Mihin hintaan jakoremmi on vaihtunut?

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
eikku1986
'Kapitän'
'Kapitän'

Mihin hintaan jakoremmi on vaihtunut?

Viesti Kirjoittaja eikku1986 »

Siis työn osuus. Remmi,ohjausrulla,kiristin ja vesipumppu on hommattu.
Kyselin parilta korjaamolta hintaa, työ maksais noin 85e.

En ole käyttänyt vielä kertaakaan korjaamoita niin siksi kyselen. , onko hinta mielestäsi kallis vai halpa?.

Ja jos jollai on tietoa hyvistä ja edullisita korjaamoista oulun seudulla niin kertokaa ihmeessä mullekin.
Auto on astra f 1.6I 16V vm.95

Kiitoksia asiallisista vastauksia

joo.... kokeilin söötsiä muttei sieltä mitään löytynyt!
ekto
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ekto »

Hinta kuulostaa varsin hyvältä, varsinkin jos työ tehdään kuitille (ei pimeenä). Jos jotain kummallista sitten ilmenee 60Tkm aikana, niin takuuseen menee.

Työ maksaa täällä päin jotain 150 - 200 euron paikkeilla. Riippuen vähän autosta. Pimeenä mun autoon homma olisi maksanu 100 eur. Päätin kuitenkin hoitaa homman itse ja ihan hyvin onnistu loppujen lopuksi:

http://vectra.desteem.org/

Projektit -> Jakohihna
Kaitzu
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: Mihin hintaan jakoremmi on vaihtunut?

Viesti Kirjoittaja Kaitzu »

eikku1986 kirjoitti:Siis työn osuus. Remmi,ohjausrulla,kiristin ja vesipumppu on hommattu.
Kyselin parilta korjaamolta hintaa, työ maksais noin 85e.

En ole käyttänyt vielä kertaakaan korjaamoita niin siksi kyselen. , onko hinta mielestäsi kallis vai halpa?.

Ja jos jollai on tietoa hyvistä ja edullisita korjaamoista oulun seudulla niin kertokaa ihmeessä mullekin.
Auto on astra f 1.6I 16V vm.95

Kiitoksia asiallisista vastauksia

joo.... kokeilin söötsiä muttei sieltä mitään löytynyt!
Kannattaa kysästä paikallisesta Opel-huollostakin hintaa operaatiolle, tuliko sille nyt sitten 2vuoden takuu jos siellä teettää.
Ainakin osille luvataa tuo 2v.
[*] www.alustasarja.fi [*]
[*] www.fabix.fi [*][/b]
Woody
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Woody »

Eikait se ole kuin tuon 2 vuotta osille ja puolvuotta töille.
Kaitzu
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Kaitzu »

Woody kirjoitti:Eikait se ole kuin tuon 2 vuotta osille ja puolvuotta töille.
Näin se tais olla, aattelinki ettei työlle voi tulla 2vuoden takuuta :lol: :o
[*] www.alustasarja.fi [*]
[*] www.fabix.fi [*][/b]
eikku1986
'Kapitän'
'Kapitän'

Toi 85e oli ihan "valoisa" tarjous. Osat jotka ehtiin jo hommata on GM merkkiset tai ainakin pakkauksessa lukee niin. Siksi kyselenkin vain tuota työn hintaa.
Pinohiiri
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Pinohiiri »

Itellä makso töineen ja osineen oljynvaihto,suodatin,jakopäänremmi,vesipumppu niin 110e muistaakseni.
TeBa
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeBa »

Mitähän nuo osat nyt makso :roll: Jotain 120€ paikkeilla tais olla osat ja kaveri joku on autokorjaamolla töissä teki työt 20€:llä :)
MB W201 190D OM605 powered with Holset
himOPELi
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja himOPELi »

Hieman asiaa sivuten: Kaveri on töissä autokorjaamolla, ei mikään merkkikorjaamo mutta iso ja nyky-aikainen kuitenkin. Hän jaksaa aina ihmetellä tuota, kun ihmiset käyvät itse ostamassa osat ja sitten tulevat kyselemään työn hintaa. He kun korjaamona saisivat lähes aina vähintään 40% (jopa 70%) osien hinnasta pois. Eihän korjaamo-alalla toki tyhmiä olla, tottakai he ottavat voittoakin näistä osista :lol: . Mutta pointti onkin siinä, että jos jostain urakkahinnasta sovitaan, eikä samassa myydä osia(joista saada katetta), hinnoitellaan työ varmuuden vuoksi vähän yläkanttiin, että varmasti ehtisi tehdä kannattavasti. Vastaavasti, jos osatkin otetaan korjaamon kautta, korjaamo voi "korjata" niiden katteella työn veloitusta.

Samalla tavalla meneteltiin, kun olin itse nuorempana korjaamolla. Parhaita esimerkkejä olivat pakoputket; isännät ostivat paikallisesta vauhtiputkasta pakoputken ovh.300mk, maksoivat 250mk ja olivat tyytyväisiä kun saivat tingattua. Sitten tulivat meidän tykö, asensimme putken 20-50mk paikoilleen. Itse olisimme saaneet saman putken 150mk, varmasti silti olisimme ottaneet sen 250mk mutta asentaneet samaan hintaan!! Sekä asiakas että korjaamo olisi voittanut :roll: mutta...

...tyhmä suomalainen ostaa osat itse ettei vaan korjaamon setä ota voittoa niistä :lol: (no totta v###ssa se ottaa voittoa, sillähän se leivän ostaa)
eikku1986
'Kapitän'
'Kapitän'

Niinpä niin...tyhmiä ku ollaan.
Mutta asiaan: jakopään rempalle näyttäs tulevan hintaa yhteensä noin 230 euroa. Merkkiliikkeessä sama homma ois maksanut muistaakseni 270 euroa. Osat kun ehtiin pöljyyttäni hommata aiemmin koska ajattelin itse ruveta vaihtamaan sitä pirun remmiä, mutta enpä vaihdakkaan.

Jos en olisi hommannut osia etukäteen niin en usko että olisin selvinnyt paljoakaan halvemmalla, ei ainakaan alle 200 euron.

On näihin 16venasiin nuo osat niin prkl kalliita että huh huh.. mutta onneksi suurimman osan huolloista voin tehdä itse. Vielä ton jakoremminkin vaihdan itse, ehkä sitten 60 tkm päästä eli noin 1,5 vuoden päästä näillä kilometreillä.
Vastaa Viestiin