Omegan keskuslukon kaukosäädöstä ja avaimesta
- Lallevihtinen
- 'Diplomat'

- Viesti:
Omegan keskuslukon kaukosäädöstä ja avaimesta
Onko kellään tietoo että saako vanhempiin omegoihin joissa keskuslukon kaukosäädin on erillisenä osana semmosta avainta jossa olis napit siinä avaimessa? Esim. vectroissa ja zafiroissahan on tämmösiä avaimia ja kai myös B2 omegoissakin.
Astra J OPC
EX: Omega B 3.0 V6 24V "MV6", Astra F+G, B+C Vectra.
EX: Omega B 3.0 V6 24V "MV6", Astra F+G, B+C Vectra.
Mikä on vanhempi omega? B-Omegassahan on alunperinkin kaukosäädin avaimessa. Sitten kun ne sippailee, laitetaan näitä erillisiä k.säätimiä. En tiedä tuota saako niitä avaimellisia enää tilattua, niitä erillisiä säätimiä merkkiliikkeet tarjoaa yleensä, voi saadakin.
Mutta minua kiinnostaisi, miten saa b-omegan lukitusjärjestelmän toimimaan niin että autolla voisi lähteä ajamaan vaikka patterit kaukosäätimestä olisi lopussa. Ensimmäisissä b-ompuissahan on tämä ominaisuus että pitää käyttää sitä kaukosäädintä ennen kuin auto starttaa.
Eli jos menet ja avaat avaimella oven lukon, niin ei starttaa ennen kuin olet avannut keskuslukituksen kaukosäätimellä.
Mutta minua kiinnostaisi, miten saa b-omegan lukitusjärjestelmän toimimaan niin että autolla voisi lähteä ajamaan vaikka patterit kaukosäätimestä olisi lopussa. Ensimmäisissä b-ompuissahan on tämä ominaisuus että pitää käyttää sitä kaukosäädintä ennen kuin auto starttaa.
Eli jos menet ja avaat avaimella oven lukon, niin ei starttaa ennen kuin olet avannut keskuslukituksen kaukosäätimellä.
B Omegan kaukosäätimiä on kolmea erilaista; samanlainen "avaimenperäsäädin" kuin ekoissa B Vectroissa, avaimessa kiinteänä oleva ( pyöreähkö infrapuna, todella huono toiminnaltaan) sekä kolmas, sekin avaimessa kiinteänä oleva, samanlainen kuin G Astroissa ja Zafiroissa (toiminnaltaan hyvä).
Minulla on ainakin siinä avaimessa, vaihdoin sen "rungon" siitä toisesta...Lallevihtinen kirjoitti:Onko kellään tietoo että saako vanhempiin omegoihin joissa keskuslukon kaukosäädin on erillisenä osana semmosta avainta jossa olis napit siinä avaimessa? Esim. vectroissa ja zafiroissahan on tämmösiä avaimia ja kai myös B2 omegoissakin.
- Lallevihtinen
- 'Diplomat'

- Viesti:
- Lallevihtinen
- 'Diplomat'

- Viesti:
- Lallevihtinen
- 'Diplomat'

- Viesti:
Woody kirjoitti:Väänäppä mulle rautalangasta minkälainen sen avaimen pitäisi olla? Minkälainen se on nyt?
Hmm, ovat oveni aukaisen tällä:Lallevihtinen kirjoitti:Woody kirjoitti:Väänäppä mulle rautalangasta minkälainen sen avaimen pitäisi olla? Minkälainen se on nyt?Tää on aika paksua ja ruosteista rautalankaa.
Eli nyt mulla on avain ja sen avaimen peränä erillinen kaukosäädin missä avaa ja kiinni nappula. Ja kyselin semmosta avainta missä on nappulat siinä ite avaimessa. Infrapuna ohjattuja(<vm.95) avaimia saa semmosina ja uudempiin omegoihin saa radio-ohjattujakin mutta kuulemma tähän mun radio-ohjattuun systeemin ei sais ohjelmoitua semmosta uudenpaa nappula avainta.
- Lallevihtinen
- 'Diplomat'

- Viesti:
- Undertaker
- 'Diplomat'

Asiasta hieman poiketen. Mulla on sellanen tuo kaukosäädin systeemi(irrallinen), että kun haluu aukasta ovet tai laittaa lukkoon niin joutuu ihan ikkunan vieressä olemaan aparaatin kans että toimii. Ja joutuu monesti painelemaan useemman kerran ennenku saa ovet auki/lukkoon. Patterit on juuri vaihdettu kaukosäätimeen.
- Lallevihtinen
- 'Diplomat'

- Viesti:
Veikkaisin että juotos katkoksia siinä kakessa, näin oli mun vanhoissa säätimissä.Undertaker kirjoitti:Asiasta hieman poiketen. Mulla on sellanen tuo kaukosäädin systeemi(irrallinen), että kun haluu aukasta ovet tai laittaa lukkoon niin joutuu ihan ikkunan vieressä olemaan aparaatin kans että toimii. Ja joutuu monesti painelemaan useemman kerran ennenku saa ovet auki/lukkoon. Patterit on juuri vaihdettu kaukosäätimeen.
Just sama vika. voiko tuota vanhaa infrapunamallia päivittää uudempaan ja paremmin toimivaan? ärsyttävää ja aika noloa joka kerta n.5min temppuilla oven takana ja tähtäillä taustapeiliin... entä saako noita ohjaimia toimimaan ilman itse avainosaa? mulla on 2 ylimääräistä kapulaa ilman avainosaa, ja ne toimii ainoastaan murtohälyttimeen(nappi 2) ei ainakaan pystynyt itse ohjelmoimaan et se 1nappi toimis k-lukon ja ajoneston kans. Ilmeisesti vaatii sen avainosan??