MV6 -96 lämppärin puhallin hiljeni

Keskustelua Opeleista
rmeller
'Kadett'
'Kadett'

MV6 -96 lämppärin puhallin hiljeni

Viesti Kirjoittaja rmeller »

Aamulla tuli eteen tilanne ettei lämppärin puhallin puhu mitään. Auto siis MV6 Omppu -96 ja täysautomaattinen ilmastointi. Kojelaudan painikkeet pelaavat sinällään että kun manuaalisesti laittaa puhallusta jonnekin päin kuulee että läpät liikkuvat mutta puhallin ei sano mitään. Sulakkeen olen tarkistanut, sekä aamulla pikaisesti pitkällä meisselillä konehuoneen puolelta koitin että puhallin ei ole jumissa. Mutta siinäpä se. Tässä vanhoista viesteistä huomasin että sammutuksen jälkeen lämpötilaruutuihin tulevat viivat meinaavat jotain vikaa. Vikakoodien lukuun ilmeisesti tästä on lähdettävä, vai tuleeko mieleen mitään mitä voisi vielä kokeilla?

t. Rami
Lallevihtinen
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lallevihtinen »

Joku vikakoodi siä on muistissa ja kun ilmastoinnin koodeja ei ite pysty lukeen niin pakko ne on jossain luetuttaa, mulla on koodi kans muistissa kun unohdin laittaa ulkolämpö anturin johdon kiinni puskurin irrotuksen jälkeen.
Astra J OPC
EX: Omega B 3.0 V6 24V "MV6", Astra F+G, B+C Vectra.
rmeller
'Kadett'
'Kadett'

Re: MV6 -96 lämppärin puhallin hiljeni

Viesti Kirjoittaja rmeller »

rmeller kirjoitti:Sulakkeen olen tarkistanut
Tähän sen verran että sen sulakkeen tarkistin joka on ratin alla, onkohan konepellin alla muita sulakkeita? Siinä akun vieressä taisi olla joitain sulakkeita myös.

-Rami
KapanderMaster
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KapanderMaster »

Lallevihtinen kirjoitti:Joku vikakoodi siä on muistissa ja kun ilmastoinnin koodeja ei ite pysty lukeen niin pakko ne on jossain luetuttaa, mulla on koodi kans muistissa kun unohdin laittaa ulkolämpö anturin johdon kiinni puskurin irrotuksen jälkeen.
Tuleeko sulle sellaset viivat lämpötilanäyttöihin kun autosta ottaa virrat pois? Meinaan ite tein saman kämmin ja sen jälkeen aina kun otti virrat pois ni lämpötila näyttöön tuli kaks viivaa: --

Ja sit toi automaatti-ilmastointi unohtaa usein vanhat lämpötilat. Eli jos Lämpötila on säädetty 21 asteeseen ja ECO on päällä ni seuraavalla starttauksella se on yleensä 23 astetta ja AUTO on menny päälle. Voisko ton saada jotenkin kuitattua pois?
Kuva
Lallevihtinen
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

KapanderMaster kirjoitti:
Lallevihtinen kirjoitti:Joku vikakoodi siä on muistissa ja kun ilmastoinnin koodeja ei ite pysty lukeen niin pakko ne on jossain luetuttaa, mulla on koodi kans muistissa kun unohdin laittaa ulkolämpö anturin johdon kiinni puskurin irrotuksen jälkeen.
Tuleeko sulle sellaset viivat lämpötilanäyttöihin kun autosta ottaa virrat pois? Meinaan ite tein saman kämmin ja sen jälkeen aina kun otti virrat pois ni lämpötila näyttöön tuli kaks viivaa: --

Ja sit toi automaatti-ilmastointi unohtaa usein vanhat lämpötilat. Eli jos Lämpötila on säädetty 21 asteeseen ja ECO on päällä ni seuraavalla starttauksella se on yleensä 23 astetta ja AUTO on menny päälle. Voisko ton saada jotenkin kuitattua pois?
Mulla on just tollai, viivat tulee ja muutaman kerran unohtanu asetukset. Veikkaan että kaikki johtuu sitä viika koodi hommasta koska aikasemmin pelas moitteetta. Ei muuta kun opelille ja testeriin kiinni niin ne poistaa vaikakoodin sieltä. Ite oon menossa heti kun sähkärille sopii. :D
Lallevihtinen
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Re: MV6 -96 lämppärin puhallin hiljeni

rmeller kirjoitti:
rmeller kirjoitti:Sulakkeen olen tarkistanut
Tähän sen verran että sen sulakkeen tarkistin joka on ratin alla, onkohan konepellin alla muita sulakkeita? Siinä akun vieressä taisi olla joitain sulakkeita myös.

-Rami
Muistaakseni puhaltimen sulake oli sisällä ratin alla iso 30A, mutta kato ny kumminkin ne konehuoneenki sulakkeet. Voi olla että sulla on menny se puhaltimen esivastus..
tto
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja tto »

Kyllä se puhallin alkaa pyörimään täysillä, jos nopeussäädin tosta automaatti-ilmastoinnista menee. Itse veikkaisin puhaltimen hiiliä.

Mittaamalla vika löytyy, aloita vaikka mittaamalla tuleeko puhaltimelle jännite säädön ollessa täysillä.

niin, ja nuo -- meinaa, että ilmastoinnin muistissa on vikakoodi. Luetuttamalla huollossa vika selviää varmasti.
KapanderMaster
'Senator'
'Senator'
Viesti:

No perhana! Se on varmaan sit opelkorjaamon reissu luvassa. Taitaa tulla kalliiksi jos ne kuittaa sen pois muistista... :-?
Kuva
Lallevihtinen
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

KapanderMaster kirjoitti:No perhana! Se on varmaan sit opelkorjaamon reissu luvassa. Taitaa tulla kalliiksi jos ne kuittaa sen pois muistista... :-?
Kaippa se jotain 30-50€ on, sitä luokkaahan noi vikakoodi systeemit yleensä on, kenties jos oikeelle henkilölle tarjoo vaikka kahvit niin tilanne voi olla toinen. :wink:
tto
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja tto »

Ilmastoinnin vika häviää itsekseen noin 20 starttauksen jälkeen jos laite on kunnossa. Eli ei tartte mennä erikseen kuittauttamaan vikaa !
KapanderMaster
'Senator'
'Senator'
Viesti:

tto kirjoitti:Ilmastoinnin vika häviää itsekseen noin 20 starttauksen jälkeen jos laite on kunnossa. Eli ei tartte mennä erikseen kuittauttamaan vikaa !
Onko tuo nippelitieto? No perhana mulla on toi vika ollu jo pari kuukautta. Taitaa olla jokin toinen vika myös... :cry: täytyypä käydä merkkihuollossa kääntymässä.
Kuva
Lallevihtinen
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

tto kirjoitti:Ilmastoinnin vika häviää itsekseen noin 20 starttauksen jälkeen jos laite on kunnossa. Eli ei tartte mennä erikseen kuittauttamaan vikaa !
Hmm...oliskohan noin? Alkaa varmaan 20 olla täynnä...
KapanderMaster
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Mulla on tullu 20 täyteen aikoja sitten... :-?
Kuva
tto
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja tto »

No sitten siellä on edelleen vika päällä. Kyllä se häviää, kun vika on poistettu.
Lallevihtinen
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

tto kirjoitti:No sitten siellä on edelleen vika päällä. Kyllä se häviää, kun vika on poistettu.
Ei hävinny multa edelliskerrallakaan kun oli yks johto väliaikasesti irti, vasta kun opelilla tyhjeneettiin vika muisti niin hävis, siks auto on menossa opelille heti kun siä on hetki aikaa.
Vastaa Viestiin