2001 Astra Ilmastointi kaput @120000km

Keskustelua Opeleista
jpisteh
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: 2001 Astra Ilmastointi kaput @120000km

Viesti Kirjoittaja jpisteh »

mallianimal kirjoitti: Kuluttaja asiamies sanoo, että vastuu on myyjäliikkeen, jos auto on ostettu uutena. Olen toinen omistaja joten vastuuta ei ole.
Osa itsessään on viallinen. Kaiken lisäksi niin viallinen, että alihankkija ei ole ollut kyvykäs toimittamaan tehdashuollettuja kompuroita rajun kysynnän takia!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Maahantuoja ei ota vastuuta asiaan.
Taitaa olla aika rauhallista myyjäliikkeen vastuu, kun kyseesssä on 5 VUOTTA vanha auto.

j.h
nicxu
'Agila'

Viesti Kirjoittaja nicxu »

Kompuraa kun ei voi korjata niin ole hyvä ja 700 € "tehdashuolletusta" kompurasta ja jonotusaika X.

Jos liike väittää ettei voi korjata niin valehtelee...
Oon itte purkanu oman autoni (-00 astra sport x20xev) kompuran ja totesin että magneettiventtiili oli jumissa.. Osat olisin saanu paikallisen jäähdytinhuollon kautta mut toimitusaika oli 2viikkoo..Sain sit kaverin kautta Espoon Länsiautosta uuden kompuran sisäänostohintaan (400€) ja laitoin paikalleen, aikaa meni vanhan poistoon ja uuden paikalleen laittoon noin 3h ja siinä on jo kahvitauot mukana .. Uudet aineet sisään ja hommalle tuli hintaa 465€... HML:n Länsiautossa kompura olis maksanu 1200€ ja oli kuulemma niin isotöinen homma että vois mennä parikin päivää.. Arvioivat koko lystin hinnax 2000€... En ole sen jälkeen asioinut kyseisessä liikkeessä...
Kasa
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Kasa »

Kuluttaja asiamies sanoo, että vastuu on myyjäliikkeen, jos auto on ostettu uutena. Olen toinen omistaja joten vastuuta ei ole.
Osa itsessään on viallinen.

Morientes!

Et kertonut, että oletko ostanut autosi yksityiseltä vai ihan autoliikkeestä? Jos ostit liikkeestä, voi kauppaan kuulua jonkinlainen puolen vuoden takuu ja mikäli pystyt tuona takuuaikana osoittamaan, että vika on ollut jo silloin, kun autosi ostit ja ettet ole itse sitä aiheuttanut, voi myyjä olla korvausvelvollinen.

Meillä ilmeni muutaman kuukauden kuluttua auton ostosta vika, joka tutkimisen jälkeen paljastui jonkinlaiseksi sytytinohjelmaviaksi ja autoliike maksoi uudelleen ohjelmoinnin.
Vastaa Viestiin