Omega A:n osto?
Omega A:n osto?
Tervehdys taloon.
Oon uusi tällä sivustolla ja mainittakoon alkuun että Opel on saanu arvoisensa sivut verrattuna moniin muihin merkkeihin.
Niin ja asiaan..
Selasin nuita aiheita enkä kahdeksanteen sivuun mennessä löytänyt aihetta, joten..
Oon siis ostamassa vanhaa A-mallin Omegaa vuodelta -91.
Kyselisin vähän asiantuntijoilta että mihin kannattaa kiinnittää huomiota kyseistä autoa hankkiessa?
Takapyöränkaarista tiedänkin jo, että ovat kovia ruostumaan.
Mutta mikä on esim. tekniikan kompastuskivi? Mikä on A-Omegan akilleen kantapää tekniikan puolelta?
Kiitos jo etukäteen vastauksista!
Oon uusi tällä sivustolla ja mainittakoon alkuun että Opel on saanu arvoisensa sivut verrattuna moniin muihin merkkeihin.
Niin ja asiaan..
Selasin nuita aiheita enkä kahdeksanteen sivuun mennessä löytänyt aihetta, joten..
Oon siis ostamassa vanhaa A-mallin Omegaa vuodelta -91.
Kyselisin vähän asiantuntijoilta että mihin kannattaa kiinnittää huomiota kyseistä autoa hankkiessa?
Takapyöränkaarista tiedänkin jo, että ovat kovia ruostumaan.
Mutta mikä on esim. tekniikan kompastuskivi? Mikä on A-Omegan akilleen kantapää tekniikan puolelta?
Kiitos jo etukäteen vastauksista!
Ford Mondeo 1.8 STW
Pikaisella etsinnällä:
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... tyyppiviat
Löydät itsekin Haku-napin takaa lisää juttua...
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... tyyppiviat
Löydät itsekin Haku-napin takaa lisää juttua...
Rouheaa, jämerää, talonpoikais- ja viikinkityyppistä huonekalua ynnä muuta puusepäntuotetta:
www.puustikki.fi
www.puustikki.fi
Tekniikkahan on yleensäkin ooppeleissa ollut sitä varmempaa osapuolta.
Jos hankinnassa on 2.0 malli niin tekniikan osalta ei pitäisi kauheasti huolia olla.
Pellit ovatkin sitten toinen juttu, vaikka omasta mielestä tuo omega ei yhtä pahasti happane kuin vectra. Eli ainakin takakaaret, takaovet ja helmat on omegassa kulutustavaraa. Myös konehuoneesta iskunvaimentimen yläpäät ovat hyvinkin useasti ruosteneet lähes irti.
Alustan osista varmaankin etupään/takapään helat ja puslat on kulutustavaraa, mutta niinhän neon kaikissa autoissa. Koiranluut erityisesti on tainnut tässä mallissa aiheuttaa erilaisia kolinoita.
Ja viimeisenä bensatankki, joka saattaa olla hyvinkin huonossa kunnossa.
Jos autoa on joskus ruostesuojattu, on yleensä tankkikin paremmassa kunnossa, mutta jos on luetettu pelkästään tehtaan suojaukseen niin tankin voi joutua vaihtamaan.
Jos hankinnassa on 2.0 malli niin tekniikan osalta ei pitäisi kauheasti huolia olla.
Pellit ovatkin sitten toinen juttu, vaikka omasta mielestä tuo omega ei yhtä pahasti happane kuin vectra. Eli ainakin takakaaret, takaovet ja helmat on omegassa kulutustavaraa. Myös konehuoneesta iskunvaimentimen yläpäät ovat hyvinkin useasti ruosteneet lähes irti.
Alustan osista varmaankin etupään/takapään helat ja puslat on kulutustavaraa, mutta niinhän neon kaikissa autoissa. Koiranluut erityisesti on tainnut tässä mallissa aiheuttaa erilaisia kolinoita.
Ja viimeisenä bensatankki, joka saattaa olla hyvinkin huonossa kunnossa.
Jos autoa on joskus ruostesuojattu, on yleensä tankkikin paremmassa kunnossa, mutta jos on luetettu pelkästään tehtaan suojaukseen niin tankin voi joutua vaihtamaan.
Saab 9000 CSE 2.3T -95
Opel Vectra 2.0 GLS -90 (projekti)
Opel Vectra 2.0 GLS -90 (projekti)
Vuoden?ka-bu kirjoitti:mulla on ollu omega jo vuoden eikä oo tarvinu tehä viä mitään sille.. nyt tuli kaks vikaa ja ne on kardaanintukilaakerin kumi ja sit raidetangon pää.. kone mulla on toimi moiteettomasti..
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Niin, kun ajaa pari vuotta ja 100tkm, niin sitte voi sanoa jo jotain.
Omalla -92 Farkulla olen ajanu kahdessa ja puolessa vuodessa 80tkm.
Raidetangon uloin pää vaihdettu, jarrupalat eteen ja taakse, iskarit(+madallusjouset) ja nyt pitäs rempata käsijarru toiselta puolelta. Ruostetta ei ole tippaakaan(laiva-auto).
Kannattaa ostaa yli -91 mallinen, niissä on jotenkin parempi kori. Vanhemmat mätänee konetilasta liimasaumoista.
Omalla -92 Farkulla olen ajanu kahdessa ja puolessa vuodessa 80tkm.
Raidetangon uloin pää vaihdettu, jarrupalat eteen ja taakse, iskarit(+madallusjouset) ja nyt pitäs rempata käsijarru toiselta puolelta. Ruostetta ei ole tippaakaan(laiva-auto).
Kannattaa ostaa yli -91 mallinen, niissä on jotenkin parempi kori. Vanhemmat mätänee konetilasta liimasaumoista.
Joo no mulla kerkes olemaan omega reilun 2 vuotta, tosin 1.5vuotta liikenteessä. Ruostetta ei ollut nimeksikään, ainoat ruosteet olivat helmoissa.
Tyyppivikaa taitavat olla:
-Vittuilevat sähkölasit (putsaa moottorit)
-Puhaltimen säädin (hioo kosketuspinnat ja kiristää "jousia", helppo homma)
-Ruostuvat etuiskareiden tolppien yläpäät (hitsiä)
-Jäykkä kytkin? Useassa ollut tälläistä, en tiedä onko vika, painelaakeria rasvaamalla kevenee. (Würth HHS2000)
-Käsijarrujen jarrukilvet mätänee ja jarrukengät lentelevät .. (säätämistä)
-Apurungon isot puslat, huomaa jos on tapana poltella kumia
(20e/kpl)
-Kardaanin tukilaakerin kumi väljä, paukuttaa pohjaan liikkeelle lähdettäessä... (16e)
Tässä nyt tälläin alkuunsa... Eipä näitä nyt oikeastaa vioiksi voi kutsua, melko mitättömiä ovat.
Tyyppivikaa taitavat olla:
-Vittuilevat sähkölasit (putsaa moottorit)
-Puhaltimen säädin (hioo kosketuspinnat ja kiristää "jousia", helppo homma)
-Ruostuvat etuiskareiden tolppien yläpäät (hitsiä)
-Jäykkä kytkin? Useassa ollut tälläistä, en tiedä onko vika, painelaakeria rasvaamalla kevenee. (Würth HHS2000)
-Käsijarrujen jarrukilvet mätänee ja jarrukengät lentelevät .. (säätämistä)
-Apurungon isot puslat, huomaa jos on tapana poltella kumia
-Kardaanin tukilaakerin kumi väljä, paukuttaa pohjaan liikkeelle lähdettäessä... (16e)
Tässä nyt tälläin alkuunsa... Eipä näitä nyt oikeastaa vioiksi voi kutsua, melko mitättömiä ovat.
- Rusko Motorsport -