Omega A Caravan 3,0

Esittele Opel-projektisi tai autosi
caravaanari3,0
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja caravaanari3,0 »

Auto on valmis, ja ekan sivun linkistä löytyy pari uutta kuvaa. Tänään tuli heitettyä heti noin 100 km:n testilenkki, ja hyvin pelitti. Lämpimäks sitä ei kyllä voi parhaalla tahdollakaan sanoa, mittari ei nouse kuin johonkin noin 75 asteeseen, vaikka on vaihdettu uus termari 92 asteinen joka auttoi hieman, ja vuotava lämppärin kennokin vaihdettiin uuteen. Ei enää haise glykoli kun laittaa lämpöä kabiiniin. Takaspoileri jäi vielä maalaamoon, maalari oli unohtanut maalata sen... On kuulemma aikamoiset pohjatyöt siinä kaikkine joustoaineineen ja väliuunituksineen, että katsotaan mitä tulee. Vanhat maalit on siitäkin poistettu, ja se siis tulee aikanaan takaisin paikalleen.

<font size=-1>[ This Message was edited by: caravaanari3,0 on 2005-02-25 21:55 ]</font>
ast
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja ast »

Onneksi olkoon, auto on vähintäänkin yhtä nätti kuin uutena :smile:
caravaanari3,0
'Admiral'
'Admiral'

Jep, kyllä on mieli jokseenkin hyvä! Takana jo toista viikkoa ja 500km ajoa, eikä mitään vikaa ole ilmennyt. Tämmöstä mä oon aiiiina halunnu...!
JS
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja JS »

Vinkkinä heittäisin että ei olisi ensimmäinen uusi termari joka ei pelaa. Mulle lyötiin kerran tarvikeputkasta sellanen kouraan, aiheutti hieman ihmettelyä.
rautasydän
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja rautasydän »

Vaihdoin omaan tuonti Omppuun (Caravan 3000) termarin ja vaikka mittarin mukaan ei nose lähellekkään 90 niin alle 10 asteen pakkasissa saa lämpöä pienentää tavan takaa, kun tulee muuten kabiinissa kuuma! parinkympin pakkasilla tuota ongelmaa ei ole. Mitkä iskarit laitoit ja mitä kustansi? Omasta toinen vuotaa ilma pihalle vaikka muuten systeemi pelittääkin. Monroen uudet ilmaiskarit on tähän kohtaan turhan kalliit näin veropäätöstä odotellessa.
caravaanari3,0
'Admiral'
'Admiral'

Ollaan taidettu ostaa automme samasta firmasta? Jos hait lohjalta sen sinisen...?
Mä laitoin monroen kaasut taakse, tarkoitettu nimenomaan 3litraseen caravaniin, 100 eur pari. Mulla nousee siihen viivaan saakka lämmöt, mikä on ennen 90 astetta, eli olisko johonkin 80 asteen paikkeille, mutta sisälle puhaltaa vaan lämmintä, ei kuumaa. Hämärä juttu, kun kennokin on uusi, eikä ilmaakaan pitäis järjestelmässä olla. Onko muilla samankaltaisia kokemuksia? Onko autossa jossain olemassa kiertovesipumppu, jos se olis paskana? Se on ainakin bemarissa vikana jos ei tuu lämpöö kabiiniin.
rautasydän
'Admiral'
'Admiral'

Lohjalta hain joo. Tuo sun ilmeisesti aika paljon paremmassa kunnossa, kun omaani sai muutaman päivän rapata, että tohti ruveta ajamaan. oli kaikenlaista pientä vikaa sähköpuolella (mm. erilaisia varoitusvaloja paloi ajossa, kuin kynttilöitä kuusessa:). Itellä oli tosiaan lämpöjen kanssa ongelmaa ja kabiibi huurtui aivan tolkuttomasti. termostaatti auttoi lämpöihin ja paineilma huurtumiseen! Puhalsin kaikki reitit mistä se ottaa ilman ulkoa puhtaaksi. Aivan uskomaton määrä paskaa siellä oli. Lienee seissyt saksassa jonkun poppelin alla. Lisäksi tuollahan oli talven yli ajamatta seisonta suomessa takanaan, eli kaikenlaisia hapettumia vähän jokapaikassa. Nyt alkaa pikkuhiljaa pelaamaan. Iskarit pitäs vielä vaihtaa, vaihdelaatikkoon tukikumi, taakse vetarin suojakumin kiinnikepanta ja katsastuksessa pompannut takajarrulevy (ruostetta). Muuta pikkuvikaa sitten on vielä: sähköiset etulasit ei toimi, sähköiset peilit ei toimi, virtalukko takertelee, keskuslukko jättää takaovet usein lukitsematta. Lämpenis vaan nuo ilmat, että viittis ruveta tekeen. Ajoltaan on kyllä mahtava auto ja liikkuu kepeästi. Motarilla ajoin vahingossa pikku kiihdyttämisen jälkeen 190 ja tuntui, että olis menny vielä niin perkeleesti siinä vaiheessa. Erään uuden bemarin kuskin ilme oli kyllä näkemisen arvoinen:)
Niin ja sitä keveää ruosteen rappaamista mm. takalokarien kaarissa on, pohjassa vaan pari pientä reikää siellä takakulmissa missä sullakin näytti olleen. Sinällään jännä, kun tällähän on ajettu melkein kolme kertaa enemmän, kuin tuolla sun autolla? Kone on kyllä käsittämättömän hyvässä iskussa ja noin kuivaa (ei vuoda mistään mitään) konetta näkee harvoin. Jotain ne osaa Oopelillakin tehdä.

<font size=-1>[ This Message was edited by: rautasydän on 2005-03-07 12:22 ]</font>
mjh
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja mjh »

Jänskä juttu. Täällä on se kolmas 3000 farkku joka siellä oli mynnissä. Taisi vaan oma yksilö olla se vähiten ruostunut. Ainoat paikat jossa oli ruostetta oli oikean etuoven alareuna, vasemman takaoven alareuna sekä vasemman takaoven lokasuojan kaari n. 20 cm matkalta.
Kaikki toimii paitsi keskuslukko joka välillä nypyttää.
Manta B 2.2 TIC / Astra H STW
rautasydän
'Admiral'
'Admiral'

Mehän voitais perustaa oma kerho: Lohjan Lahnat tjsp:)
Mites nuo teidän farkkujen kulutukset? Mulla vienyt ajotietokoneen mukaan 12,1 l/ 100 km. Toisaalta ei ole vielä lohkolämmitintä ja kelit on olleet aika rivon kylmät ja ajo semmosta pätkää, että 500 km on tullut nyt mittariin 12 päivässä, että niitä kylmä startteja on riittänyt.
caravaanari3,0
'Admiral'
'Admiral'

Jaahans, kaikki "lohjan lahnat" koolla, hieno juttu! Eikös se metpunainen ollut ruostesuojattu? Olin vaan katsovinani kuvista. Jos se selittäis vähäruosteisuuden. Mulla taas oli ovet ihan hyvät, ei oikeestaan mitään sanomista, kuskin takaoven kulmassa oli vähän pinta kukkaa, mutta hiekkapuhallusta kun näytti niin oli taas kun uus. Mun auto on vienyt 10 litraa sadalle sekalaisessa ajossa, en oo nollannut ajotietokonetta sen jälkeen kun lohjalta lähdin syksyllä kotiin päin. 200 km:n moottoritie lenkillä viime viikolla vei 110 km/h mittarinopeudella semmotteeet 7,5 litraa sadalle. Mun mielestä aika kohtuullinen isolle autolle.
'Admiral'
'Admiral'

Huolettomia kilometrejä takana jo 4000. Perjantaina katsastettu ilman huomautuksia!!
caravaanari3,0
'Admiral'
'Admiral'

saattas olla myynnissäkin... :lol: Siis juuri kats. 2 Erittäin hyvät renkaat, molemmat 3000 aluilla. sähköakkunat, -kattoluukku, keskuslukitus, ajotietokone, koiraverkko, irrotettava vetokoukku, tavaratilan suojamuovi. Ruostesuojattu, Hyväkuntoinen, Tilava , Farkku!
Vaihdossa voisin huomioida jonkun takavetoisen opelin, B-asconan vaikkapa. Kunto pitää olla sitten vimpanpäälle.
caravaanari3,0
'Admiral'
'Admiral'

Myyty!
Vastaa Viestiin