Onko mahdollista laittaa a vectraan ilmastointia
Ainakin ilmastoinnin kompuran kiinnityksessä on eroja eri malleissa. Ja sille on hiukka hankala itse väsätä teline kun tilaa ei ole paljon ja vielä pitäisi tukevastikin juntata paikalleen. Sattuuko joku muuten tietämään miten a-vectran 1.8 8-tappisessa on järjestelty se kompura ja ohjaustehostin yms. sinne?
tuossa mun autossa se oli toteutettu niin, että kompressori on ohjaustehostimen paikalla kiinnitettynä samoihin pultinreikiin. Alkuperäinen ohjaustehostimen jalka on poistettu, ja kompressorilla on siis oma. tähän kompressorin jalkaan kiinnitetään sitten ohjaustehostimen pumppu, ja se tulee noin 20cm ylemmäs, kuin alunperin. Lisäksi ohjaustehostimen pumppu pyörii omalla remmillä, joka on siis välillä kompressori-ohjaustehostin.
itse siis otin kompuran jalkoineen pois, ja asensin tavis ohjaustehostimen jalan.
itse siis otin kompuran jalkoineen pois, ja asensin tavis ohjaustehostimen jalan.
markkuk kirjoitti:tuossa mun autossa se oli toteutettu niin, että kompressori on ohjaustehostimen paikalla kiinnitettynä samoihin pultinreikiin. Alkuperäinen ohjaustehostimen jalka on poistettu, ja kompressorilla on siis oma. tähän kompressorin jalkaan kiinnitetään sitten ohjaustehostimen pumppu, ja se tulee noin 20cm ylemmäs, kuin alunperin. Lisäksi ohjaustehostimen pumppu pyörii omalla remmillä, joka on siis välillä kompressori-ohjaustehostin.
Mulla oli ilmastointi -91 c1.6nz vectrassa ihan tehtaalta. Mut hei mua kiinnostas kovasti minkälainen se kompuran "jalka" on? Siis siihen jalkaan tulee kompura kiinni ja myöskin ohjaustehostin ylemmäksi samaan jalkaan? Ymmärsinkö oikein? Ja se jalka kiinnitetään sitten siihen missä normaalisti on ohjaustehostin. Eli siis ilmastoinninkompurassa on tuplahihnapyörä, eikö? Meinasitko vielä korjata ilmastointisi? Olisin nimittäin kiinnostunut ostamaan sulta sen kompuran jalan! Itsellä muuten täydellinen ilmastointi tällä hetkellä vecussa mutta kompura ei ole kiinni missään. Ja vielä sotkeakseni tätä tarinaa niin 1.6nz vectrassa kompura on kiinni siinä missä tossa 2.0 litrasessakin, mutta ohjaustehostin on jossain siel "jakopään keskellä".
-
calibra-92
- 'Senator'

idea ac:n asentamisesta jälkikäteen on ihan älytöntä, sori.
en tunne miten kadeteissa tms. on järjestelmä tehty, mutta esim. senatorissa on koko lämppärisysteemi erilainen jos on ilmastointi, lisäksi jos auto on tuotu uittopelinä jostain muualta, niin osat voi silloinkin olla erilaisia...eli melkoista palapeliä joutuu tekemään ja purkamaan pahimmillaan puoli autoa.
homma ei ole sen väärti.
lisäksi kannattaa muistaa, että kun ilmastointi vermeet puretaan irti,niitä ei tulis säilytellä kauaa systeemi auki....luonnollisesti systeemi tarviaa täyttää uusiksi, vaihtaa kuivaimen patit, jos on kauan ollu tyhjillään, niin tiivisteet on korppuna jne.
ottakaapa selvää paljonko maksaa perus huoltosetti kaipaamiinne opelin laitteisiin.
en tunne miten kadeteissa tms. on järjestelmä tehty, mutta esim. senatorissa on koko lämppärisysteemi erilainen jos on ilmastointi, lisäksi jos auto on tuotu uittopelinä jostain muualta, niin osat voi silloinkin olla erilaisia...eli melkoista palapeliä joutuu tekemään ja purkamaan pahimmillaan puoli autoa.
homma ei ole sen väärti.
lisäksi kannattaa muistaa, että kun ilmastointi vermeet puretaan irti,niitä ei tulis säilytellä kauaa systeemi auki....luonnollisesti systeemi tarviaa täyttää uusiksi, vaihtaa kuivaimen patit, jos on kauan ollu tyhjillään, niin tiivisteet on korppuna jne.
ottakaapa selvää paljonko maksaa perus huoltosetti kaipaamiinne opelin laitteisiin.
mikä taas on kallista ja mikä ei... jos se järjestelmä on ollut tyhjänä pitempään, niin täyttö ei hyödytä, lillingit tulee pihalle kun tiivisteet ei enää pidä.JarB kirjoitti:mulla se ois...alkuperäisesti ilmastoitu mahtava 2.0 16v vectra! nyt ostakkee poes nii vielä ehkä kerkiää![]()
...se ilmastointi kenno on kyllä tyhjä, mutta ei ole kallis täyttää..!
nettiauto. id; 427230
käytännössä, rempan tarvitseva ac systeemi ei ole kuin romun arvoinen kasa, noita rikkonaisia ac vehkeitä on jokapaikassa, koska ne on vaan yksinkertaisesti kalliita ehjätä.