Astra H sammuilee ajoittain
Astra H sammuilee ajoittain
Kyseessä Astra H 1.6 wagon -05.
Ongelma on esiintynyt ehkä viisi kertaa elokuun alun jälkeen. Auton rullatessa kytkin pohjassa viimeisiä metrejä ennen risteykseen pysähtymistä moottori on sammunut kuin veitsellä leikaten. Virrat on kuitenkin jääneet autoon päälle.
Olen seuraillut kierroslukumittaria enkä ole huomannut kierrosviisarin milloinkaan "nyökkäävän" liian alas, kuten edesmenneellä Vectra B 1.8:lla oli tapana tehdä etenkin ilmastointi kytkettynä.
Opelin oikosulkuasentaja tutkii ongelmaa ensi viikolla.
Onko muilla vastaavia havaintoja? Oletteko havainneet jo kuuluisaksi tulleen kylmäkäynnistämisen lisäksi muita uuden Astran oikkuja?
Ongelma on esiintynyt ehkä viisi kertaa elokuun alun jälkeen. Auton rullatessa kytkin pohjassa viimeisiä metrejä ennen risteykseen pysähtymistä moottori on sammunut kuin veitsellä leikaten. Virrat on kuitenkin jääneet autoon päälle.
Olen seuraillut kierroslukumittaria enkä ole huomannut kierrosviisarin milloinkaan "nyökkäävän" liian alas, kuten edesmenneellä Vectra B 1.8:lla oli tapana tehdä etenkin ilmastointi kytkettynä.
Opelin oikosulkuasentaja tutkii ongelmaa ensi viikolla.
Onko muilla vastaavia havaintoja? Oletteko havainneet jo kuuluisaksi tulleen kylmäkäynnistämisen lisäksi muita uuden Astran oikkuja?
Oma Astra teki tuon saman kaksi kertaa ja kävin sen jälkeen päivittämässä auton softat. Sen jälkeen ei ole sammuillut, mutta seuraillaan tilannetta. Olen lukenut tuosta samasta myös saksalaisilta autofoorumeilta, joten tuntematon ongelma tuo ei ole. Kylmäkäynnistyksessä ei ole ollut ongelmia yhtä hieman pidempää starttia lukuunottamatta. Sekin tapahtui ennen softapäivitystä.
Onko sinulle jo päivitetty uusi softaversio?
Muuten Astrani on ollut täysin ongelmaton, kilometrejä nyt n. 10000. Kannattaa lukea lukea tämä thread läpi: http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... hp?t=72278
Onko sinulle jo päivitetty uusi softaversio?
Muuten Astrani on ollut täysin ongelmaton, kilometrejä nyt n. 10000. Kannattaa lukea lukea tämä thread läpi: http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... hp?t=72278
Nyt kun mainitsit asian, minulle on pari kertaa käynyt samalla tavalla. Olen kääntynyt T-risteykseen kytkin pohjassa ja auto on sammunut heti kääntymisen jälkeen. En siis pysähtynyt risteykseen. Ajattelin vain, että oli oma moka, mutta voiskohan olla sama vika? Mistä sen softan päiväyksen näkikään?
Kipe
Kipe
- Lallevihtinen
- 'Diplomat'

- Viesti:
Sain huoltoajan viikon päähän Espooseen Olarin Opelille. Huolto oli jo tilattu kun postasin ongelmasta tänne.
Kipe: Lue aikaisempi pitkä thread otsikolla "Astra H tilattu". Sieltä löytyy juttua huoltovalikon esille saamisesta.
Apropoo... Astran katosta kuuluu hieman räminää ulkoilman ollessa pakkasella. Luulen äänen tulevan kattokaiteen ja kattopellin liitoksen alueelta. Voi olla, että liitokseen on jäätynyt vettä, joka sitten narisee. Kattokaidetta kun liikuttelee käsin, niin kuuluu sellaista jään narinaa. Tällaisiakaan ääniä ei uudesta autosta odottaisi kuuluvan.
Ei silti, aina on Opeli perille vienyt. Se ei tunnu olevan itseisarvo kaikissa autoissa
Kipe: Lue aikaisempi pitkä thread otsikolla "Astra H tilattu". Sieltä löytyy juttua huoltovalikon esille saamisesta.
Apropoo... Astran katosta kuuluu hieman räminää ulkoilman ollessa pakkasella. Luulen äänen tulevan kattokaiteen ja kattopellin liitoksen alueelta. Voi olla, että liitokseen on jäätynyt vettä, joka sitten narisee. Kattokaidetta kun liikuttelee käsin, niin kuuluu sellaista jään narinaa. Tällaisiakaan ääniä ei uudesta autosta odottaisi kuuluvan.
Ei silti, aina on Opeli perille vienyt. Se ei tunnu olevan itseisarvo kaikissa autoissa
Nyt kun mainitsit, samaa ääntä kuului omassakin Astrassa kotimatkalla ja kattokaiteita heiluttelemalla sai äänen kuuluviin parkissakin. Toisena pakkasvaivana voisi mainita tavaratilan rullaverkon, kelaantuu kasaan todella hitaasti pakkasella.Apropoo... Astran katosta kuuluu hieman räminää ulkoilman ollessa pakkasella. Luulen äänen tulevan kattokaiteen ja kattopellin liitoksen alueelta. Voi olla, että liitokseen on jäätynyt vettä, joka sitten narisee. Kattokaidetta kun liikuttelee käsin, niin kuuluu sellaista jään narinaa. Tällaisiakaan ääniä ei uudesta autosta odottaisi kuuluvan.
Mulla on noi metallinväriset kattokaiteet, onko sinulla esau samanlaiset vai mustat?