Opel Vectra 1.7 TD CDX -95 Izuzun koneella

Keskustelua Opeleista
DukeNukem
'Kadett'
'Kadett'

Opel Vectra 1.7 TD CDX -95 Izuzun koneella

Viesti Kirjoittaja DukeNukem »

Onko kellään kokemusta kyseisestä autosta? Mitä tyyppivikoja? Mitä muutoksia -93:seen samanlaiseen Vectraan? KIIRUS!Kiitos selventävistä vastauksista! :wink:
Aatsi
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Aatsi »

Sen verran kokemusta, että firman käytössä oli aikoinaan noita -97vm 1.7 kiisseleitä.
Tuntuu ruostuvan aikas helposti (kontinluukku, ovet), jakohihna kannattaa vaihtaa ajallaan (yhdestä katkesi jakohihna ennen aikojaan, mutta onhan noissa merkkiliikkeissä teetetyissä jakorempoissa 2v takuu), vaihdekeppi jäi jokaisesta corsasta jossain vaiheessa käteen (joku muovikiinnitys murtui). Yhdestä hajosi laatikko ja öljyä noista söi jokaikinen liikaa. Ei kai noi sen huonompia ole kun muutkaan vastaavat, mutta ainakin meijän firmassa noi corsat oli ensimmäisiä ja viimisiä opeleita. Hyvin pidetty varmaan palvelee paremmin kun noi meijän kopperot jota ajettiin 10 hengen voimin ja autoa säästelemättä.

E:
Huomasin että tuli kirjoitettua aikamoinen kauhutarina joten lisätään sen verran, että tuota käyttöä mitä autot tällä alalla saa voi verrata johonkin kunnon kestotestiin joten tämä on se mitä pahimmillaan tuo auto voi olla :wink:
Leon FR 20vt
Vincent
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vincent »

En tiennykkään että vectraa ollut 1.7 koneella?

Niin, oliko ne firmanne autot Corsa? Eix se oo kuiteski vähän eri asia kuin Vectra. Varmaan valmistuspaikkakin on jo eri, saati muu laatu.

Mulla on Astra 1.7 dti 16v, ja kyllä tosi huoletonta ajoa on ollut. Itse oon 40t ajanut vuoden aikana. Laturin vaihdatin viime syksynä ja työlle 2 vuoden takuu. Jos jotain huonoa pitää, niin vakio ohjelmalla vähän laiska. Mm. liikkeelle lähdettäessä semmonen ihme viive siinä alussa. Mulla tämä korjaantui uuden ohjelman myötä. Kaikista hauskinta on tuo uskomaton pihi kulutus. 140 km/h ajollakin 5 l/100km. Koko kesän ajelin 4.8 l/100km ja voin sanoo että siinä on reipasta ajoa niin kaupungissa, kuin maantielläkin, matkusteltu 5 päällä + koira + matkatavarat ja kerran elokuussa hinasin toista autoa n.20 km !!

Mun autoni kulutus...>

http://tankkaus.com/graph_yearcons.php?car=3368
Opel Astra 1.7 dti 2000, Opel Vectra 2.0 dti 1998
Opel Vectra 2.2 DTi 2001 Caravan Sport OPC
Skoda Fabia 1.9 tdi vRS, Seat Leon 2.0 tdi FR
Aatsi
'Senator'
'Senator'

Vincent kirjoitti:En tiennykkään että vectraa ollut 1.7 koneella?

Niin, oliko ne firmanne autot Corsa? Eix se oo kuiteski vähän eri asia kuin Vectra. Varmaan valmistuspaikkakin on jo eri, saati muu laatu.

Mulla on Astra 1.7 dti 16v, ja kyllä tosi huoletonta ajoa on ollut. Itse oon 40t ajanut vuoden aikana. Laturin vaihdatin viime syksynä ja työlle 2 vuoden takuu. Jos jotain huonoa pitää, niin vakio ohjelmalla vähän laiska. Mm. liikkeelle lähdettäessä semmonen ihme viive siinä alussa. Mulla tämä korjaantui uuden ohjelman myötä. Kaikista hauskinta on tuo uskomaton pihi kulutus. 140 km/h ajollakin 5 l/100km. Koko kesän ajelin 4.8 l/100km ja voin sanoo että siinä on reipasta ajoa niin kaupungissa, kuin maantielläkin, matkusteltu 5 päällä + koira + matkatavarat ja kerran elokuussa hinasin toista autoa n.20 km !!

Mun autoni kulutus...>

http://tankkaus.com/graph_yearcons.php?car=3368
Topikin aloitus kyssäriä on muutettu, alunperin oli siis puhe -95 vm corsan kiisseleistä joita meidän firman kopperotkin melkeen olivat.
Leon FR 20vt
Vincent
'Senator'
'Senator'
Viesti:

vecculi siel viel lukee :lol:
DukeNukem
'Kadett'
'Kadett'

Vectrasta oli kyse ja on edelleen. Nythän tuo on pihassa ja lähti niin halvalla ettette uskokkaan :roll: ja ei mitään vikaa..mietityttää vaan että mistähän johtuu kun olen auton viidestoista omistaja..
Aatsi
'Senator'
'Senator'

Tsori mä oon lukenut sitten todella väärin...pahoittelen. 15 omistaja voi johtua siitä, että auto on ollut jokaisella rahoituksella jollain ainakin joku myy sen alkaa rumba rahoitusyhtiöltä, liikkeelle ja liikkeeltä taas rahoitusyhtiölle joku ostanut sen rahoitusyhtiöltä itselleen jne jne. :lol:

Onnea uuden auton johdosta, mitä sitä turhia murehtimaan kun auto on kerta jo ostettu ja toimii.
Leon FR 20vt
Vincent
'Senator'
'Senator'
Viesti:

ei haittaa.. onhan se kone lienee kuiteski sama.
DukeNukem
'Kadett'
'Kadett'

Kiitos Kiitos!

Joo eli semmosta vikaa nyt ilmenee eli täryyttää(todella voimakkaasti)tietyissä nopeuksissa eli viime talvena on kuulemma aurauskulmat säädetty ja renkaatkin on aika hyvät eli olisikohan vika laakereissa, tasapainotuksessa..? :o
ascona_c
OCF Member 2020

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

Renkaat epätasapainossa, paino irronnut, lunta/hiekkaa vanteessa, yms.
Aatsi
'Senator'
'Senator'

ascona_c kirjoitti:Renkaat epätasapainossa, paino irronnut, lunta/hiekkaa vanteessa, yms.
Jatketaans listaa jos ei edellä mainituilla korjaannu.
Alatukivarren puslat, renkaanrunko viallinen, mahdollinen puuttuva soviterengas (jos alut alla )
Leon FR 20vt
Vincent
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Sovitteen puuttuminen aiheuttanee myös kolinaa (koettu).

Pikaisesti korjaamista vois kokeilla vaihtamalla renkaitten paikkaa, eli 1 renkas edestä taakse. Jos korjaantuu tällä niin epätasapaino, vanteen/renkaan kunto lienee syynä. Niin ei kai renkaissa ole merkitty pyörintäsuuntaa, kannattaa sekin tarkistaa että ovat oikein.
timiwild
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja timiwild »

Tai sitten kierot jarrulevyt. Jos ne on kuluneen näköset niin kannattaa ilman muuta vaihtaa. Helppo homma eikä edes järin kallis. Ja ainakin palat kannattaa ostaa GM:ltä. Ne on n+1 kertaa paremmat kuin monet tarvikepalat, eikä ole hinnalla pilattu. (Astran palat 26e).
*Muista varoa hattupäistä kuskia!*
DukeNukem
'Kadett'
'Kadett'

Jeps pitää kokeilla!

Minkälainen termostaatti muuten olisi hyvä kun ei tahdo tuo lämpö nousta..vaikka eihän se millään nyt lämpene niinku benziini autot.?
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

Vincent kirjoitti:Niin, oliko ne firmanne autot Corsa? Eix se oo kuiteski vähän eri asia kuin Vectra. Varmaan valmistuspaikkakin on jo eri, saati muu laatu.
On valmistuspaikka eri.

Laadussa jos on eroa, niin todennäkösesti se ero on Corsan hyväksi. Jo 80-luvulla Corsa sai ainoana Opelina 2 vuoden takuun, muilla oli Kadetista Senatoriin vain se yksi vuosi.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Vastaa Viestiin