Vielä B-Vectran keskus lukosta?
Vielä B-Vectran keskus lukosta?
Eli oireet:keskuslukko ei sulje/avaa kuin takaluukun+kuskin ovimoottori pitää äänen,eli vika kai ovimoottoreissa?mutta missä niistä?eli millä/miten ootte testannut mikä/mitkä moottorit ovat rikki? 
Itse testasin näin.
1.Ovipahvi irti. Irroitus ohje
2.Irroita lukkomoottorista johdot. Etsi kynälamppu tai muu vastaava mistä selvästi näkee että virtaa tulee. Yleismittari ei ole hyvä koska ohjausvirta on niin lyhyt.
3.Etuovessa mulla oli 3 johtoa joista ulompiin napoihin tuon tulee ohjausvirta. Eli kynälamppu kytketään näihin napoihin. Takaovien johtomäärää en muista mutta sen kyllä että lukot oli sinne todella p*rseestä vaihtaa.
4.Sitten vaan kaskuslukkoa rämpyttämään ja jos valo lampussa syttyy kun ovia käytetään auki ja kiinni, niin silloinhan se ohjausvirta tulee ja saa vaihdella lukkon.
Toivottavasti ihmiset ymmärsi. Oli tarkoitus kirjoittaa selkeämpi ohje mutta siitä tuli vähän outo.
Tällä tavalla tarkastin itseltäni tuon etuoven ja sen jälkeen kävin ostamassa uudet lukot joka oveen.
1.Ovipahvi irti. Irroitus ohje
2.Irroita lukkomoottorista johdot. Etsi kynälamppu tai muu vastaava mistä selvästi näkee että virtaa tulee. Yleismittari ei ole hyvä koska ohjausvirta on niin lyhyt.
3.Etuovessa mulla oli 3 johtoa joista ulompiin napoihin tuon tulee ohjausvirta. Eli kynälamppu kytketään näihin napoihin. Takaovien johtomäärää en muista mutta sen kyllä että lukot oli sinne todella p*rseestä vaihtaa.
4.Sitten vaan kaskuslukkoa rämpyttämään ja jos valo lampussa syttyy kun ovia käytetään auki ja kiinni, niin silloinhan se ohjausvirta tulee ja saa vaihdella lukkon.
Toivottavasti ihmiset ymmärsi. Oli tarkoitus kirjoittaa selkeämpi ohje mutta siitä tuli vähän outo.
Tällä tavalla tarkastin itseltäni tuon etuoven ja sen jälkeen kävin ostamassa uudet lukot joka oveen.
minä korjasin omasta vecustani moottorin, tai itseasiassa minun tapauksessa ei ollut mekaanista vikaa, vaan mikrokytkin joka on lukkomottorin sisällä ei saanut kontaktia , puhdistin sen ja on toiminut moitteetta jo yli puolivuotta. 
VXdiag(MDI)/Tech2/OpCom/Opelscanner testerit..yv:llä yhteys, pohjois-pohjanmaan alueella
Meikällä menee uusiksi toi moottori. Auto oli myyjäliikkeen yhteydessä olevalla korjaamolla laitossa, koskapa vasta äskettäin tein kaupat - myyjä myös lupasi osallistua "osien osalta" kustannuksiin. Mallia 50/50.
Joka tapauksessa: Tilasivat Vammalasta (mistä siellä sitten lieneekään) käytety osan, joita kuulemma tuodaan jatkuvana virtana Saksanmaalta. Sellainen pitäisi olla halvempi kuin uusi, jolle arvio oli 130e.
Joka tapauksessa: Tilasivat Vammalasta (mistä siellä sitten lieneekään) käytety osan, joita kuulemma tuodaan jatkuvana virtana Saksanmaalta. Sellainen pitäisi olla halvempi kuin uusi, jolle arvio oli 130e.
Motonetissä ei näyttänyt olevan, eipä kait tuohon loppujen lopuksi tarvikeliikkeestä löydä oikee palaa (lukkomekanismi kiinteä osa koko tsydeemiä)...merkkiliikkeeseen mentävä.ascona_c kirjoitti:Motonet? Biltema? Paikalliset varaosaliikkeet?jahas kirjoitti:Varmasti merkkiliikkeessä näin onkin. Onko muita (lue:halvempia) putiikkeja olemassa?ascona_c kirjoitti:Itse olen myös kysellyt lukkomoottoreita, ja hinnaksi olisi muistaakseni tullut 150€/kpl
Espoossa on sellainen firma kuin Erikoisrengas Ekegren. Sieltä löytyy niitä ovimoottoreita. B Vectraan ne maksoi n.75€ / kpl. Puh: 09-811412 ja toinen paikka mistä niitä löytyy on Helsingissä Auto-Muovi Oy.kem / Osatoimitus Puh: 09-58400100. Kyselkääpä näistä paikoista, on aikapaljon edukkaampia Opelin osat yleensä kuin merkkiliikkeessä.