v. etulampun höyrystyminen

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
marsalkka
'Kadett'
'Kadett'

v. etulampun höyrystyminen

Viesti Kirjoittaja marsalkka »

Eli opel astra -99 havaitsin vas. etulampun umpioon kertyneen vesihöyryä. Onko muut havainnet samaa ongelmaa. Onko umpio helppo irroittaa? Mites tiivistäminen kannattaisi tehdä?
Trinity
OCF Member 2020

Viesti Kirjoittaja Trinity »

Itellä on Vectra, mutta saman ilmiön tekee silläkin. Itse sain aikoinaan neuvon Länsiautosta kun kysyin että mitä tehdä kun umpiot huurtuu niin sieltä yksi työnjohtaja sanoi että ota vaikka lähivaloilta ne takasuojukset pois niin ei huurru enää.

Ongelmana lie se että ne umpiot ovat liian tiiviit eikä se kosteus mikä sinne meni pääse pois? Valot kun laittaa päälle niin se osaltaan poistaa ongelman vähäksiaikaa, mutta ei ratkaise ongelmaa.

Itsellä tuo ystävällinen neuvo poisti ongelman, mahtavaa :D
Elf
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Elf »

itellä sama ongelma mutta vain vilkuissa..
VW Bora 1.6 16V -00
muriaani
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja muriaani »

Mulla oli kans b vectran etuvilkun umpiot huurussa jatkuvasti. Joku tuuppas sitten vilkun lasin rikki ja jouduin vaihtamaan ne. Varaosaliikkeestä vilkku-umpio tais maksaa sen 20€ kpl. Siinä alkuperäisessä umpiossa alkaa se sauma vuotaa. Uutta vaan tilalle niin pääsee huurusta eroon. Valon umpiot on sitten jo astetta kalliimmat.
Trinity
OCF Member 2020

Viesti Kirjoittaja Trinity »

Mulla on omassa ne umpiot jossa on vilkut ja kaukovalot samassa paketissa eikä huurtumista ole sen jälkeen enää esiintynyt.
Vastaa Viestiin