Astra H Caravan tyyppiviat
Astra H Caravan tyyppiviat
Onko kellään kokeuksia Astra H farkun tyyppiviosta ? Uuden auton hankinta lähestyy ja Astra tai yleensä Opel on yksi ehdokkaista.
Ei tyyppivikoja, mutta pari -ominaisuutta
1. Talvirenkaissa pitää olla väh. 0.3 bar yli suosituspaineen jotta suuntavakavuus saadaan hyväksi.
2. Tietyissä olosuhteissa 1.6 Twinport käynnistäminen vaatii
suht. pitkän starttauksen
3. Rengasmelu karkeilla pinnoilla, tosin nyt syksymmällä tiet
lienevät tasoittuneet, koska ongelma ei tunnu niin häiritsevältä
kuin keväällä.
4. Vakiovalojen lähivalojen kantamassa ei ole hurraamista.
Laatupeli kaiken kaikkiaan! 19000 km takana eikä yhtään vikaa, keskikulutus kaupunkivoittoisessa ajossa 7.4 l/100 km.
2. Tietyissä olosuhteissa 1.6 Twinport käynnistäminen vaatii
suht. pitkän starttauksen
3. Rengasmelu karkeilla pinnoilla, tosin nyt syksymmällä tiet
lienevät tasoittuneet, koska ongelma ei tunnu niin häiritsevältä
kuin keväällä.
4. Vakiovalojen lähivalojen kantamassa ei ole hurraamista.
Laatupeli kaiken kaikkiaan! 19000 km takana eikä yhtään vikaa, keskikulutus kaupunkivoittoisessa ajossa 7.4 l/100 km.
Astra H Caravan 1.6 Cosmo 11/04
Mä ajelin 2 päivää (reippaammin) tuollaisella 1.6 Cosmolla ilmastointi päällä, ja kulutus oli 6.6l/100km. Matkaa tuli noin 1000km ja moottoritiellä 800km ja 200 kaupungissa. Motarilla myös vakionopeussäädin koko ajan päällä.
Tuollaisella 1.6 GTC:llä ajelin viimeviikolla ja keskikulutus siinä oli 7.7l/100km joista 80% on ollut kaupunkiajoa.
Eipä noissa mitään tyyppivikoja ole, takuuah on niitä "ominaisuuksia" varten
Tuollaisella 1.6 GTC:llä ajelin viimeviikolla ja keskikulutus siinä oli 7.7l/100km joista 80% on ollut kaupunkiajoa.
Eipä noissa mitään tyyppivikoja ole, takuuah on niitä "ominaisuuksia" varten
Tasan 10000 takana (eilen pamahti) ja ei mitään varsinaista vikaa. Öljyä ei ole syönyt yhtään, ykösellä aina käyntiin. Ainoa pikkuvika oli soittimen häiriintynyt CD-levyn tunnistin, joka käynnistää mankan yöaikaan, kun ilmeisesti tunnistin ilmoittaa että levyä työnnettäisiin sisään. Seurauksena aamulla töihinlähtiessä päälläoleva radio. Ihme homma. Ei ole ilmentynyt sen jälkeen kun rumputin levyä edestakaisin soittimessa muutamia kertoja. Toisaalta, olen kyllä pitänyt levyä soittimessa suurimman osan ajasta.
Kaikenmaailman narinoita alkanut kuulua: Mittaristo ja soittimen kehikko resonoi kaupunkinopeuksissa. Kytkinpoljin narskahtaa vaimeasti vapautettaessa ja uusimpana ratista kuuluva selkeä narskahdus / kierros. Viimeisin on suht ärsyttävä ominaisuus, tiedä mitä tuolle voisi tehdä, crc:tä väliin varmaan
Niin no, eturenkaista on hävinnyt turhan nopeasti kulutuspintaa
Tasan 10000 takana (eilen pamahti) ja ei mitään varsinaista vikaa. Öljyä ei ole syönyt yhtään, ykösellä aina käyntiin. Ainoa pikkuvika oli soittimen häiriintynyt CD-levyn tunnistin, joka käynnistää mankan yöaikaan, kun ilmeisesti tunnistin ilmoittaa että levyä työnnettäisiin sisään. Seurauksena aamulla töihinlähtiessä päälläoleva radio. Ihme homma. Ei ole ilmentynyt sen jälkeen kun rumputin levyä edestakaisin soittimessa muutamia kertoja. Toisaalta, olen kyllä pitänyt levyä soittimessa suurimman osan ajasta.
Kaikenmaailman narinoita alkanut kuulua: Mittaristo ja soittimen kehikko resonoi kaupunkinopeuksissa. Kytkinpoljin narskahtaa vaimeasti vapautettaessa ja uusimpana ratista kuuluva selkeä narskahdus / kierros. Viimeisin on suht ärsyttävä ominaisuus, tiedä mitä tuolle voisi tehdä, crc:tä väliin varmaan
Niin no, eturenkaista on hävinnyt turhan nopeasti kulutuspintaa
Mulle sattui tänään Astra H:n TL:n kestotestissäkin mainittu käynnistysongelma. Eli lämpötila n. +1 ja kone käynnistyi vasta neljännellä startilla ja silloinkin n. 20s starttauksen jälkeen.
Tosin kyseessä saattaa olla perinteinen astran ominaisuus, koska siirsin auton tallista pihalle edellisenä iltana ja kone kävi silloin vain hetken. Tuollaisessa tapauksessa ainakin G Astran X16XEL käynnistyy huonosti seuraavalla kerralla.
Pitää tarkkailla asiaa ja jos homma uusiutuu, saa Opel päivittää moottorinohjaussoftan. Onko muilla ollut vastaavaa?
Muuten auto on pelannut täysin moiteetta ensimmäiset 7000km.
Tosin kyseessä saattaa olla perinteinen astran ominaisuus, koska siirsin auton tallista pihalle edellisenä iltana ja kone kävi silloin vain hetken. Tuollaisessa tapauksessa ainakin G Astran X16XEL käynnistyy huonosti seuraavalla kerralla.
Pitää tarkkailla asiaa ja jos homma uusiutuu, saa Opel päivittää moottorinohjaussoftan. Onko muilla ollut vastaavaa?
Muuten auto on pelannut täysin moiteetta ensimmäiset 7000km.
Wagon 1,6. Ajettu 15000 km, keskikulutus, 6,8, keskinopeus 55km/h. Ajotapa jo tasaantunut, joten jos on hiljainen liikenne, ajelen usein alle sallitun nopeuden, varsinaista kaupunkiajoa vähän, mitäs sitä maalaispoika kaupungis. Peräkärry ollu peräs 1500km.
Yllätykseksi mitään varsinaista vikaa ei ole ollut, mutta aina jotain kuitenkin:
-Kylmänä ravistaa toisinaan ensimmäisen kilometrin aikana paikalta lähdettäessä, ilmeisesti kaipais lientä enemmän. Onko tätä ollut muilla?
-Takana joku muovi resonoi, en ole tutkinut mikä.
-Muutenkin antaa merkkejä siitä että narinat lisääntymässä nimismiehen kiharoissa.
-Ilmanohjaussuuttimien valintakiekko symboleineen huonosti näkyvä.
-Niskatukien poiston tiukkuus ärsyttää, kun pitää kaataa takapenkit.
-Vakionopeussäädin ei toimi ihan joka kerta, auto pitää pysäyttää ja käynnistää uudelleen. Jos vain vauhdissa sammuttaa, ja käynnistää, niin ei auta. Mun mielestä ihimeellistä.
Kokonaisuutena olen erittäin tyytyväinen autoon.
Se vielä piti lisätä, että pitkästä aikaa nopeasti lämmin auto, eikä huuruongelmia.
Yllätykseksi mitään varsinaista vikaa ei ole ollut, mutta aina jotain kuitenkin:
-Kylmänä ravistaa toisinaan ensimmäisen kilometrin aikana paikalta lähdettäessä, ilmeisesti kaipais lientä enemmän. Onko tätä ollut muilla?
-Takana joku muovi resonoi, en ole tutkinut mikä.
-Muutenkin antaa merkkejä siitä että narinat lisääntymässä nimismiehen kiharoissa.
-Ilmanohjaussuuttimien valintakiekko symboleineen huonosti näkyvä.
-Niskatukien poiston tiukkuus ärsyttää, kun pitää kaataa takapenkit.
-Vakionopeussäädin ei toimi ihan joka kerta, auto pitää pysäyttää ja käynnistää uudelleen. Jos vain vauhdissa sammuttaa, ja käynnistää, niin ei auta. Mun mielestä ihimeellistä.
Kokonaisuutena olen erittäin tyytyväinen autoon.
Se vielä piti lisätä, että pitkästä aikaa nopeasti lämmin auto, eikä huuruongelmia.
Täälläkin eka käynnistysongelma, Astra H Wagon vm. 2006 mittarissa risat 2800 km. Mulla meni näin, että asteen parin pakkasella, sen jälkeen kun olin jättänyt lapset lyhyen ajomatkan jälkeen hoitoon, käynnistys moottori ei kahdella eka yrittämällä värähtänytkään, kuului vain vaisu napsahdus. Kolmannella starttasi ihan normaalisti ja käynnistyessä näyttöön tuli F-kirjain. Tuliko X2 sulla tuota vikailmoitusta? Käytin samantien Opelin huollossa, mutta eivät löytäneet mitään vikakoodia ja akku oli myös täydessä tikissä. Eivät voineet muuta kuin todeta, että kun vika ei ole päällä mitään ei voi tehdä. Saas nähdä toistuuko tuo milloin uudestaan. Eivät kuulemma olleet huollossa tietoisia mistään Astran käynnistysongelmista... 
Tuo F-kirjain on näkynyt ajoittain myös gtcn näytössä. Joskus päättelin, että se näyttää sen aina kun konepelti on ollut aukiKipe kirjoitti:Täälläkin eka käynnistysongelma, Astra H Wagon vm. 2006 mittarissa risat 2800 km. Mulla meni näin, että asteen parin pakkasella, sen jälkeen kun olin jättänyt lapset lyhyen ajomatkan jälkeen hoitoon, käynnistys moottori ei kahdella eka yrittämällä värähtänytkään, kuului vain vaisu napsahdus. Kolmannella starttasi ihan normaalisti ja käynnistyessä näyttöön tuli F-kirjain. Tuliko X2 sulla tuota vikailmoitusta? Käytin samantien Opelin huollossa, mutta eivät löytäneet mitään vikakoodia ja akku oli myös täydessä tikissä. Eivät voineet muuta kuin todeta, että kun vika ei ole päällä mitään ei voi tehdä. Saas nähdä toistuuko tuo milloin uudestaan. Eivät kuulemma olleet huollossa tietoisia mistään Astran käynnistysongelmista...
Tuntuu tosiaan manuaalin mukaan se F-kirjain kertovan viasta. Tänä aamuna kun käynnistin auton, näkyi F-kirjain taas hetken nätössä ja pyyhkijät eivät toimineet! Samalla vettä tuli tietenkin kuin saavista kaatamalla... onneksi tilanne meni ohi alle kymmenessä sekunnissa, f-kirjain hävisi näytöstä ja kaikki oli taas ok
Voisi varmaan piuhan päässä käyttää kaiken varalta.
Tänään otti pannuun sateella oikean puoleisen pyyhkijän "pärinä" lasin pinnalla, saiskohan tuota säädettyä niin että meteli vaikenisi. Vai johtuukohan vahashampoosta tai jostain..
Voisi varmaan piuhan päässä käyttää kaiken varalta.
Tänään otti pannuun sateella oikean puoleisen pyyhkijän "pärinä" lasin pinnalla, saiskohan tuota säädettyä niin että meteli vaikenisi. Vai johtuukohan vahashampoosta tai jostain..
TwinAudio-järjestelmä ei taida toimia
Liekö tämä nyt niinkään tyyppivika mutta huomasinpahan nyt kuitenkin että TwinAudio-järjestelmä ei taida toimia autossani.
Kun olen laittanut kuulokkeet -järjestelmän pistokkeeseen ja cd-levyn ollessa pyörimässä painoin istuimien välissä olevaa virtapainiketta ja huomasin että mitään muuta en pystynyt tekemään kuin säätämään äänenvoimakkuutta, suhina vaan koveni mutta tosiaan mitään muuta sieltä ei kuulunut.
En tiedä onko tämä ollut jo epäkunnossa alusta lähtien, kun nyt vasta tuli huvikseen laitetta kokeiltua ja kun ei meidän perheenlisäyskään vielä osaa vaatia omaa musiikkilähdettä kuunneltavakseen.
Kun olen laittanut kuulokkeet -järjestelmän pistokkeeseen ja cd-levyn ollessa pyörimässä painoin istuimien välissä olevaa virtapainiketta ja huomasin että mitään muuta en pystynyt tekemään kuin säätämään äänenvoimakkuutta, suhina vaan koveni mutta tosiaan mitään muuta sieltä ei kuulunut.
En tiedä onko tämä ollut jo epäkunnossa alusta lähtien, kun nyt vasta tuli huvikseen laitetta kokeiltua ja kun ei meidän perheenlisäyskään vielä osaa vaatia omaa musiikkilähdettä kuunneltavakseen.
Opel Astra Wagon -05 1.8 A Cosmo
Re: Astra H Caravan tyyppiviat
Onko tuo käynnistysongelma korjaantunut softapäivityksillä tms.?
Isällä on autonvaihto ajankohtainen ja noita sisäänajettuja 1,6 Twinport-farkkuja on ihan sopiviin hintoihin tarjolla.
Nyt tarttis vain tietää mahdollisista huomiota vaativista kohdista.
Ittellä 5-ovinen H-Astra ollut keväästä ja todella tyytyväinen olen ollut.
Isällä on autonvaihto ajankohtainen ja noita sisäänajettuja 1,6 Twinport-farkkuja on ihan sopiviin hintoihin tarjolla.
Nyt tarttis vain tietää mahdollisista huomiota vaativista kohdista.
Ittellä 5-ovinen H-Astra ollut keväästä ja todella tyytyväinen olen ollut.