A1 ja A2 vectra
A1 ja A2 vectra
mitä eroa noilla oikestaan on jos tarkemmin ajatellaan?... ja sopiiko A2 vectran osat A1???
Opel Vectra A 1.6i 5d //ProJecT/Käyttis//
Olisin laittanut linkin omalle Vectra A-sivulleni, mutten voi koska nettisivun tarjoaja deletoi sivustoni... 
Tuo ajovalon sivu on periaatteessa ihan kohtuullinen, mutta minä boikotoin sitä edelleenkin koska siellä ei mainita GT 16V-mallia lainkaan...
(vaikka siitä on kuva, ja pahasti näyttää että ko. Vectran esitteestä peräisin oleva GT 16V CC:n kuva olisi lainattu mun sivulta, kun tuskin joku muu olisi yhtä huonosti poistanut siitä kuvasta keskiaukeaman sivujaon...
)
Täältä pääsee tekstiosuutta lukemaan, mutta kuvat jäävät uupumaan, koska Fortunecity on estänyt web archiveakin lataamasta kuvia sivulta. Alkuperäiset tiedostot kyllä pitäisi olla mulla kotona vanhan pc:n kovalevyllä, jos saisin tuon Vectra-A-sivun vaikka kerhon sivuille siirrettyä "turvaan" jossain vaiheessa.
Mutta onhan A1:ssä ja A2:ssa aika paljonkin eroja. Valot edessä ja takana, puskurit, merkit, etu- ja takaluukut (Opel-merkki A1:ssä konepellissä ja A2:ssa takaluukussa ja päinvastoin A2:ssa ei nokkapellissä ja A1:ssä ei takaluukussa), etutukivarret, sisustan eroja, varuste-eroja ja paljon muita isompia ja pienempiä eroja. Myös eri varusteluvaihtoehdot.
Ja sellaisen eron olen myös havainnut että A1:stä ruostuu herkemmin kori takapyörän edestä, mutta takaovi pysyy ehjänä, kun taas A2:ssa päinvastoin eli kori ei ruostu niin herkästi ko. paikasta, mutta ovi taas ruostuu herkemmin...
Tuo ajovalon sivu on periaatteessa ihan kohtuullinen, mutta minä boikotoin sitä edelleenkin koska siellä ei mainita GT 16V-mallia lainkaan...
Täältä pääsee tekstiosuutta lukemaan, mutta kuvat jäävät uupumaan, koska Fortunecity on estänyt web archiveakin lataamasta kuvia sivulta. Alkuperäiset tiedostot kyllä pitäisi olla mulla kotona vanhan pc:n kovalevyllä, jos saisin tuon Vectra-A-sivun vaikka kerhon sivuille siirrettyä "turvaan" jossain vaiheessa.
Mutta onhan A1:ssä ja A2:ssa aika paljonkin eroja. Valot edessä ja takana, puskurit, merkit, etu- ja takaluukut (Opel-merkki A1:ssä konepellissä ja A2:ssa takaluukussa ja päinvastoin A2:ssa ei nokkapellissä ja A1:ssä ei takaluukussa), etutukivarret, sisustan eroja, varuste-eroja ja paljon muita isompia ja pienempiä eroja. Myös eri varusteluvaihtoehdot.
Ja sellaisen eron olen myös havainnut että A1:stä ruostuu herkemmin kori takapyörän edestä, mutta takaovi pysyy ehjänä, kun taas A2:ssa päinvastoin eli kori ei ruostu niin herkästi ko. paikasta, mutta ovi taas ruostuu herkemmin...
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
Mitä mitä, kyllä mulla ne ainakin nousee... Siihen on sitten varmaan tehty joku-Petsku- kirjoitti:Ja A1 Vectran tuulilasinpyyhkimiä ei voi nostaa pystyyn, koska ne stoppaavat konepeltiin, kun taas A2 Vectrassa on lisätty sarana pyyhkijän varteen jotta pyyhin nousisi pystyyn.
-------------------------------------------------------
Catapultam habeo. Nisi pecunias omnes mihi das, ad caput tuum saxo immane mittam.
323->Kadett GSi->Jetta->Civic->Vectra->Passat
Catapultam habeo. Nisi pecunias omnes mihi das, ad caput tuum saxo immane mittam.
323->Kadett GSi->Jetta->Civic->Vectra->Passat
Siihe on sitte vaihettu A2 pyyhkiätVekutin kirjoitti:Mitä mitä, kyllä mulla ne ainakin nousee... Siihen on sitten varmaan tehty joku-Petsku- kirjoitti:Ja A1 Vectran tuulilasinpyyhkimiä ei voi nostaa pystyyn, koska ne stoppaavat konepeltiin, kun taas A2 Vectrassa on lisätty sarana pyyhkijän varteen jotta pyyhin nousisi pystyyn.patentti!
![]()
Saab 9-3 2.8t V6 Aero xwd
Omega B2 caravan
DTM Calibra.
Öljyä palaa siis autoissa, kuin myös kotona
OCF Formulatietäjä 2010&2018
Omega B2 caravan
DTM Calibra.
Öljyä palaa siis autoissa, kuin myös kotona
OCF Formulatietäjä 2010&2018
Täh ???
"Keväällä 1993 tuli perusmalliksi Expression, jossa oli GL-varusteiden lisäksi kierroslukumittari, korinväriset peilit, erikoisverhoilu (kuva) ja kylkiraidat, joissa toistuivat samat sini-punaiset koristeet kuin verhouksessa."
No ei kyllä ole kiekkamittaria, ainakaan minulla. Erikoisverhoilustakaan en nyt menisi sanomaan...ja nuo kylkiraidat tarkoittaa ilmeisesti sitä pientä logoa joka on lokasuojassa ?
Mikähän pirun välimalli mulla oikein on...vai onko nuo sivut väärässä ?
"Plussat:
+ tehokkaat jarrut"
..ööö, kuinka moni voi sanoa että Vectrassa on tehokkaat jarrut ?
EDIT: Joo, katoin sitä PDF tiedostoa sieltä sivuilta....ei puuttunu kun puolet vakiovarusteiksi merkityistä laitteista. Voi v...... Onkohan Opeli myynyt tuon auton aikoinaan vielä "oikean" Expressionin hinnalla, vaikka varusteita ei ole nimeksikään listatuista...?
"Keväällä 1993 tuli perusmalliksi Expression, jossa oli GL-varusteiden lisäksi kierroslukumittari, korinväriset peilit, erikoisverhoilu (kuva) ja kylkiraidat, joissa toistuivat samat sini-punaiset koristeet kuin verhouksessa."
No ei kyllä ole kiekkamittaria, ainakaan minulla. Erikoisverhoilustakaan en nyt menisi sanomaan...ja nuo kylkiraidat tarkoittaa ilmeisesti sitä pientä logoa joka on lokasuojassa ?
Mikähän pirun välimalli mulla oikein on...vai onko nuo sivut väärässä ?
"Plussat:
+ tehokkaat jarrut"
..ööö, kuinka moni voi sanoa että Vectrassa on tehokkaat jarrut ?
EDIT: Joo, katoin sitä PDF tiedostoa sieltä sivuilta....ei puuttunu kun puolet vakiovarusteiksi merkityistä laitteista. Voi v...... Onkohan Opeli myynyt tuon auton aikoinaan vielä "oikean" Expressionin hinnalla, vaikka varusteita ei ole nimeksikään listatuista...?
- VecculiOoppeli
- OCF Member 2017
Enpä ole minäkään törmännyt expression-mallissa kiekkamittariin. Ja kahdesta jo kokemusta. Toisessa oli vielä semmoset sinipunaiset kylkiteipit paikallaan ja toisesta oli eka omistaja ne repinyt. Ja sit ne merkit siinä lokasuojan takana, jotain erilaista verhousta... Ei vissiin Suomessa oo noissa expression-malleissa oikein mitään erikoista..? Jotku sävylasit noissa ilmeisesti ainakin on..
Vectra A V6
Corsa E OPC
Cupra Born
Corsa E OPC
Cupra Born