b-omega kuume iski...

Keskustelua Opeleista
keppana
'Kadett'
'Kadett'

b-omega kuume iski...

Viesti Kirjoittaja keppana »

Nyt iski b-omega kuume. Puolisentoista vuotta tullut ajeltua Astra F:llä, ja se alkaa tuntumaan vähän pieneltä, vaikka muuten kyllä onkin ihan huippupeli. B-Omg:t ovat tiputtaneet hintojaankin sopivasti...

Automaattivaihteisto kiinnostaisi kovasti. Kuinka väsynyt peli Omega on 2-litrasella myllyllä + automaagilla? Meneekö ajelu ihan tervan juonniksi? Tällä hetkellä tosiaan 95/96-mallin 1.6 16v moottorilla ryyditetty Astra F kulkupelinä; jos meno olisi Omegalla samaa luokkaa tai jopa hitusen parempi, niin sekin riittäisi mulle. 2.5-litranen toki olisi rouheampi, mutta rahojen kasaaminen isompaan vie aikaa enemmän... ja mitään ihan pommia en halua ostaa. Automaattivaihteet ovat melko hepreaa minulle, joten muutakin kommenttia Opelin lootasta saa, ja tulee, antaa. Esim. kuinka pitkä oletettu kestoikä kilometreissä automaagilla on? Riippunee toki paljon ajotyylistä ja huollosta. Täytynee kuitenkin hommata joku 200-250tkm ajettu vm. 95--> vekotin. Muutkin kommentit Omegasta tervetulleita 8). Kohta täytyy varmaan lähteä autokaupoille... autokuume käy kalliiksi, jopa kalliimmaksi kuin eläinlääkärikäynti :lol:
Lallevihtinen
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lallevihtinen »

Automaatti ja 2.0 kone on aika hidas yhdistelmä muuta jos vertailukohtana 1.6 astra niin en sanois että ihan älytöntä eroo on. Kannattaa koeajaa omppu. Mulla oli vertailuna 2.0 Gsi astra ja siihen kun vertas 2.0 omppua manuaalilla niin se vertailu kesti 300km jonka jälkeen tuli 2.5 joka ei viä riitä sekään. :( Tosin auto seiso muutaman kuukauden ton 300kn ajon jälkeen kun astra oli myynnissä että ei se niin mahdoton tapaus ollu. :D
Astra J OPC
EX: Omega B 3.0 V6 24V "MV6", Astra F+G, B+C Vectra.
SKL
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja SKL »

Omega on kyllä hieno ajettava+takaveto tietenkin plussaa ja vielä kun on lukkoperä ja luistonesto on/off kytkennällä. Tuo ero astra f:än ja b omegan välillä on aika suuri, täysin erituntuinen auto joka osalta. Tuota 2.0 autom. en hirveesti suosittele omien kokemuksien perusteella, aika mopo se on jo manuaalilla. 2.5+man kerkeää jo ihan omiksi tarpeiksi.
OVERDRIVE.FI
Statics
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Statics »

eipä toi 2.5 maksa sen enempää kun toi 2.0.. ehkä muutama sata euroo voi olla heittoo.. kyl toi 2.5 automaatti ainakin ihan hyvin liikahtaa kun kaverilta löytyy semmonen niin ihan mukava peli..
Lallevihtinen
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Statics kirjoitti:eipä toi 2.5 maksa sen enempää kun toi 2.0.. ehkä muutama sata euroo voi olla heittoo..
Hmm...loppupeleissä kustannuksissa tulee kyllä eroo. :( Mutta kyllähän toi kutonen ihan mukava on, sillonkun toimii.
skk
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja skk »

Lallevihtinen kirjoitti:
Statics kirjoitti:eipä toi 2.5 maksa sen enempää kun toi 2.0.. ehkä muutama sata euroo voi olla heittoo..
Hmm...loppupeleissä kustannuksissa tulee kyllä eroo. :(
mielummin sitten kunnolla 3.0, menee jopa vähemmällä bensalla..
Astra-H wagon turpo riissel ~138kW
keppana
'Kadett'
'Kadett'

No mites sitten on noitten automaattilaatikoiden laita? Niistä ei niin hirveästi tuntunut täältä juttua löytyvän. Millaisiin kilometrimääriin niillä päästään?

Olisiko muuten esittää linkkiä eri automalli-/kone-/vaihteistoyhdistelmien kiihtyvyys- ja kulutusarvoihin? Mielenkiinnosta vertaisi Astran teoreettista suorituskykyä Omegan vastaaviin...
Woody
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Woody »

keppana kirjoitti:No mites sitten on noitten automaattilaatikoiden laita? Niistä ei niin hirveästi tuntunut täältä juttua löytyvän. Millaisiin kilometrimääriin niillä päästään?

Olisiko muuten esittää linkkiä eri automalli-/kone-/vaihteistoyhdistelmien kiihtyvyys- ja kulutusarvoihin? Mielenkiinnosta vertaisi Astran teoreettista suorituskykyä Omegan vastaaviin...
Ainakin omassa lähenee 550tkm...Tiedä sitten varmaksi onko orkkis...
SKL
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja SKL »

Mitä perstuntumalta ajanut mv6 3.0 autom. ja 2.5 sport manuaalia niin eipä suuria suorituskykyeroja tuntunut, ja noi mv6 tapaa olla järestään automaatteja... Onhan automaatti kyllä ihan mukava tollaseen kutoseen, pitäs saada molemmat 8)
OVERDRIVE.FI
skk
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja skk »

2.5:lla ehdi edes omaan kolaariinsa ;)

vanha 2.6 vs. b-2.5 liikkui about samoihin..
Astra-H wagon turpo riissel ~138kW
Lallevihtinen
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

keppana kirjoitti: Olisiko muuten esittää linkkiä eri automalli-/kone-/vaihteistoyhdistelmien kiihtyvyys- ja kulutusarvoihin? Mielenkiinnosta vertaisi Astran teoreettista suorituskykyä Omegan vastaaviin...
www.autotalli.com ja sieltä automallit, antaa vähä suuntaa.
SKL
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja SKL »

skk kirjoitti:2.5:lla ehdi edes omaan kolaariinsa ;)

vanha 2.6 vs. b-2.5 liikkui about samoihin..
Taitaa vanha Omppu olla hitusen kevyempi laitos...+ilmastoinnit ym. nykyromppeet... Ahdintahan nää vaatis kaikki, jos sen oikeesti haluaa liikkuvan... :roll:
OVERDRIVE.FI
Anodi
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Anodi »

Ite oon niin sanotusti samassa veneessä. Eli alla tällä hetkellä 95 ecotecci Astra ja oon katellu uudempaa omppua. Mulle kyllä riittänee 2 litranen manuaali. Kiihtyy autotallin.com:n mukaan 11 sekuntii 0-100km/h ja koeajossa en huomannu muutenkaan suorituskyvyssä eroa astraan. Tosin ajelin aika varovaisesti.

Nää on yksilöllisiä juttui, toisille riittää vähempikin teho, toiset taas tarvii enemmän.
Megaman
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Megaman »

Anodi kirjoitti:Ite oon niin sanotusti samassa veneessä. Eli alla tällä hetkellä 95 ecotecci Astra ja oon katellu uudempaa omppua. Mulle kyllä riittänee 2 litranen manuaali. Kiihtyy autotallin.com:n mukaan 11 sekuntii 0-100km/h ja koeajossa en huomannu muutenkaan suorituskyvyssä eroa astraan. Tosin ajelin aika varovaisesti.

Nää on yksilöllisiä juttui, toisille riittää vähempikin teho, toiset taas tarvii enemmän.
Olen täällä välillä huomannut,kun 2 ltr moititaan laiskaksi ja 2.5 ltr kiitellään ripeäksi.Pikkukone manuskalla ja 2.5 tomaatilla ovat kuitenkin ihan yhtä laiskoja... :lol:

Omegan ansiot on muuten ihan jossain muualla,kuin 0-100 hampaat irvessä kiihdyttelyssä.Kannattaa suosiolla laittaa joku kinneri,jos tykkää kimpoilla valoista toisiin.Omega on parhaimmillaan rauhallisessa taajama-ajossa tai joutuisassa matka-ajossa. 8)
Omega A & B...Peugeot 407 Coupe', 206, Peugeot Boxer , C2 VTS, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309, Bombardier Quest 500...Knaus Eifelland...etc...jne...
keppana
'Kadett'
'Kadett'

skk kirjoitti:2.5:lla ehdi edes omaan kolaariinsa ;)
Sopii minulle paremmin kuin hyvin :D

Man 1.6-16v ecötökki Astra kiihtyy 11,5s ja Man 2.0-16v Omega 11,0s, eli aika tasaista on. Omppuun saattaisi toi automaatti olla himpun nihkeä, mutta manuaalilla toi vielä menisi. Kyllä tolla Astrallakin on liikenteen seassa pärjännyt, niin miksei saman suorituskyvyn omaavalla ompulla sitten... Täytyy jatkaa mietiskelyä...
Vastaa Viestiin