moottoritilan pesu?

Keskustelua Opeleista
yeharl
'Kadett'
'Kadett'

moottoritilan pesu?

Viesti Kirjoittaja yeharl »

Mitä kannattaa suojata kun pesee moottoritilaa? Virranjaka? laturi? Miten olette itse pesseet? Pääsekö jakohihnaan vesi? Auto on opel astra 2 litranen -99
Lallevihtinen
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lallevihtinen »

Ite en oo suojannu oikeestaan mitään, rasvanpoisto ainella passy ja vedellä huuhdellu ja sen jälkeen kone käyntiin ja lämpöseks että kuivuu kunnolla.
Astra J OPC
EX: Omega B 3.0 V6 24V "MV6", Astra F+G, B+C Vectra.
Appura
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Appura »

En oo mäkää mitää suojaillu... liotimilla yleensä oon pessy ja painepesurilla vettä perään
Projektina on kolaroitu Vectra A GT vm94 (C20XE)
Kuva
R.Lehtinen
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja R.Lehtinen »

laturi, virranjakaja, puola..yms..lähinnä sytyts puolen osat kandee suojata..tosin mää itekkää mitää koskaa suojaa..eikä sitte kauheella paineella sitä vodaa sinne konehuoneeseen :roll: ja perkele käyttäkää searchia.. :lol: :lol: :lol:

oli pakko, kun siitä aina pitää jokaiselle narista, että etihän poika ite :lol: :lol:
Audi A4 TDi S-Line
KTM SX 250 -08
Tunari-82
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Tunari-82 »

En minäkään oo ikään mitään suojannut ja on tullu ainakin reilusti kasteltua ja liotettua.
8v koneissa ei ole ollut mitään ongelmaa pesunjälkeen,16v.ssä on joskus joutunut kuivailemaan liittimiä yms.kun lakkasi käymästä tyystin :lol:
Jani Mukkala
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Jani Mukkala »

En ole suojannut minäkään koskaan mitään kun oon koneen pessyt ja aina on pesun jälkeen lähtenyt hyvin käyntiin.
jeppe jääkarhu
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jeppe jääkarhu »

Kyllä mä herkimmät liittimet, sytytysosat jne. suojaisin. Eipähän jäis sitten vesi hautumaan ja hapettumaan sinne pieniin mahdollisiin rakoihin josta se ei välttämättä kuivu... Ei suojaamisesta haittaakaan ole, mutta suojaamatta jättämisestä voi olla :roll:
Kuva
JaspaJami
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja JaspaJami »

Mites olett sen tollai muuten hoitanut, että ei ole öljyt sitten pitkin pihakivetystä. Eli riittääkö että alle levittelee sanomalehtiä, vai pitääkö mennä peseen johonkin muualle koko auto.
Osku

Viesti Kirjoittaja Osku »

JaspaJami kirjoitti:Mites olett sen tollai muuten hoitanut, että ei ole öljyt sitten pitkin pihakivetystä. Eli riittääkö että alle levittelee sanomalehtiä, vai pitääkö mennä peseen johonkin muualle koko auto.
Lain mukaan ei varmasti riitä, vaan pitäis olla oikea pesuhalli/-tila, sekä siellä öljynerotuskaivo, tms.

Kaikkein paras ois mennä johonkin tee-se-itse halliin pesemään. Siis jos olet luonnonystävä - Nimittäin se öljy on luonnolle ja vedelle kuitenkin niin paha myrkky, ja sitä kautta taas meille ihmisille...
ekto
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ekto »

Vedellä ja tiskiharjalla pestään virranjakaja ja akku, siten että upotat sen harjan ämpäriin ja sitten hankailet. Ideana on se, että kastuvat mahdollisimman vähän. Tämän jäljeen pistät kelmua ympärille, tai muovipussin päälle.

Sitten levität liottimen konehuoneeseen, hankaat sillä tiskiharjalla pahimmat paikat ja peset pois vesihanapaineella. Huuhteluvaiheessakin voi harjailla niitä pahoja paikkohja.

Pesun jälkeen sitten annat pari minsaa olla, ennen kuin käynnistät auton. Sitä vettä voi olla joissain paikoissa runsaasti heti pesun jälkeen, joten kannattaa odottaa hetki, jotta se pääsee valumaan pois.
jjvirtan
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jjvirtan »

Itse pesen "kolikkopainepesurilla" huoltoasemalla,euro yleensä riittää moottoripesuun.On musta halpa hinta siit ettei öljyt oo omassa pihassa..

Suojaan muviopusseilla melkein kaikki sähkölaitteet,myös akun,laturin,jakajan..
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
ascona_c
OCF Member 2020

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

Itse suojasin kerran Asconan laturin muovipussilla moottorin pesun ajaksi, mutta unohdin sen sitten pesun jälkeen paikoilleen ja käynnistin auton. :oops:

Ei ole pahemmin tuon unohduksen jälkeen tullut sähkölaitteita suojattua, mutta silti on loistavasti aina pesun jälkeen auto toiminut.
_Mikko_
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja _Mikko_ »

Itse olen pessyt auton ollessa käynnissä. Löytyypähän kosteuteen liittyvät viat jos auto rupeaa röpeltämään kun tiettyyn kohtaan painepesurilla suihkuttaa. Ja luonnollisesti annan koneen käydä niin pitkään että kuivuu.
ascona_c
OCF Member 2020

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

_Mikko_ kirjoitti:Itse olen pessyt auton ollessa käynnissä. Löytyypähän kosteuteen liittyvät viat jos auto rupeaa röpeltämään kun tiettyyn kohtaan painepesurilla suihkuttaa. Ja luonnollisesti annan koneen käydä niin pitkään että kuivuu.
Varo vaan, että et sähköiskuja saa. Vesi kun johtaa sähköä.
Aatsi
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Aatsi »

Kun vanhaa x20xev calibran mottia tuli pestyä opin heti ensimmäisellä kerralla, että suojaaminen ei ole ikinä turhaa. Suojasin kaiken edellä mainitun ja auto kävi silti vaan kolmella ja vilkutti taulussa nokka-akselin asentotunnistimen high voltagea. Tallilla on tosin kompura jolla voi kuivalla paineilmalla paikkoja, mutta kun kuusiokolo-avaimet oli kotona 20km päässä niin ei saanut edes ilmaan tulppiin tai nokka-akselin tunnistimen liittimeen.... :oops:

Itte suojaan aina akun, virranjakajan, laturin jne. vedän liukkarit koneeseen sitten tiskiharjalla "hinkuti hinkuti" ja paineella perään. Sitten kuivailen moottoria rätillä ja paineilmalla ja aikasintaan 1t päästä moottori käyntiin ja baanalle.
Meneehän tota vettä sateellakin moottoriin, mutta harmittaa vähemmän jos tekee kaiken viimisen päälle ja tuleekin jotain ongelmaa.
Leon FR 20vt
Vastaa Viestiin