B-Omega Caravan (MV6) - takalasin huurtuminen
B-Omega Caravan (MV6) - takalasin huurtuminen
Sinällään ei mikään iso asia, mutta onko kenellä muulla vastaavia kokemuksia, B-omppu caravaani huurruttaa takalasia tehokkaasti siitä syystä että pakokaasut pyörteileevät hullunlailla "takalasissa" kiinni?
Nyt kun ilmat viilenivät olen tehnyt useasti tuon huomion.
Vectrassa ei moista ilmiötä ole. Onko vaan niin "hölmö" perän muoto, että nuo kaasut jäävät pörräämään siihen perään...
Toki joku alaspäin suuntaava putken/putkien pää vois tuoda ratkasun..tai sit joku näppärä tuulenohjain / kattospoileri.
Ei paha, v*tuttaa vaan jatkuvasti tuon takia naputtaa takalasin lämmitintä päälle....
EDT: ongelma tietty poistuu siinä vaiheessa kun auton sisätila lämpiää...
Nyt kun ilmat viilenivät olen tehnyt useasti tuon huomion.
Vectrassa ei moista ilmiötä ole. Onko vaan niin "hölmö" perän muoto, että nuo kaasut jäävät pörräämään siihen perään...
Toki joku alaspäin suuntaava putken/putkien pää vois tuoda ratkasun..tai sit joku näppärä tuulenohjain / kattospoileri.
Ei paha, v*tuttaa vaan jatkuvasti tuon takia naputtaa takalasin lämmitintä päälle....
EDT: ongelma tietty poistuu siinä vaiheessa kun auton sisätila lämpiää...
"Oli pimeä, pyysit savuketta - sanoit kai olevasi valokuvamalli. En muista nimeä, en muista osoitetta - sä olit minulle aivan liian kallis" - Gösta
Re: B-Omega Caravan (MV6) - takalasin huurtuminen
Ei kyllä minun ompussa tuollaista vikaa ole ollut ja ainakin ajossa pakokaasut häviää taivaan tuuliin... 
Paskahan aina lentää sinne kyllä, mutta ei huurtumista.
Paskahan aina lentää sinne kyllä, mutta ei huurtumista.
oiskohan vaan jääny kesän ja syksyn jäliltä kosteutta konttiin, lämmetessä huurtaa sit lasia kokoajan...
elämä on kovaa, osta kypärä
commodore gs -68 http://picasaweb.google.fi/olli.partanen/Commo#
Omega 3000 kuvia=> http://www.opel.desteem.org/index.php?cat=10433
commodore gs -68 http://picasaweb.google.fi/olli.partanen/Commo#
Omega 3000 kuvia=> http://www.opel.desteem.org/index.php?cat=10433
- Lallevihtinen
- 'Diplomat'

- Viesti:
Taitaa huurtua sisäpulelta näillä keleillä,viittaisi siihen ettei poistoilmaventtiili toimi kunnolla,meikäläisen ompussa oli poistoilmaventtiilin toiminta estynyt ruostesuojauksen seurauksena
kun ruostesuojamassa oli liimannut venttiilin kalvot jumiin,en tiedä
missä farkkuversion poistiolmaventtiili sijaitsee,sedanissa se on
takakontissa oikealla puolella olevan luukun takana.
Hyväksi havaittu konsti noihin huurtumisongelmiin on myöskin raitisilma-
suodattimen poistaminen talven ajaksi.
Tarkista myös ettei raitisilmasuodattimen kotelossa ole seisovaa vettä,ja jos
on niin ronki se veden poistokanava auki,poistoputken pää löytyy pyöräkotelosta.
kun ruostesuojamassa oli liimannut venttiilin kalvot jumiin,en tiedä
missä farkkuversion poistiolmaventtiili sijaitsee,sedanissa se on
takakontissa oikealla puolella olevan luukun takana.
Hyväksi havaittu konsti noihin huurtumisongelmiin on myöskin raitisilma-
suodattimen poistaminen talven ajaksi.
Tarkista myös ettei raitisilmasuodattimen kotelossa ole seisovaa vettä,ja jos
on niin ronki se veden poistokanava auki,poistoputken pää löytyy pyöräkotelosta.
Omega B X20SE Sedan -98
Vectra A C20NE - CDX -95
Vectra A C20NE - CDX -95
Ei vuoda läpiviennit, eikä "pitäisi" olla kosteuttakaan...
kun ongelma on nimenomaan se, että kylmänä kun lähtee ajelemaan, ja antaa hiukan monoa, jolloin pakokaasuja tulee torvien täydeltä-> jää se kaasupilvi pyörimään vasempaan takakulmaan kuin pieru nahkahousuihin...(ja samalta alueelta vasemmalta sitten huurtaa lasin)
kun auton sisätila lämpenee tarpeeksi, ongelma poistuu...
EDT: ja tuo raitisilmasuodatin täytyykin kyllä heivata talven ajaksi.
kun ongelma on nimenomaan se, että kylmänä kun lähtee ajelemaan, ja antaa hiukan monoa, jolloin pakokaasuja tulee torvien täydeltä-> jää se kaasupilvi pyörimään vasempaan takakulmaan kuin pieru nahkahousuihin...(ja samalta alueelta vasemmalta sitten huurtaa lasin)
"Oli pimeä, pyysit savuketta - sanoit kai olevasi valokuvamalli. En muista nimeä, en muista osoitetta - sä olit minulle aivan liian kallis" - Gösta
Ei muuta kun pakoputkien päät alaspäin tai sivulle niin eiköhänjazari75 kirjoitti:Ei vuoda läpiviennit, eikä "pitäisi" olla kosteuttakaan...
ongelma poistu.
Omega B X20SE Sedan -98
Vectra A C20NE - CDX -95
Vectra A C20NE - CDX -95
nimenomaan, juurikin näin.mtt kirjoitti:tuota huurua muuten tulee putkesta niin perkeleesti!!!!joskus ihan hävettää kun vieressä menee jos jonkinlaisia ritsoja ja itse menee oikea batman-pilvi perässä.ja taatusti on auto kunnossa!!!!