Vectra C:n ilmastointilaitteessa tyyppivikaa?

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Thompson
'Agila'

Vectra C:n ilmastointilaitteessa tyyppivikaa?

Viesti Kirjoittaja Thompson »

Eli tuommosesta olisin kysellyt. Mulla on vm. 04 Vectra C automaatti-ilmastoinnilla. Kun kylmällä otan auton lämpimästä tallista ulos ja ajelen muutaman kilsan, ilmastointi alkaa "naputtaa". Se naputus kestää hetken ja vasta sen jälkeen ilmastointi alkaa pukkaamaan lämmintä ilmaa sisälle. Onko kellekkään tuttu juttu? Paikallisessa huollossa sanoivat sen olevan ominaisuus, johon ei ole vielä löydetty korjausta. En vaan oikeen sulata tuota selitystä..
pki
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja pki »

Omassa vain manuaali ilmastointi, eikä tuollaista ongelmaa.
Olisko joku automaatti ilmarin ilmanohjuri pikkasen jumissa tjmsp.
Oletko kokeillut onko merkitystä minne puhallusilma on ohjattuna, eli tuulilasi, jalkoihin vaiko niiden väliin.. vaikuttaako mihinkään?

Millaisesta 'napsutuksesta' kyse? Kuulostaako kuin tuulettimen flektin välissä jotain, vaiko ns. lämpölaajenemiselta (lämpenevä muovin saumat yms. voi napsua joskus).

Näin asiaa miettiessä, tuli mieleen kun mulle vaihdettiin joskus tuulettimen moottori.. kuulosti kuin olisi ollut lehtiä/moskaa jossain lapojen välissä.
Huollossa kun ottivat ropellin pois, ihmettelivät kun oli läpeensä hapettunut ja sen näköinen kun olisi saanut vettä sisäänsä oikein kunnolla ja kauan..
Opel Astra Caravan Sport 1.8i vm. 94 - R.I.P.
Opel Vectra Caravan Sport 2.0t vm. 04
Opel Corsa 3ov. 1.2 vm.08 - R.I.P.
=Pasi=
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: Vectra C:n ilmastointilaitteessa tyyppivikaa?

Viesti Kirjoittaja =Pasi= »

Thompson kirjoitti:Eli tuommosesta olisin kysellyt. Mulla on vm. 04 Vectra C automaatti-ilmastoinnilla. Kun kylmällä otan auton lämpimästä tallista ulos ja ajelen muutaman kilsan, ilmastointi alkaa "naputtaa". Se naputus kestää hetken ja vasta sen jälkeen ilmastointi alkaa pukkaamaan lämmintä ilmaa sisälle. Onko kellekkään tuttu juttu? Paikallisessa huollossa sanoivat sen olevan ominaisuus, johon ei ole vielä löydetty korjausta. En vaan oikeen sulata tuota selitystä..
Täysin samanlaiseen ilmiöön olen omassa -04 Vectrasani törmännyt.
Entiedä onko se sitten ominaisuus vai vika? tuossa automaatti-ilmastoinnissa.
Huollossa siitä mainitsin , mutta ei osanneet sanoa mitään siitä. Ja koskaanhan se ei naputa juuri sillon kuin sitä pitäisi jollekkin näyttää.
Thompson
'Agila'

Viesti Kirjoittaja Thompson »

Millaisesta 'napsutuksesta' kyse? Kuulostaako kuin tuulettimen flektin välissä jotain, vaiko ns. lämpölaajenemiselta (lämpenevä muovin saumat yms. voi napsua joskus).
Ei se kuulosta semmoselta, että flektin välissä olis jotain ylimääräistä. Enempi se on semmonen jonkun venttiilin tai ehkä jonkun läpän avautumisesta johtuva nakutus. Olen koittanut tuota ilmanjakoa säädellä, mutta se ei vaikuta. Kun kone on kylmä, niin onko ilmaistointi aluksi sisäkierrolla? Tuntuis että siellä ei tapahdu mitään kun kone on kylmä. Vasta lämmetessään (ja nakuttelun jälkeen) alkaa puhaltamaan kunnolla sisälle..
Vastaa Viestiin