Vm. on -´79 ja niitä on tehty 2.0 mutta jotkut ovat sanoneet että luvat tarvisi ja jotkut taas että ei tarvi..
Kadett C 2.0 Lupia vai ei?
Kadett C 2.0 Lupia vai ei?
Elikkäs tarviiko hakea lupia erikseen kakslitraselle jos alunperin 1.2S?
Vm. on -´79 ja niitä on tehty 2.0 mutta jotkut ovat sanoneet että luvat tarvisi ja jotkut taas että ei tarvi..
Että kumpia tässä uskoisin? 
Täällä tai vanhemmalla clubilla oli keskustelu tästä, tarviiko tehdä kantaauto tarkastus vai ei?
Seachia jaksava voi etsiä..
Lopputulos oli kuitenkin, että ei tarvii jos modaa sen etuakseliston vahvikkeet itse..
Siis ei tarvi tehdä kanta-auto tarkistusta
Tosin sillon et vaihtele sisustaa ym.. Ja laturit ym. on syytä olla vakioita
Seachia jaksava voi etsiä..
Lopputulos oli kuitenkin, että ei tarvii jos modaa sen etuakseliston vahvikkeet itse..
Siis ei tarvi tehdä kanta-auto tarkistusta
Tosin sillon et vaihtele sisustaa ym.. Ja laturit ym. on syytä olla vakioita
Olet 100% oikeassa. (ja siis ei saa hitsailla akselia)Keme kirjoitti:Saakos auton etuakselia hitsata noin niinkun lain puitteissa?
Pienellä etuakselilla varustettu isolohko C Kadetti taitaa olla laiton vaikka siinä leima olisikin. Antaa viisaampien korjata, kun hehän sen tuntuvat _tietävän_.
1.2 --> 1.9/2.0 = kanta-autotarkastus+mallieroavaisuus dokumentti (EI se suttunen kopio mikä täällä vähän väliä putkahtelee esiin) --> isotekniikka kiinni --> maahantuojan todistus että auto vastaa isotekniikkaista + nelipyöräsuuntaus --> muutoskatsastus
nimim. yhden 1.2sen muuttanut 1.9ksi...
the end
Tässä tämä toisella foorumilla aiemmin käyty väittely...
Taitaa "pecu83" olla kuitenkin oikeassa.
http://www.opel6070club.com/forum/viewt ... highlight=
Taitaa "pecu83" olla kuitenkin oikeassa.
http://www.opel6070club.com/forum/viewt ... highlight=
jep, omega on oikeessa (ja itse olin väärässä) tosta hitsaus-osuudesta.omega16T kirjoitti:etuPALKKIA muuten SAA ja jopa PITÄÄ hitsata jos siinä on joko ruostevaurioita tai muutetaan isompaa vastaavaksi...tukivarret sitten eri juttu
lainaus ake:lta
"11 §
Akseliston muutokset
f) muutoskatsastuksessa on tarvittaessa esitettävä luotettava selvitys hitsauslisäaineista ja hitsaustyöstä sekä muutettujen rakenteiden ja omavalmisteisten kiinnikkeiden lujuudesta; hitsaussaumat on esitettävä viimeistelemättöminä, ellei katsastajan kanssa ole muuta sovittu."
"Olka-akseleita, raidetankoja, ohjausvarsia, ohjausvaihteen osia, ohjausakselia ja jousia sekä näihin verrattavia osia, joiden murtuminen tai muodonmuutos voi aiheuttaa ohjaushäiriön, ei saa korjata tai muuttaa hitsaamalla tai muulla niiden alkuperäistä lujuutta heikentävällä menetelmällä."
muuten homma menee niinkuin kirjoitin. ainakin omalla kohdallani.
- StarBreakeR
- 'Diplomat'

tuohan taitaa olla kuluista pienin.. siinä se omaisuus vasta meneekin kun muutetaan auto tehokkaampaa vastaavaksi..Tohma kirjoitti:siis mitä pirua?! pitäskö mun käyä näyttämäs sitte sitä autoa jossai opel liikkeessä et ne kattoo sen vastaavan 2.0 mallia??Kyllä nyt tais hinta pompsahtaa kattoon.......
Pahimman savun hälvettyä vaihdetaan 6" galvanoidut sulakkeisiin.
Zafira-A-OPC, Astra-F-Cabrio, Ascona-A-3.0t
Vianlukua, security code ja ohjelmointeja.. silloin kun jaksaa.
Zafira-A-OPC, Astra-F-Cabrio, Ascona-A-3.0t
Vianlukua, security code ja ohjelmointeja.. silloin kun jaksaa.
joo ne vaati konttorilla maahantuojan dokumentin siitä. mulla tais kustantaa joku 60? tai jotain mut ei hirveesti kuitenkaan...Tohma kirjoitti:siis mitä pirua?! pitäskö mun käyä näyttämäs sitte sitä autoa jossai opel liikkeessä et ne kattoo sen vastaavan 2.0 mallia??Kyllä nyt tais hinta pompsahtaa kattoon.......
Ei sun autoa sinne tartte viedä.Tohma kirjoitti:meinaan että tuloo kalliiks lähteä käyttämää autoa opel-liikkeessä..![]()
eipä oo lähellä semmosta liikettä.. paljonko on tullu teille jotka ootte tehneet ko. vaihdon maksamaa koko projekti n. suunnilleen?
Kyllä koneelta näkevät mitä eroja ko mallien välillä on.