Vakuutuskorjaamosta pientä itkua

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Aztaroth
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Vakuutuskorjaamosta pientä itkua

Viesti Kirjoittaja Aztaroth »

Eli oli Astra hetki sitten tosiaan korjaamolla vakuutusyhtiön piikkiin pienen kaide -episodin takia. Korjaamo oli pieni ja tarkastajan mukaan parempi hoitamaan noita opeli remppoja koska niillä ei ole niin pitkät jonot eli on nopeampi ja paremmat suhteet noihin varaosa puljuihin. Koko ajan oli pieni pelko perseessä kun noita kauhutarinoita lukenut, että miten tässä käy.

No, homma meni hyvin ja auto korjattiin ja pätevän oloinen korjaamon omistaja joka päivitti aina muutaman päivän välein, että missä vaiheessa jne.

Ihmettelivät, että miksi pelkääjän puolen eturengas on aivan öljyssä ja niin ihmettelin minäkin. Mainitsin, että kampiakselin stefa vuotaa hieman öljyä mutta ei ikinä niin helevetisti. Tarkastajakin alkoi jo hieman epäilemään, että kolarin syy olisi ollut tuo vuotava stefa ja öljynen rengas/jarrut eli mun mokkelis.

Noh, he korjasivat auton ja olivat pistäneet käyntiin, kymmenen sekuntia ja noin litra öljyä tullut alas. No, hinasin sitten auton pajalle kun ei sillä uskaltanut ajaa ja ruvettiin asiaa ihmettelemään. Noh, öljypaine kellon muovi oli siinä sitten tärähdyksessä murtunut niin, että sylki sitä öljyä noin viittä baaria pihalle. Eli korjaamon korjattava asia, ei siinä sit vittuakaan, hain uuden anturin ja kiinni vaan. Korjaamo sanoi myös, että jarrupalat edessä on mennyt pilalle koska olivat likoneet siinä öljyssä niin kauan. Tästä huolimatta niitäkään ei oltu vaihdettu ja kyseltyäni asiasta mainisivat vain, että "joo kyllä sun kannattaa vaihtaa ne.

Olin jo ehtinyt hakea uudet palat kun otin vanhat irti ja havaitsin, että vitut niissä paloissa mitään vikaa ole, eli sekin turha ostos.

Ilmeisesti myös se ulkolämpötilamittarin anturi joka on siellä puskurissa on jäänyt koneen kylkeen kiinni, koska heti kun kone lämpiää, niin näyttää 20 astetta lämpimämpää... ja toimi aivan varmasti ennen kolaria.
Myöskin taka rekisterikilven valojen ruuvit oli jäänyt sille tielle joten piti niihinkin laittaa uudet ruuvit.

No, mitäs siinä, lähetän noista öljyistä/paloista/antureista kuitin vakuutusyhtiöön ihan periaate syistä. Kyllä ne voisi hieman tarkemmin katsoa mitä siellä on.

Meni muutenkin aika reisille se kun auton hain, ei paljon ehtinyt ihmettelemään kun äijä jo juoksi kotia kohti kun GP:n lähtö oli ihan just. Eli siitäkin hieman kakan maku jäi suuhun.

Ei kuitenkaan niin pahat viat/puutteet mitä on saanut lukea/kuulla muilta. Auto korjattiinkin siinä 2-3 viikossa mitä lupasivat ja kylkien ja puskureiden maalaus oli omasta mielestäni ihan onnistuneet, pellit ja muovit omilla paikoillaan eivätkä roikkuneet tai repsottaneet.

Eli olisi voinut huomattavasti huonommin olla asiat. Tarkastaja kävi ihmettelmässä autoa länärin pihassa noin kolmen päivän päästä kolarista (viikonloppu välissä) ja kun soitti, että auto korjataan niin se oli jo hinattu ko. korjaamolle. Eli kohtuullisen kivuttomasti suoritettu prosessi. Ehkäpä oli korjaamolla liian kova kiire noiden autoejn kanssa. Mutta sain mennä sinne koska vain halusin ihmettelemään autoa ja ottamaan kuvia. Ko. puljun nimeä en mainitse, koska en halua heittää lokaa niiden niskaan.

Vakuutusyhtiön yhteistyökumppani rikkoontuneiden vanteiden osalta taas oli niin järkyttävä pettymys, että huhhu. Nimeä en muista mutta larussa sijaitsi. Ilmoitin sähköpostitse, että saan vakuutusyhtiön laskuun sieltä tän ja tän hintaiset vanteet ja pyysin lähettämään kuvat sen hintaisista vanteista mitä löytyy. No, meni n. 4 päivää ja tuli yksi kuva yhdestä vanteesta ja sekin oli tulitikkuaskin kokoisena, eli pelkkää pikseli mössöä josta ei saanut mitään selvää. Lähetin meilin, että eikö tosiaan ole ´kuin tota yhtä vanne mallia ja hieman isompia kuvia kiitos koska en itse ehtinyt laruun lähteä ihmettelemään.

No, vastaus taas kesti vajaan viikon ja vastaus oli lyhyesti, että "löytyy muita malle mutta...." Eli yritti varmaan jotain ylijäämä paskoja mulle tyrkyttää, no, otin sitten kertakorvauksena (en maksanut omavastuuta ja ostin itse omalla rahlla uudet vanteet)
Eli täysin ala-arvoista toimintaa. Mutta jäipä heiltäkin sitten saamatta ne rahat niistä vanteista.

No, loppu hyvin kaikki hyvin ja taas on astra alla ja kovaa menoa.
Opel Astra GSI 2.0 -93
Aatsi
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Aatsi »

Oisko tämä vakuutusyhtiön "yhteistyökumppani" tikkurilan rengas??
Kuulostaa vaan ikävän tutulta :evil:
Itse sain aikoinaan käydä valitsemassa uudet vanteet mitkä olivat saman hintaiset kun kolarissa rikkoutuneet maksoivat uutena.
TIRE:ssä tarjottiin minulle pelkästään alession mainosta, missä oli joku 5 halpisvannetta. Lisäksi alkoivat vänkäämään mun hajonneiden vanteiden hinnasta vaikka se oli jo sovittu vakuutustarkastajan kanssa :evil:
Eikä tossa kaikki pa*ka mitä siellä firmassa on mulle tapahtunut, mutta en jaksa enää avautua 10 kertaa samasta asiasta.
Hyvä että sait sentään onnistuneen maalauksen joka tuntuu nykypäivänä olevan mahdottomuus. Faijalle menee auto kolarin jäljiltä maalaukseen neljännen kerran nytten ja se ei pienestä valita.
Leon FR 20vt
Altti450
OCF Member 2018
OCF Member 2018

Viesti Kirjoittaja Altti450 »

Ei kai Tikkurilan rengas sijaitse Lauttasaaressa vai? Königgi ainakin on larussa.
VWSharan 2.0TDI, Vectra C 1.9CDTI exiä kymmenkunta ooppelia ja muutama kansanauto.
-jupe-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -jupe- »

Tuntus loogiselta että tire on tikkurilassa vantaalla, mut ei voi nyt muistaa 8)
Nismo, millo lie taas ajos
djtonzah
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja djtonzah »

http://www.tire.fi/

Siellähän se.. ;)
Corsa OPC -09
Aatsi
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Aatsi »

En huomannut tuota "laru" mainintaa, mutta sainpas taas avauduttua tuosta tirestä :lol:
Leon FR 20vt
Vastaa Viestiin