Itse asiassa niitä on kolme.. Saku jokisen auto puuttuu listastasi.jpisteh kirjoitti:EM-Lahti Historic
13. Juhani Pelkonen-Marko Tikkanen FIN H3D4 Opel Ascona 400 1.19.03,3
Keskeytti johdosta samassa rallissa...
12. Jari Kankaanmäki (FIN) Jari Kankaanmäki H3D4
Olli Veikkola (FIN) Opel Ascona 400
Kaksi kiertää Historicciä...
j.h
ascona 400 suomessa?
Re: ascona 400 suomessa?
asc/man 400 mallit ja yleensäkkin on yhtä kalliita kuin suomessa ja jopa kalliimpia ja 400 mallia ei oikeen näe myynnissä koska on jo aika keräily harvinaisuusrasmus kirjoitti:jep kiitän mä sain vastaukseni jota hain. eli ei kelpaa vertailukohteeksi eikä saa siis leimattua suomessa kilpiin jos moisen hakee jostain muualta.
Re: ascona 400 suomessa?
Perskeles, piti laittaa ainakin pari...MME kirjoitti:Itse asiassa niitä on kolme.. Saku jokisen auto puuttuu listastasi.jpisteh kirjoitti:EM-Lahti Historic
13. Juhani Pelkonen-Marko Tikkanen FIN H3D4 Opel Ascona 400 1.19.03,3
Keskeytti johdosta samassa rallissa...
12. Jari Kankaanmäki (FIN) Jari Kankaanmäki H3D4
Olli Veikkola (FIN) Opel Ascona 400
Kaksi kiertää Historicciä...
j.h
Noi kaksi oli EM-Historicissa Lahdessa, toinen oli pitkään johdossa, kunnes lipesi.
j.h
F-ryhmäläiset saa pitää kiirettä, kohta Historic hätyyttelee kummasti
Täälä on taas ihmisiä, mitkä ei nelisatkuista tiedä hölkäsen pöläystäkään, väitellään mitä ihmeellisismmistä asioista, onko scuuppeja asconan kone"pellissä" ja miks puuttuu levikkeet ja missä luuraa 10" leveet asvaltille tarkoitetut vanteet?!?! *syvä, pitkä huokaus*
Ihan vaan tietona kaikille, että nimenomaan aidon 400 Asconan tai Mantan tunnistaa tyyppikilvestä! Mutta esim. Risse:n osilla pystyvät saksassa rakentamaan melkeinpä täysin alkuperäistä vastaavan nelisatasen, alkuperäisiä levikkeitä on vielä Saksan maalla tarjolla ja replicasta saa 99% samanlaisen, kuin mitä ralleissa käytettiin. Ja jos ei halua niitä lokasuojan levikkeitä laittaa omaansa, niin käyttää 8x15" nelisatkun vanteita niin passaa paremmin, eikä näytä niin hassulta.
Kuten tuossa joku jo totesikin, niin 400-mallit eivät kelpaa vertailumalleiksi, jos Asconasta tai Mantasta haluaisi katulaillisesti enemmän potkua ja kuutiotilavuutta kadulle, luvallisesti.
Sitä oon itsekin miettinyt, että JOS jossakin vaiheessa elämää tulisi hankittua tuommonen alkuperäinen nelisatku suomen maalle (ei oo väliä kumpi) niin miten niiden verojen kanssa sit käy? Kun hintapyyntöäkin on ollut 15.000€ kaikissa näkemissäni alkuperäisissä nelisatkuissa, niin tuleekohan veroja saman verran päälle ja mihin vertaavat?
Olishan tuo makee auto omistaa jo pelkästään sen takia, että toista ei tuu vastaan ja kuitenkin on legendaarinen ja suht hyvin potkiva tekniikka noissa phase II ja phase III -moottoreissa.
Mutta minulle kelpaisi kyllä ihan alkuperäinen siviilimallikin, niissähän ei ole kuin se 144hv ja karvan päälle 200Nm vääntöä, mutta ei sitä tartte kenellekään toitottaa, kyllä siitä Rissen avulla sitten saa sen 275hv, mitä oli tuohon aikaan parhaillaan rallimalleissakin.
Kiitos.
Ihan vaan tietona kaikille, että nimenomaan aidon 400 Asconan tai Mantan tunnistaa tyyppikilvestä! Mutta esim. Risse:n osilla pystyvät saksassa rakentamaan melkeinpä täysin alkuperäistä vastaavan nelisatasen, alkuperäisiä levikkeitä on vielä Saksan maalla tarjolla ja replicasta saa 99% samanlaisen, kuin mitä ralleissa käytettiin. Ja jos ei halua niitä lokasuojan levikkeitä laittaa omaansa, niin käyttää 8x15" nelisatkun vanteita niin passaa paremmin, eikä näytä niin hassulta.
Kuten tuossa joku jo totesikin, niin 400-mallit eivät kelpaa vertailumalleiksi, jos Asconasta tai Mantasta haluaisi katulaillisesti enemmän potkua ja kuutiotilavuutta kadulle, luvallisesti.
Sitä oon itsekin miettinyt, että JOS jossakin vaiheessa elämää tulisi hankittua tuommonen alkuperäinen nelisatku suomen maalle (ei oo väliä kumpi) niin miten niiden verojen kanssa sit käy? Kun hintapyyntöäkin on ollut 15.000€ kaikissa näkemissäni alkuperäisissä nelisatkuissa, niin tuleekohan veroja saman verran päälle ja mihin vertaavat?
Olishan tuo makee auto omistaa jo pelkästään sen takia, että toista ei tuu vastaan ja kuitenkin on legendaarinen ja suht hyvin potkiva tekniikka noissa phase II ja phase III -moottoreissa.
Mutta minulle kelpaisi kyllä ihan alkuperäinen siviilimallikin, niissähän ei ole kuin se 144hv ja karvan päälle 200Nm vääntöä, mutta ei sitä tartte kenellekään toitottaa, kyllä siitä Rissen avulla sitten saa sen 275hv, mitä oli tuohon aikaan parhaillaan rallimalleissakin.
Kiitos.
"On tämä saatana työmaa!"