depon umpion korkeudensäätö
- jukkapoika77
- 'Admiral'

depon umpion korkeudensäätö
eli mulla on tollaset depon umpiot ja säädöistä ei tapahdu mitään ei sisältä ei pihalta.valot näyttää päin persettä ja lisäksi ihan yhteen,eli pitäis säätää sivulle ja ylöspäin.oon ottanu umpion käteen asti mutten ymmärrä siitä mitään siellä on jotain ihme kotkauksia tehty,on oikeen keksintöjen keksintö.eli miten sen umpion kuuluis kääntyä niillä ulkosäädöillä siis miten se säätö pelaa
tais taas tulla aika sekavasti tää homma selitettyä 
omega b2 farkku 2,2 16v.tomaatti
ex:"mv6"manuaali-94
vectra-b2 -99 2.0 sport voyage
omega-a 3,0 12v.-87
ex:"mv6"manuaali-94
vectra-b2 -99 2.0 sport voyage
omega-a 3,0 12v.-87
Voisiko olla samaa häikkää,kuin täällä:
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... hp?t=87538
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... hp?t=87538
Re: depon umpion korkeudensäätö
Nuo säädöt ovat aika hitaat eli saapi ruuvata kuusiokoloavaimella oikein urakalla (yhden kierroksen muutos on aika mitätön.jukkapoika77 kirjoitti:eli mulla on tollaset depon umpiot ja säädöistä ei tapahdu mitään ei sisältä ei pihalta.
Muistaakseni säädöt menivät seuravaavasti, pitkien kohdalta liikkuu koko heijastinpinta eteen - taaksepäin eli saadaan valokuviota tiessä joko yhteen tai erikseen. Muutoksen näkee parhaiten seuraamalla heijastinpinnan ja umpion välistä rakoa.
Lyhyiden kohdalta taas säätyy koko himmelin korkeus.
Jos heijastinpinta on irronnut noista muovisisita ohjaintapeista niin kiinni saa takaisin seuraavalla keinolla.
Umpio irti ja vetää varovasti pikien valojen lampun kiinnikkeestä (esim. rautalangan avulla) heijastinpinnan takaisin kiinni kiinikkeisiin.
Lasin poisotto ja saman homman tekeminen etukautta on jo isompi operaatio.
Mitä mieltä olette Depon lyhtyjen laadusta?
Olen asentanut Vectraan kesällä E36 lyhdyt jotka ovat uudet Depot. Tuntuu sateella ja auton pesun yhteydessä vetävän huuruun umpion lasin sisäpinnan. Onko lasin ja umpion välistä tiivistystä vain parannettava, vai onko vika jossain "syvemmällä"
Tuosta valojen säädöstä, voiko valonheittimiä edes säätää sivusuunnassa?
Asennuksen jälkeen valot osoittivat sananmukaisesti puunlatvoihin ja tien pintaa ne eivät valaisseet edes ylämäessä ja säädettäessä korkeutta, noissa lyhdyissä säätöruuvit toimivat siten että kun toisessa ruuvissa loppui säätövara ja valokeila oli vielä liian korkealla, säätämistä jatkettiin toista ruuvia pyörittämällä.. ?? Tuntuu aika ihmeellisesltä säätöratkaisulta, mutta näin se toimi.
Olen asentanut Vectraan kesällä E36 lyhdyt jotka ovat uudet Depot. Tuntuu sateella ja auton pesun yhteydessä vetävän huuruun umpion lasin sisäpinnan. Onko lasin ja umpion välistä tiivistystä vain parannettava, vai onko vika jossain "syvemmällä"
Tuosta valojen säädöstä, voiko valonheittimiä edes säätää sivusuunnassa?
Asennuksen jälkeen valot osoittivat sananmukaisesti puunlatvoihin ja tien pintaa ne eivät valaisseet edes ylämäessä ja säädettäessä korkeutta, noissa lyhdyissä säätöruuvit toimivat siten että kun toisessa ruuvissa loppui säätövara ja valokeila oli vielä liian korkealla, säätämistä jatkettiin toista ruuvia pyörittämällä.. ?? Tuntuu aika ihmeellisesltä säätöratkaisulta, mutta näin se toimi.
Vectra 2000