A Omega ei puhalla lämmintä ku satunnaisesti

Keskustelua ilmastoinnista ja lämmistyslaitteistosta sekä niihen liittyvistä ongelmista.
Vastaa Viestiin
HMS77
'Diplomat'
'Diplomat'

A Omega ei puhalla lämmintä ku satunnaisesti

Viesti Kirjoittaja HMS77 »

Mikähä viddu mahtaa olla ku Omppu puhaltelee satunnaisesti lämpöä sisätiloihin? Vaikka ollu 2 tuntia lohkossa niin puhaltaa vaan kylmää ja sitten yhtäkkiä alkaa puhaltamaan lämmintä kun pääsee maantienopeuksiin. Kun alkaa tulee lämmintä niin sitä kyllä sitten piisaa.
Ongelma on lähinnä tuo valikoiva ja satunnainen lämmönpuhallus sisätiloihin.

Vesipumppu vuotaa tosin aika rajusti, mutta kyllä kai sen pitäs silti puhaltaa lämmintä ilmaa jos syyläri täynnä nestettä?
Voiko olla mahdollista että ois menny kenno,tms jotenki tukkoon ku oon käyttäny erreyksessä erivärisiä jäähytinaineita, mm. sinistä ja punasta sekasin?
Tai voiko koko jäähytinjärjestelmä olla "tukossa" noiden nesteiden sekotuksen seurauksena?

Auttakkee palelevvoo savolaesta!
Ford Mondeo 1.8 STW
Valtsu
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Valtsu »

Kennossa kiertävä vesi on helppo testata. Konehuoneessa repsikan puolelta rintapellistä menee sisään kaksi letkua. Jos ovat kuumia vesi kiertää jos ei niin silloin ei kierrä. Kennossa pitäisi aina kiertää kuuma vesi, riippumatta miten lämmonsäätö sisälle on säädetty. Lämpöä ohjataan säätämällä kylmää ja lämmintä ilmaa sekoittamalla. Jospa sinulla tämä säätösysteemi ei toimi.
tpk_83
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja tpk_83 »

itellä kadetissa ainaski vaikutti tuo että vesipumppu vuoti...ei tullut kun pelkästään kylmää ilmaa sisälle
Motocoyote
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Motocoyote »

Mulla ois semmonen mielikuva että punasta nestettä ei kestä laittaa normi nesteen sekaan. Menee puuroksi?? Voi tietty olla että olen väärässä... mutta tämmönen mielikuva...

Niin... ja tosiaan... se kiertovesipumppu kannattaa tarkistaa... :lol:
Vastaa Viestiin