auto tallinnasta
se on semmonen hommat ite oon yleensä hakenu sellaisia mitkä on tuotu vasta saksasta tai muualta eikä ole vielä keretty niillä hunoilla teillä pilata alustaa tai muutakaan ja niitähän siellä on paljon,siis tarkoitan mitä on vasta tuotu ja koko ajan tulee lisää ja niinkuin sanoit niillä ei ole varaa ostaa niitä eikä huoltaa niin jäävät autot pihaan
- Ooppelimies
- 'Diplomat'

Väännetääs vähän vielä rautalangasta. KUN menen ostamaan auton virosta, pitää minun saada jonkunsortin luovarit sekä kauppakirja kauppoja tehdessä? Saanko ajaa auton sen jälkeen suoraan laivaan vai tuleeko se poistaa siellä jotenkin rekisteristä tai jotain? Suomen puolella joudun menemään satamassa tulliin ja esittämään nämä paperit jolloin saan tarrakilvet ja jään odottamaan veropäätöstä? Meneekö vielä oikein? Veropäätös tulee about kolmessa kuukaudessa ja minulla on sen jälkeen kuinka paljon aikaa maksaa vero? Missä välissä suoritetaan auton katsastus suomessa? Tullista suoraan 10 päivän sisällä tai ottavat siirtokilvet pois?
VW Transporter T3 (tulossa 1,9td), Nissan 200sx s13 2,0t, Opel Omega 2,5td
Takavetoisia turboja..hmm
Takavetoisia turboja..hmm
täysin sama homma kuin saksastakin. eli poistat siellä rekisteristä hommaat sieltä samasta konttorista sen maan siirtokilvet ja ajat vaan laivaan ja helsingissä tulliin sieltä saat tarrat voit valita et otatko ns. muutaman päivän tarrat ja verotat vasta omalla paikkakunnalla, mut kato et on kaikki paperit autosta mitä tarvitaankin esim rekisteriote on tärkeä. eipä siinä muuta oikein ihmeellistä ole muistaakseni joku 165euroa maksaa siellä koko lysti rekpoistaminen ja kilvet.