Rengaspaineet kitkoihin?
Rengaspaineet kitkoihin?
Mitä suosittelisitte paineiksi kitkarenkaisiin talvella?
http://www.nokiantyres.com/files/nkr/pd ... ulukko.pdf
Tuolla ainakin talvirenkaille suositellaan paria kymmenystä pienempiä paineita,kuin kesäkumeille...
Tuolla ainakin talvirenkaille suositellaan paria kymmenystä pienempiä paineita,kuin kesäkumeille...
Sanoisin että noi painetaulukot on suuntaa antavia...
Renkaan käyttäytymiseen vaikuttaa monta tekijää, auton paino, kujetettavien henkilöiden määrä, renkaan koko/leveys, vanne koko/leveys, ajotavat ja käyttö/olosuhteet missä niitä pääsääntöisesti käytetään.
Mut varmaan normaali setillä vois alkaa kokeilemaan 2.2 paineella ja nostaa sitä jos sen on liian vetelä.
Tietenkin jos ajaa pitkää matka ajoa niin vois kokeilla kovemmallakin paineella.
Mut kokeilemalla ja perstuntumalla se oikee paine löytyy...
Renkaan käyttäytymiseen vaikuttaa monta tekijää, auton paino, kujetettavien henkilöiden määrä, renkaan koko/leveys, vanne koko/leveys, ajotavat ja käyttö/olosuhteet missä niitä pääsääntöisesti käytetään.
Mut varmaan normaali setillä vois alkaa kokeilemaan 2.2 paineella ja nostaa sitä jos sen on liian vetelä.
Tietenkin jos ajaa pitkää matka ajoa niin vois kokeilla kovemmallakin paineella.
Mut kokeilemalla ja perstuntumalla se oikee paine löytyy...

Olen käyttänyt kitkoissa samaa tai jopa hiukan suurempaa painetta kuin vastaavan kokoisissa kesärenkaissa. Pidossa en ole havainnut mitään eroja oli paineita sitten pari-kolme kymmenystä enemmän, vähemmän tai saman verran kuin kesäkumeissa..ajo-ominaisuuksissa sen sijaan olen ollut huomaavinani eroja. Suuremmalla paineella kitkalle ominainen sivusuunnan löysyys vähenee jonkin verran.
Mutta kokeilemalla löytyy se kullekin renkaalle/autolle sopivin paine.
Mutta kokeilemalla löytyy se kullekin renkaalle/autolle sopivin paine.
MB CLK320 -04 + BMW335Cia (tulossa)
Vaunun vetoon olen pitänyt 2.8 bar takapyörillä ja jos ne paineet sinne unohtaa,kuluu kuvio selkeästi keskeltä nopeammin.Kantapään kautta opiskeltua faktatietoa... 
Omega A & B...Peugeot 407 Coupe', 206, Peugeot Boxer , C2 VTS, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309, Bombardier Quest 500...Knaus Eifelland...etc...jne...