Calibraa ostamassa

Keskustelua Opeleista
Tooni
'Kadett'
'Kadett'

Calibraa ostamassa

Viesti Kirjoittaja Tooni »

Itsekkin joskus aikoinaa ihastuin just tohon libran muotoiluun.. :lol:
Calibra83
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Calibra83 »

Calibra tuli ostettua koska tykästyin sen muotoiluun, ei sen takia että se ois jotenki keräily harvinaisuus. Ois voinu olla yhtähyvin vectra tai vaikka lada. Mua ei häiritse yhtään kun sanotaan että Calibra on jotenki yleinen... Hyvähän se on että saa varaosia. Ihmetyttää vain kun puhutaan ettei calibraa kannata ostaa koska se on niin yleinen, onhan esim astroja paljo enempi liikenteesä eikä kukaan valita että ne ois yleisiä eikä sen takia kannata ostaa :roll: Jos haluaa ostaa erikoisen auton niin Calibra ei oo se. :wink:
Opeca
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Opeca »

TJT kirjoitti:Eipä täällä pk-seudullakaan joka nurkan takaa calsuja tule vastaan.
Itseasiassa kuluvan viikon aikana olen nähnyt useamman 200sx nispen,kuin calibran...

Turha niitten hinnoista on valittaa.
Ostaa sitten vaikka vectran,kun niitähän saa puolta halvemmalla...
Entäs sitte E36 bemari.Niitähän tuntuu olevan joka toisella nuorella jannulla.Onhan se hienoa kun on takapotku ja kutonen murisee. :roll:
Astra Caravan edition 2000/Taunus GXL 1975
Jani_m
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Jani_m »

[quote="
ja c mersun alkuperäinen amg levikesarja on myöskin vähän eriasia kuin nämä pilalle rävelletyt teinicalibra riegerit jotka pelkästään alentavat kys. auton mahdollista arvoa :wink:[/quote]

Jaa...Täälläpäin ainakaan ei teinit ajele niillä sun "pilallerävelletyillä" rieger-calibroilla... :roll: Ja tälle haluaisin kuulla perustelut että miten ne spoilerit ym. "amis-riegerit" alentaa auton arvoa?
-Tähtipyörä-
Ioni
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Ioni »

Jani_m kirjoitti:
Jaa...Täälläpäin ainakaan ei teinit ajele niillä sun "pilallerävelletyillä" rieger-calibroilla... :roll: Ja tälle haluaisin kuulla perustelut että miten ne spoilerit ym. "amis-riegerit" alentaa auton arvoa?
"Ylituunattu" auto on monen mielestä arvottomampi kuin orkkiskuntoinen alkuperäinen auto, vrt. esim vanhat autot. Kuka ottaa mieluummin rävelletyn Mantan kuin orkkiskuntoisen siistin Mantan?

Siistit vanteet, auto tonttiin ja kunnon putkisto, sillä tekee jo ihmeitä autoon. Sitten kun ruvetaan lisäämään kusilaitua jokaiseen mahdolliseen paikkaan on lopputulos usein järkyttävä. Toki hienostikin rakennettuja autoja on ja jos alk.per. Riegeriä niin ei siinä mitään. Virosta ostettu rieger ei ole Rieger.

Eikä nyt siis ole Jani_m sulle kohdistettu vaan yleensä. Jengi laittaa jotain halpaa itä-Eurooppalaista kusilaitua 8v Calibraan ja sen jälkeen myyntihintap. on +50-100% auton arvo, ja ihmetellään kun ei mene kaupaksi vaikka on "hieno" tuning.
TBD
Jani_m
'Senator'
'Senator'

Juu en vedä herneitä...mutta kuinka moni ostaa aitoja riegereitä kun hyvälaatuisia kopioita saa paljon halvemmalla kuin aitoja? Itse en ainakaan osta... Toki ymmärrän tuon "yliampuvan" tuunaamisen mutta missä se raja sitten menee on sitten ihan jokaisen henkilökohtainen mielipide.. :roll
Edittiä: Ja tässähän oli kyse calibrasta eikä mantasta..
-Tähtipyörä-
Ioni
'Diplomat'
'Diplomat'

Jani_m kirjoitti: Edittiä: Ja tässähän oli kyse calibrasta eikä mantasta..
Näinhän se on, käytinkin Mantaa vain toisena vertauksena. Kyllä minäkin mieluummin ostan orkkis auton ja teen sille itse jotain pientä kuin ostan valmiiksi yliammutun rävellyksen tuplahinnalla.

Eikä hyvälaatuisissa kopioissa vikaa olekaan, tosin kopion ollessa kyseessä ei niitä kannata myydä rieger-korisarjalla varustettuina. Enkä vieläkään mitenkään tarkoita henkilökohtaisesti vaan yleisesti. Mikä on kenellekin hyvä kopio? hyvin istuvaa lasikuitukopiota en vielä ole tavannut :roll:
TBD
Jani_m
'Senator'
'Senator'

Ioni kirjoitti:

Eikä hyvälaatuisissa kopioissa vikaa olekaan, tosin kopion ollessa kyseessä ei niitä kannata myydä rieger-korisarjalla varustettuina. Enkä vieläkään mitenkään tarkoita henkilökohtaisesti vaan yleisesti. Mikä on kenellekin hyvä kopio? hyvin istuvaa lasikuitukopiota en vielä ole tavannut :roll:
Itse olen kyllä ostanut tosi hyvälaatuisiakin lasiluitukopiota. Ja en ole ottanutkaan henkilökohtaisesti mitään herneitä nenään :wink: Yleisestihän minäkin olen asiaa meinannut :wink: :wink:
-Tähtipyörä-
Ioni
'Diplomat'
'Diplomat'

Jani_m kirjoitti:
Ioni kirjoitti:

Itse olen kyllä ostanut tosi hyvälaatuisiakin lasiluitukopiota. Ja en ole ottanutkaan henkilökohtaisesti mitään herneitä nenään :wink: Yleisestihän minäkin olen asiaa meinannut :wink: :wink:
Ja vielä siihen Riegeriin palataksemme, eikö Rieger ole ABS-muovia? vai onko heillä lasikuituisiakin osia?
TBD
Jani_m
'Senator'
'Senator'

Ainakin completokselta kun katsoin "rieger gtb" takaspoileria niin luki että valmistusmateriaali:lasikuitu :roll:
-Tähtipyörä-
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

Jani_m kirjoitti:Ainakin completokselta kun katsoin "rieger gtb" takaspoileria niin luki että valmistusmateriaali:lasikuitu :roll:
Aidot riegerit on käsittääkseni kaikki muovia.
Taitaa nuo completoksen lasikuituiset "riegerit" olla halpoja kopioita.

Niin ja siitä,että kuka ostaa aitoa riegeriä jos saa halvalla lasikuitukopsuja,niin minä.
Nuita muovisia kun ei tartte joka kevät olla kittaamassa jos pikkasen pussaa jotain jääpaakkua...
R.Lehtinen
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja R.Lehtinen »

täällä myös alkuperäsitä riegeriä :lol:
Audi A4 TDi S-Line
KTM SX 250 -08
mayhem
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja mayhem »

kyl mä mieluummin ostin ton calikkani tolleen et sitä oli laitettu ku että se ois ollu ihan karvalakki malli.kyl noi kaikki levikkeet ynnä muut on ihan siistejä oli ne orkkiksia vai kopioita,jos ne on kunnolla laitettu.jos ei niistä pidä niin kyllä autopihat on täynnä kaiken laisia perhe kotteroita missä ei oo ku ratti ja penkki.ja toisaaltaan monellakaan ei ole mahdollisuutta saati paikkaa rakentaa noita autoja vaan ne ostavat jo valmiiksi laitetun.ja sit on tää kultalusikka osio erikseen.ja autohan rakennetaan omien mieltymyksien mukaan olkoon ketä mitä mieltä tahansa.ja ei noita calibroja saati muitakaan "erikoisempia"autoja nyt ihan liiemmältikää oo tuolla liikenteessä.mut huomattavasti vaan parempaan suuntaan mennään,eiku veroja alaspäin ja helpotuksia autojen rakenteluun.
jalu78
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jalu78 »

JaspaJami kirjoitti:Itsellä olis tollanen myynnissä: http://www.nettiauto.com/497719
eihän tuo oo -92 jos se on käyttöönotettu -91
mayhem
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja mayhem »

mullakin on v.96 vaikka käyttöönotettu joulukuussa 95.ja osat mitä oon ostanut niin ei oo käyny ku 96´sen. sama oli saabis ei käyny ku uudemman osat vaik oli käyttöönotettu edellis vuonna.
Vastaa Viestiin