OPEL merkkihuolto

Keskustelua Opeleista
antipi
'Kapitän'
'Kapitän'

OPEL merkkihuolto

Viesti Kirjoittaja antipi »

Tässäpä teille tarinaa viimeviikolta, kyllä kannattaa merkkihuollossa käyttää.

Alkoipa autoni oireilemaan sillä tavalla että lämpöjä piteli aivan normi lukemissa siinä yheksän kympin tietämillä, vaan ei sisälle puhallellu lämpöistä ilmaa nimeksikään. Välillä ihan jäistä, välillä vähän haaleata. No eipä siinä, ajan puutteen ja lähestyvän joulun (piti ajaa joulun viettoon 350 km parin päivän päästä) takia otin luurin ja soitin paikalliseen merkkihuoltoon. Lupasivat jo saman päivän aikana kattoa. Vein sen sinne ja lupasivat soitella. No eihän siinä mitään, soittivatkin n. tunnin päästä, kertoivat että lämmityslaitteen kennosto tukossa. Se pitää tilata, kennosto 160e ja töitä n. neljä tuntia päälle. Miettimättä vaan kiireessä sanoin että joo täytyy laittaa kuntoon ja näin. Illalla aloin miettimään että voi perkele on aika harvinainen vika taitaapi tuo kennoston tukkeutuminen, ja mikä sen sitten oisi tukennu. Noo yön yli nukuttua vein auton toiselle huoltamolle ja ne katteli siinä sitä, mittasi pakkasnesteen kestävyyden. Oli melkein pelkkää vettä. Pääsyy kuitenkin siihen kylmän puhaltamiseen oli kiertovesipumppu joka oli sököksi mennyt. Laitettiin se vaihtoon ja uudet nesteen tilalle. Toimii hyvin. Soitin aika kitkuisen puhelun merkkihuoltoon että minkälaiset mekaanikot lie töissä kun 400e remontin oisivat teettäneet ilman mitään vaikutuksia. Yllättäen ei ollut tavoitettavissa henkikö joka autoa oli katsonut siellä. Kyllä meinasi halvalla mennä meikäläinen. Että silleen. Käyttäkäähän merkkihuollossa.. :>

Ja sitten toiseen asiaan. Kun sain auton uudelleen puhaltamaan lämmintä, tuli mieleen toinen pulma joka on jo vähän aikaa vaivannut ja josta täälläkin kyselin, eli lasien huurtuminen ja sisäilman kierto. Purin hanskalokeron pohjaa ja konehuoneen puolelta sen verran että siihen läppään pääsin käsiksi mikä kääntää sen kierron ulkoa sisälle. Voimalla pakotin läpän auki asentoon, että ilma kiertää ulkoa pelkästään. No ei siinä mitään, lasithan pysyvät loistavasti kirkkaina, mutta samalla laski taas hieman se ilman lämpöisyys, eli kun pakkasta oli toissapäivänäkin kymmen tienoilla, ei sisään tuleva ilma ollut kovin lämmintä. Mikä tähän olis paras ratkaisu? Pahvia syylärin eteen vai?
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

Omakohtaiset kokemukset merkkihuollosta viime ajoilta on pelkästään positiivisia.
Esmes vikakoodien luvusta eivät veloittaneet pennin jeniä,vaikka ottivat jonon ohi sisään.

Korikorjaamollakin tekivät todella hyvää jälkeä ja palvelu oli täyden 10 luokkaa.

Monelta pikkupajalta saanut huonompaa palvelua ja työn jälkeä...
antipi
'Kapitän'
'Kapitän'

Niin no enhän sitä tarkoittanutkaan että se aina kusis noin pahasti.. mutta toi diagnoosi nyt varmaan oli aika turha.. kun ongelma kuitenkin selvisi muilla konsteilla.
KAtiko
OCF Member 2015

Viesti Kirjoittaja KAtiko »

noh pitää munki laittaa vähän juttuu tosta merkki korjaamosta.. eli ostettiin tos keväällä mikkelistä calibra ja kotiin ajo reissulla alko polttaa moottorin merkkivaloo ja abs valoo,noh soitto autoliikkeelle mistä ostettiin ja heti joensuussa huoltoon. Lukivat viat ja totesivat et joo happitunnistin paskana,se vaihdettiin. Homma toimi taas hetken kunnes alkoi taas abs valo palamaan,taas huoltoon. Antureita vaihtoivat ja abs boksi pitäis kuulemma myös vaihtaa.
Siinä vaiheessa päätettiin käyttää halvempaa korjaamoa ja ostettiin käytetty abs boksi. Se vaihdettiin ja abs valo paloi edelleen. Siinä vaiheessa jouduin jo avautumaan merkkihuollossa et mikä v***u siinä on ku ei sitä autoo saada kuntoon.
Taas vaihdettiin huoltamoa ja vietiin se paikalliselle autojen sähkövikojen huoltajalle. Ja alkoihan se vika löytyä,oli jossain siellä abs:n johdoissa ollut liitokset melkein irti, ne laitettiin kiinni ja johan toimii. Moottorin merkkivalon kans oli sit viel ongelmia, vietiin taas sille sähkötyypille ja se sano vaan et puhdistakaa tyhjäkäynti moottori,ja sillähän sekin vika korjaantui.
Mutta se juttuhan tässä nyt oli se että merkki huollot maksoivat yhteensä noin 500-600€,turhaan vaihdettu abs boksi töineen n.400€ ja sit se sähkötyyppi niin paljon etten ees hintaa uskaltanu kysyy :roll: täs tapaukses oli kuitenkin se etu et autoliike maksoi korjaukset,mut ei sitä mielellään niilläkään ois turhaan maksattanu n.1000€ turhista korjauksista :oops:
Realsanta
OCF Member 2016

Viesti Kirjoittaja Realsanta »

kyllä sieltä tulee välillä ihme diagnoosia vaihdatetaan vähän turhaan osia -> tokiahan sitten toimii kunnolla kun kaikki vaihdetaan
still nun, Engländer Kriegsschiff es ist oben
Hyyti1
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hyyti1 »

Itse kun olen ollut merkkikorjaamoissa asentajana niin kyllä kaikki on ollu vähän miten sattuu työnjohtajat ei tiedä yleensä yhtään mitää. No jotkut tietää mut suurin osa ei ja asentajat arvailee oliskohan toi no vaihetaan oho ei ollukkaa Se osa. Mutta sekin taas johtuu siitä että jos ohje aika on 1h ni se menee jo omaan piikkiin jos ettii 2h vikaa siitä saa kyllä hyvän mielen että on saanut yhden auton taas korjattua kunnolla mutta aina niinkään ei voi/kerkee ja asiakas on käärmeissään kun työnjohto sopii noi hinnat vähän etukäteen ja sit ne ei uskalla velottaa lisä ajasta. :(
Opel Corsa 1.4i -90
Toyota Celica 4x4 Turbo -90
Kuvia->
http://www.minunauto.com/?page=showcar&id=2988

Autohälyttiä ja kaukokäynnistys järjestelmiä http://www.autohalyttimet.com

Tyhmä saa olla mutta ei yössä
irmcher
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja irmcher »

Hyyti1 kirjoitti:Itse kun olen ollut merkkikorjaamoissa asentajana niin kyllä kaikki on ollu vähän miten sattuu työnjohtajat ei tiedä yleensä yhtään mitää. No jotkut tietää mut suurin osa ei ja asentajat arvailee oliskohan toi no vaihetaan oho ei ollukkaa Se osa. Mutta sekin taas johtuu siitä että jos ohje aika on 1h ni se menee jo omaan piikkiin jos ettii 2h vikaa siitä saa kyllä hyvän mielen että on saanut yhden auton taas korjattua kunnolla mutta aina niinkään ei voi/kerkee ja asiakas on käärmeissään kun työnjohto sopii noi hinnat vähän etukäteen ja sit ne ei uskalla velottaa lisä ajasta. :(
Näinhän se menee monesti. Itsellä tulee kyllä tehtyä ehkä liiankin varmistellen vikadiagnooseja yms. tarkistuksia ihan perus juttujen yhteydessä mutta asiakkailta tuleekin aika positiivista palautetta koskien vika diagnoosien täsmällisyyttä. Meidän talossa onkin panostettu eniten asiakastyytyväisyyteen joka meinaa, että tyytyväinen asiakas=sitä että hän tuo myös autonsa uudestaan meille ja se taas tuo hyvää mainosta/lisää töitä meille.

Kaikki korjaamot ei tosin ikävä kyllä ota tuota asiakastyytyväisyys hommaa tosissaan.
Opel Ascona R6 Mantzel | M5
Hyyti1
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hyyti1 »

Niinpä mutta elämä on.... :D no nyt on helppoo ku saan ite päättää mitä teen, millon ja paljon velotan
Opel Corsa 1.4i -90
Toyota Celica 4x4 Turbo -90
Kuvia->
http://www.minunauto.com/?page=showcar&id=2988

Autohälyttiä ja kaukokäynnistys järjestelmiä http://www.autohalyttimet.com

Tyhmä saa olla mutta ei yössä
antipi
'Kapitän'
'Kapitän'

Re: OPEL merkkihuolto

antipi kirjoitti: Ja sitten toiseen asiaan. Kun sain auton uudelleen puhaltamaan lämmintä, tuli mieleen toinen pulma joka on jo vähän aikaa vaivannut ja josta täälläkin kyselin, eli lasien huurtuminen ja sisäilman kierto. Purin hanskalokeron pohjaa ja konehuoneen puolelta sen verran että siihen läppään pääsin käsiksi mikä kääntää sen kierron ulkoa sisälle. Voimalla pakotin läpän auki asentoon, että ilma kiertää ulkoa pelkästään. No ei siinä mitään, lasithan pysyvät loistavasti kirkkaina, mutta samalla laski taas hieman se ilman lämpöisyys, eli kun pakkasta oli toissapäivänäkin kymmen tienoilla, ei sisään tuleva ilma ollut kovin lämmintä. Mikä tähän olis paras ratkaisu? Pahvia syylärin eteen vai?
Speitan
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speitan »

Nooh, palvelu kyllä siellä pelaa. Itse käytin ompun huollossa jossa vaihdettiin jäähd.nesteet, öljyt+suodin, peräöljyt. Lisäksi vielä pyysin katsomaan että mikä edessä klappaa ku tuntuu rattiin. Syyksi ilmeni oikeanpuoleinen ulompi raidetangonpää. Kysylivät sitten että vaihdetaanko. Hinnaksi ilmoittivat !175e!. Kysyin että mikäs siinä noin paljon maksaa. Osan hinnaksi sanoi 70e ja aurauskulmat olis säätädetty tietenkin sekä työt vielä niin siitä koostui tuo hinta. Jäi vaihtamatta. Taidan itse vaihtaa. Tarvikeliikkeestä osan saa 20e.
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Janne M »

Fotze kirjoitti:Nooh, palvelu kyllä siellä pelaa. Itse käytin ompun huollossa jossa vaihdettiin jäähd.nesteet, öljyt+suodin, peräöljyt. Lisäksi vielä pyysin katsomaan että mikä edessä klappaa ku tuntuu rattiin. Syyksi ilmeni oikeanpuoleinen ulompi raidetangonpää. Kysylivät sitten että vaihdetaanko. Hinnaksi ilmoittivat !175e!. Kysyin että mikäs siinä noin paljon maksaa. Osan hinnaksi sanoi 70e ja aurauskulmat olis säätädetty tietenkin sekä työt vielä niin siitä koostui tuo hinta. Jäi vaihtamatta. Taidan itse vaihtaa. Tarvikeliikkeestä osan saa 20e.
Eipä olisi ollut paha hinta ollenkaan. Tämä siis mun mielipide. Mietippäs sitä kun viet toiseen puljuun kulmien säätöön raidetagonpään vaihdon jälkeen. Säätävät varmaan kulmat edestä mutteivat tikullakaan kajoa siihen jumittuneeseen takapään raidetankoon. Osalle olisit saanut 2 vuoden takuun... :wink: Olin varaosamyyjänä muutaman vuoden eräässä firmassa, ja vaihdoin yhteen B Omegaan tarvike raidepäät. Molemmat oli väljänä reilun vuoden kuluttua... ...sattuuhan noita.
'Diplomat'
Viesti:

jamboy kirjoitti:
Fotze kirjoitti:Nooh, palvelu kyllä siellä pelaa. Itse käytin ompun huollossa jossa vaihdettiin jäähd.nesteet, öljyt+suodin, peräöljyt. Lisäksi vielä pyysin katsomaan että mikä edessä klappaa ku tuntuu rattiin. Syyksi ilmeni oikeanpuoleinen ulompi raidetangonpää. Kysylivät sitten että vaihdetaanko. Hinnaksi ilmoittivat !175e!. Kysyin että mikäs siinä noin paljon maksaa. Osan hinnaksi sanoi 70e ja aurauskulmat olis säätädetty tietenkin sekä työt vielä niin siitä koostui tuo hinta. Jäi vaihtamatta. Taidan itse vaihtaa. Tarvikeliikkeestä osan saa 20e.
Eipä olisi ollut paha hinta ollenkaan. Tämä siis mun mielipide. Mietippäs sitä kun viet toiseen puljuun kulmien säätöön raidetagonpään vaihdon jälkeen. Säätävät varmaan kulmat edestä mutteivat tikullakaan kajoa siihen jumittuneeseen takapään raidetankoon. Osalle olisit saanut 2 vuoden takuun... :wink: Olin varaosamyyjänä muutaman vuoden eräässä firmassa, ja vaihdoin yhteen B Omegaan tarvike raidepäät. Molemmat oli väljänä reilun vuoden kuluttua... ...sattuuhan noita.
No eipä nuo tarvikkeet ainakaan ascossa oo menny miksikään. Oisko nyt 4 vuotta sitten vaihdettu kaikki ja vielä viime kesänä oli tiptop. Tietty omega voi olla eri. Kyllä tuolla Euromasterilla ovat säätäneet ainakin kaverin ompusta muinoin ihan kunnolla. Hintaa on 40e. vaihdolle siis jää hintaa 60e (jos itse tekee). Onhan se tietty aina se että merkkiliikkeestä saa sen hienon leiman sun muut vihkoseen. Kattoo ny jos vaikka löytyy joskus ylimäärästä että saa sen vaihdettua.
paspartuu
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja paspartuu »

Onko nämä merkki huollot paljonkin kalliimpia?
mtt
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja mtt »

reippaasti ot...huomasin Fotze että sulla on samanlainen omppu ku mulla.pari kysymystä...jos laitat tuon taukolämppärin päälle niin kauanko jaksaa puhaltaa lämmintä ilmaa?itsellä ei kauaa puhise...
sitten toinen kymysys...pyöriikö sinulla kiertovesipumppu näillä ilmoilla jatkuvasti.itsellä ei ole vielä kertaakaan pyörinyt.lämmintä kyllä riittää mutku tuon taukolämppärin kytkee päälle niin silloinkaan ei pyöri.mites sun autossa?jos viitsisit kattoo niin olis hienoa...
Speitan
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

mtt kirjoitti:

reippaasti ot...huomasin Fotze että sulla on samanlainen omppu ku mulla.pari kysymystä...jos laitat tuon taukolämppärin päälle niin kauanko jaksaa puhaltaa lämmintä ilmaa?itsellä ei kauaa puhise...
sitten toinen kymysys...pyöriikö sinulla kiertovesipumppu näillä ilmoilla jatkuvasti.itsellä ei ole vielä kertaakaan pyörinyt.lämmintä kyllä riittää mutku tuon taukolämppärin kytkee päälle niin silloinkaan ei pyöri.mites sun autossa?jos viitsisit kattoo niin olis hienoa...
Tjaa, empä oo pannu merkille ton pumpun pyörimistä. Mikä muuten on taukolämppäri niinku suomeksi ja missäpäin tuon pumpun pitäisi sijaita?
Vastaa Viestiin