallisia Vectroja, koska 2,0 kone korvattiin tuolla 2,2 koneella tuossa kasvojenkohotuksen yhteydessä.
Kuva
Vectra C -06 (Käyttis)
Kadett C Coupé -75 (Kesäauto)
-Petsku-
OCF Member 2016
Viesti:

Tospi vaan muistaa myös se, että kaikki 2,0 koneiset B Vectrat on B1 ja kaikki 2,2 koneiset on B2 mallisia Vectroja, koska 2,0 kone korvattiin tuolla 2,2 koneella tuossa kasvojenkohotuksen yhteydessä.
Kuva
Vectra C -06 (Käyttis)
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Janne M »

-Petsku- kirjoitti:Tospi vaan muistaa myös se, että kaikki 2,0 koneiset B Vectrat on B1 ja kaikki 2,2 koneiset on B2 mallisia Vectroja, koska 2,0 kone korvattiin tuolla 2,2 koneella tuossa kasvojenkohotuksen yhteydessä.
Ei pidä paikkansa. Facelift tuli vuonna 1999 ja 2.2 taasen 2001. Vuonna 2000 on saanut vielä X20XEV-moottorisia Vectroja. :roll:

Itse valitsisin tuon 2.2 moottorin vain ja jos jakopään muutossarja on asennettu! Olen muuten jopa kuulut ketjun pettäneen jo yhdessä C1 Vectrassakin 2.2 ketju (ei direct) moottorilla... :roll: ..sattuuhan noita. ;)
ekto kirjoitti:Paljos tossa 2.2 on tehoa? 2.0:ssa on 100 Kw, eli 136 hepoa. Paljonko korkeemmat vakuutusmaksut 2.2 on? Entäs huollot?
108kW on 2.2 Z22SE tehot. Huollot aikalailla samanhintaisia kuin hihnallisessa. Vakuutusmaksuissa en usko paljoa eroja olevan, kannattaa kilpailuttaa. Itse sain Pohjolasta vakuutukset 250€ halvemmalla kuin Tapiolasta.
Viesti:

Ok. No sit olen ymmärtänyt väärin. Hyvä et jamboy korjasi tuon virheen :)
Kuva
Vectra C -06 (Käyttis)
ekto
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ekto »

Ton 8 kilowatin lisäys X20XEV mottiin maksaa sen 1000 eur jos edes riittää, että siltä kantilta 2.2 vois olla hyvä ratkasu jos se ei ole merkittävästi kalliimpi. Huoltojen osalta X20XEV on varmaan kaikista helpoin näistä nykyaikasista Opel-moottoreista...
GTS turbo
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja GTS turbo »

2000 syyskuun lopussa tai lokakuun alussa ajoin ensimmäistä kertaa 2.2 vectralla
Kuva
himOPELi
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja himOPELi »

ekto kirjoitti:Ton 8 kilowatin lisäys X20XEV mottiin maksaa sen 1000 eur jos edes riittää
dbilas imusarjalla lupaavat 13kW hintaan 1364€ -> yhdelle kW:lle tulee hintaa 105€ joten 8kW maksaisi 840€ :lol: (Toisessa yhteydessä luvattiin 15kW, tiedä sitten näistä)

No joo, menipä taas........ :roll: Onko muuten kellään tietoa paljonko tuo dbilas-imusarja maksaa suomessa, ja kuka niitä myy? (Itse vastaten: ainakin prostreet)
BSport
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja BSport »

Itsellä 2.2 koneella oleva vectra ollut nyt noin vuoden, ajanut sillä 15 tkm.
Vikoja ei ole ollut mitään, normaali huollot vaan tehty.
Teetin omaani sen jakopääremontin opelilla, kun nuissa 2.2 koneissahan on ollut sitä öljysuutinongelmaa ainakin osassa. Omassani ei ollut vielä vikaa mutta onpahan mukavampi ajella kun tietää että ei pitäisi tulla ongelmia sen suhteen. Kulutus on siellä 8-11 litraa riippuen ajotavasta, saattaa matka-ajossa päästä pienemmälläkin jos ajaa rauhallisesti. Koneessa on voimaa ihan mukavasti, varmaan nuo sportin tiheämmät välitykset muuttaa kulutusta aavistuksen korkeammaksi. Vakionopeussäätimen saa itse laitettua noin 60€ hintaan (en muista summaa ihan 100%), jos ei kuulu varustukseen.
YayBai
'Agila'

Viesti Kirjoittaja YayBai »

Mulla on 2.0 Sport ja faijalla on 2.2 Comfort. Tuo comfort on ainakin alustansa puolesta aika lötkö, mutta sehän on taas ihan makuasia. Itse kyllä ottaisin mielelläni 2.2 Sportin, koska on siinä väännössä sen verran eroa noilla koneilla. Elikä jos ei rahasta oo kiinni niin suosittelen 2.2 ehdottomasti.
Dino
OCF Member 2017
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dino »

Olen ajellut tollasella 2.2 Sportti farkulla nyt karvan alle 3v / 100 000km ja ilman ongelmia. Mullekin vaihdettiin jakopään romut takuuna heti kun Vectran hommasin ja sen jälkeen ei ole ollut mitään ihmeempiä remontteja perushuoltoja lukuunottamatta.

Kone vetää ihan mukavasti kun auto on täysi ja perheen kanssa ollaan menossa mökille ja kulutuskin on ollut seka ajossa himpun yli 8. Vakkarisäätimen asennus ottaa sen reilut 60 Egee jos ei ole vakiona. Pelkällä viiksen vaihdolla ja kytkimen lisäyksellä se hoituu. Tyytyväinen olen kyllä ollut kaikin puolin joten sen suhteen voin kyllä suositella.

Dino
Vastaa Viestiin