Opel Omega 2.5 Caravan(ko)???

Keskustelua Opeleista
volkkaristi
'Kadett'
'Kadett'

Opel Omega 2.5 Caravan(ko)???

Viesti Kirjoittaja volkkaristi »

Morjens kaikille tasapuolisesti

Olen jonkin aikaa etsinyt farkkua ja kävin koeajamassa -00 vuosimallin Astraa 2.0 joku "car edition 2000" mallia. Tuntui kyllä aika pienelle autolle farkuksi, mutta tänään käytiin tutkimassa otsikon mukaista Opelia ja auto tuntui fiksulta vaihtoehdolta, mutta mites tuo tekniikka noissa vehkeissä, kyselin parilta paikalliselta korjaajalta onko noissa mitään ihmeellistä niin sanoivat suoraan että ei kannata ostaa. Saa olla kokoajan jotain laittamassa.

Tällä hetkellä ajalen 97 Passatilla missä ei ole ollut minun aikana (kohta 2 vuotta) mitään vikaa, eikä kehtaisi vaihtaa semmoseen kulkineeseen mitä saa jatkuvasti seisottaa huollossa ja ei taida olla kovin edullista huollattaa noita 6 koneita.

Olen jostain syystä ollut aina ennakkoluuloinen Opeleita kohtaan, mutta muuttuuko tilanne vaihtamalla Passatti 2.5 Omegaan....

Olisin kiitollinen jos kertoisitte pitääkö väite paikkaansa tekniikan puolesta vai onko kyseisten korjaajien kohdalle sattunut -(z)-:n maanantai kappaleet?
jukkapoika77
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja jukkapoika77 »

no tottahan joka merkillä on omat murheensa ja varmasti sun passattis on halvempi huoltaa oli se millä koneella hyvänsä mutta varmasti saat paremman auton ajettavuudeltaan ja tiloiltaan,tietysti omegankin pitää olla kunnossa että sitä voi kehua.minä ainakin suosittelen,enemmän asiasta tietävät kertokoon enemmän :D
omega b2 farkku 2,2 16v.tomaatti

ex:"mv6"manuaali-94
vectra-b2 -99 2.0 sport voyage
omega-a 3,0 12v.-87
volkkaristi
'Kadett'
'Kadett'

Tyyppiviat ja huoltojen hinnat kiinnostaa kanssa jos tietoa löytyy. Passatin (1.8T) jakopää remppa maksoi Laakkosella osat+työ 300€.
mtt
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja mtt »

niin.korjaajat yleensä näkevät vain autoja joissa on vikaa...itsellä on 2002 mallin farkkuomega elegance 2.6 koneella.olen kyllä ollut tyytyväinen.itse myös kysyin ennen hankintaa tutulta opeli-asentajalta ja se sanoi että osta mieluummin tuolla 2.6 koneella.on kuulemma paranneltu tiedettyjä huonoja puolia.tiedä häntä,mutta hienosti on toiminut.

kaikkein kriittisimpiin kohtiin kuuluu moottorin öljyvuodot.erityisesti venttiilikopat.toinen on pakosarjat.ne kannattaa tarkastaa etteivät vuoda.ei ihan ilmainen korjauskohde.

itse en tosiaan ole hankintaani katunut.tilaa on enemmän kuin riittävästi...

ainoa miinus on huoltojen hinta.esim.120000 huolto kustansi noin 850 euroa.mukaanlukien tulppien ja jarrunesteiden vaihto,jakopään vermeiden ja vesipumpun lisäksi.
jore69
'Kadett'
'Kadett'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jore69 »

mulla -00 mallia 2.5 omppu itellä ollu 3v. kilometrejä olen ajanut 50tkm
60 000 huollon ja remmin vaihdatin merkkiliikkeessä, raidetangon pää vaihdettu siinä kaikki viat mitä minulla ollut (ei kyllä minun mielestä edes vikoja)
jos en ihan väärin muista niin toi hihnan vaihto oli noin 400€
toi iso huolto 60tkm välein jotain 300€ tulppienvaihto mukaan lukien(nää hinnat oli noin 1.5v sitten)
jore69
'Kadett'
'Kadett'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jore69 »

myöhästyin mut mulla olikin vanhat hinnat ilman vesipumppua
Vecca
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Vecca »

Moro vaan!
Siirry vaan säkin hyvä mies Opelilla ajamaan :D ! Ei se sun Wolkkarikaan nyt aivan viaton ole, joskus muistaakseni Muuramen Shellillä tuli kupposet kahvia juotua kun Rantasen hinuria odoteltiin :lol: .

Jos paikalliselta Ford-huoltajalta kysyit Opelista, niin ei kai se sitä kehumaan ala :wink: .

Tuon ikäinen Opeli ei varmaan heti käsiin ruostu, (toisin kuin oma Omega :lol: ) kunhan jaksat etsiä sen hoidetun yksilön. Osta sitten samalla se MV6, ei taida huolloissa kuitenkaan isoja hintaeroja olla, tämä siis vaan ihan mutu tuntumalla...

Tervetuloa foorumille :wink:
Octavia 1.8T farkku
Ex-Omega A2 2.0i 8v Caravan
Ex-Vectra B1 1.8i 16v Voyage
Ex-Astra F HB 1.8i 8v
Ex-Ascona C 2d 1.6S
volkkaristi
'Kadett'
'Kadett'

Vecca kirjoitti:Moro vaan!
Siirry vaan säkin hyvä mies Opelilla ajamaan :D ! Ei se sun Wolkkarikaan nyt aivan viaton ole, joskus muistaakseni Muuramen Shellillä tuli kupposet kahvia juotua kun Rantasen hinuria odoteltiin :lol: .
No joo. on siinä kerran ollut vika 8) Sytytyksen ohjainyksiköstä (kuulostaa kalliilta) oli yksi johto irronnut. Osan vaihto alle 130€. Passatti on menossa Ouluun jos ei mitään maata mullistavaa tule ostajalle.

Laittakaa vaan lisää kokemuksia 2.5 omegasta jos löytyy.
KAravaani
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja KAravaani »

Jaa että kokemuksia..itsella juurikin tuollanen kärry alla.

noh pakollisia remontteja tähän mennessä,venakopantiivisteet,tulpanjohot,ja muutamat öljynvaihdot ku vuoden aikana tuli yli 50tuhatta.

Sitte kokemuksia..
Autoja ollut kait 10 kohta,ollu bemua,mersua,nissania,ym,ym,
Kyllä tuo kuitenki paras niistä ajaa on! :D
Ehkä kallis korjata mutta tulee toimeen jos pysyy räikkä kädsssä,tai on rahua :lol:
itellä olis vaihto EHKÄ pienempään edessä,mutta ko mikään ei mielytä ominaisuuksiltaan.Eli sedan omppu kait seuraavaki :o
Äärettömän ongelman ratkaisee vain Ääretön keino..
volkkaristi
'Kadett'
'Kadett'

Omegassa, mitä kävin koeajamassa oli muutama vika:

- Takapää kolisi vaikka tien kunto oli ihan ok?
- Trippimittari ei toiminut ollenkaan?
- Käsijarru ei pitänyt yhtään?

Autolla oli ajettu 133000 vuosimallia 1998 ja hintaa ois n. 9000€.
Huoltokirjaa en tajunnut kysyä omistajalta, mutta mistä tuo trippimittarin toimimattomuus voi johtua, mittaria pyöritetty??? Hintakin epäilyttää koska esim. nettiautossa noin vähän ajettua ja niillä varusteilla ei saa alle 11500€.
KAravaani
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja KAravaani »

hmm..hieman kyllä hinta pistää epäilyttään..mutta tarjottiin mullekki vaihdossa 3000 98 sport astraan(farkku).. :lol: :lol:

Mutta mutta..takapää,puslat??ristikko-nivelet??
Trippi.. ei vaikuta hyvälle,tietysti voi olla oikiasti menny rikki. :roll:
Käsi jarru nyt aika tyypillistä noille ompuille että ei pidä/kulunu,en kyllä tiä miks.

ottaen huomioon että itellä ajettu 300+ tonnia,ei kolise,kaikki toimii,ei vuoda/kuluta öljyä..tietysti siihen on uran aikana vaihettu kaiken moista "normaalia".

olen kyllä sitä mieltä,kliseistä kylläkki et mieluummin köyhdyn vaik tonnin pariki enempi mut ajelen varmasti kunto kamppeela? :D
Äärettömän ongelman ratkaisee vain Ääretön keino..
volkkaristi
'Kadett'
'Kadett'

Kävin vielä kerran koeajamassa Omegaa ja kaverin kanssa tutkittiin autoa ja olihan se kolaroitu kuskinpuolen takakulmaan ja takapuskuri oli lommolla ja työnjälki maalauksen suhteen oli kyllä päin persettä :evil: Ruostetta oli ovien alalaidoissa tiivisteiden alla ja apukuskin puolella takana pyöränkaaressa.

Ei taida tosiaan tuo 2.5 V6 olla hyvä vaihtoehto kun tältäkin kylältä löytyy 4 mistä on kone paukahtanut. Ei kyllä enää hirveesti nuo 2.5 kiinnosta.
Onko sitten MV6 kestävämpi?
No ei meistä ainakaan vielä tullut Opelisteja 8)
mtt
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja mtt »

öööö...ihan mielenkiinnosta...mites ne on tuon koneen saanut leipomaan??laiminlyöty hihnanvaihto?kannattaisikohan harkita B2 mallin omegaa.2000=> korroosiojuttuihin mm.tullut parannusta.
Woody
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Woody »

Eikait näistä muuten kone hajoa, ellei juuri tuota hihnavaihtoa ole laiminlyöty tai tehty virheellisesti...Kun yleensä hihnan vaihdon jälkeen on imaissut sen kotelontiivisteen sinne väliin ja sitä myöten kone paskaksi. Eikä varmaan ole 2.5 ja 3.0 välillä suuria kestävyys eroja... :roll:
Vecca
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Vecca »

Elä nyt vaan Karppa vielä luovuta :D ! Kyllä se sullekkin vielä hyvä -(z)- löytyy sen natsivankkurin tilalle :lol: . Rupeet vaan kattelee niitä MV6:sia niin ei tartte ottaa takapakkia auton tehojen suhteen :wink:.
Octavia 1.8T farkku
Ex-Omega A2 2.0i 8v Caravan
Ex-Vectra B1 1.8i 16v Voyage
Ex-Astra F HB 1.8i 8v
Ex-Ascona C 2d 1.6S
Vastaa Viestiin