B omega 2.5td tietoa ja kokemuksia
B omega 2.5td tietoa ja kokemuksia
Rupesi kiinnostamaan tuommonen traktori
Sitä kun on 18v pelloilla ja nevoilla koneilla ajellu, niin diesel kutosen murinasta menee väkisinkin maha sekaisin
Lähinnä nyt kiinnostaa tietää miten noissa vanhimmissa malleissa tuo tekniikka pelaa jos vaikka olisi 500000km ajettu auto?. Kannattaako olla mieluummin manuaali kuin automaatti(kestävyys)? Sitten semmonen märkä idea, että jos tossa on bemun diesel niin menisköhän sinne 3.0l bemun dieseli??? Tiedän että onhan tuo jo ihan hulluutta mutta aina kannattaa kysyä
Ja tietysti dieselin omistajat pistäkää te sitä kommenttia, kun teillähän se tieto on.
Minkä mä sille mahdan...sellast se elämä on!
Autotalli.comin mukaan tuota uudempaa konetta olisi 2001-2003 omegoissa bmw:hen rail koneet tulivat -99 ja niissä ei ole ollut kansivikoja ja kyseinen moottori eroaa täysin vanhemmasta ollen mm.24venttiilinen. tehoa ooopelissa tästä koneesta ilmoitetaan 150hv väännön ollessa 300Nm (vrt bmw 525d e39 163hp 340Nm). Mallimerkintä omegassa on 2.5dt ja vanhemmassa 130hp 250Nm koneessa 2.5td.
Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -04
Chevrolet Camaro Z28 -96
Chevrolet Camaro Z28 -96
kytkimethän noissa ei kestä, samalla vaihtoon vauhtipyörä (kaksoismassa) ja painelaakeri, pumppu vikoja huomattavan paljon ja lahoviatkin vaivaa.
vakiona tehot eivät kyllä päätä huimaa, jos odottaa samanlaista vääntöä kuin uudemmissa diesel vehkeissä tulee pettymään.
mutta viritettynä sitten voimaa jo voi löytyä.
nyt otetaan tepe se järki käteen ja painele vaikka lompakolla ohimoa jospa se helpottas?
vakiona tehot eivät kyllä päätä huimaa, jos odottaa samanlaista vääntöä kuin uudemmissa diesel vehkeissä tulee pettymään.
nyt otetaan tepe se järki käteen ja painele vaikka lompakolla ohimoa jospa se helpottas?
Tdi 200+
Thevpp kirjoitti:kytkimethän noissa ei kestä, samalla vaihtoon vauhtipyörä (kaksoismassa) ja painelaakeri, pumppu vikoja huomattavan paljon ja lahoviatkin vaivaa.
Mukavahan tuolla pikku opelillakin on ajaa ja edullista vielä, mutta kyllä se vaan kutonen polttelis toisena autona ja kun olis vielä tiisseli.......Ja taka-ajatuksenahan on se, ettei tarvitsis asentaa koukkua tuohon OPC:hen. Luulis kuitenkin tuommosella omegalla liikkuvan aika hyvin vinkan kyydissä 600 kilonen suomenhevonen
No siinäpä se juttu just onkin kun pitää olla joku auto, jolla sitä vinkkaa voi tarvittaessa vetää. Tuolla 1.6 gsi lookilla se ei maha onnistuaThevpp kirjoitti:hevosmiesten puheita sanon minä... heh heh.
no elä nyt etes harkitse mitään koukun laittoa opc:hen hölömö!