Calibrassa on äänentoistolaiteproggis käynnissä ja kysymys kuuluu, onko helppoa vaihtaa oviin ja taakse penkkien sivuun elementit? Tai siis itseasiassa kysymysmerkki on se, käykö uudet elementit vanhojen ( vakiot ) paikalle mitenkään ilman sovitus / korotuspaloja? Ja käsittääkseni sekä edessä, että takana on vakiona 6½-elementit??
<font size=-1>[ This Message was edited by: calibrother on 2003-01-02 17:36 ]</font>
<font size=-1>[ This Message was edited by: calibrother on 2003-01-02 17:37 ]</font>
Ovikaiuttimet
-
juzatheman
- 'Senator'

- Wannabecalibra
- Minut on bannattu!
Minkälaiset noi asennuspaikat on calikassa?
Itse olisin jossain vaiheessa hommaamassa calikkaa ja popit löytyis. 2-tie sarja 6,5 bassoilla ja 3/4" diskantilla.
Tarkoitus olis myös vaimentaa auto reilulla määrällä bitumia. Onko läpivientejä rintapellissä valmiina vai joutuuko porailemaan?
Virtapiuhaksi tulee 50mm2 kaapelia, niin löytyykö calibrsta mitään "kourua" josta johdot vois vedellä?
Ei kellään sattuis olemaan kuvia puretusta sisutasta taikka takakontin kuvaa?
Mitenkäs ovien johdotus on toteutettu, onko moninapaliitin eli vaatii ärsyttävää modaamista?
Kertokaa hieman infoa näin etukäteen calibran asennusmahdollisuuksista.
Itse olisin jossain vaiheessa hommaamassa calikkaa ja popit löytyis. 2-tie sarja 6,5 bassoilla ja 3/4" diskantilla.
Tarkoitus olis myös vaimentaa auto reilulla määrällä bitumia. Onko läpivientejä rintapellissä valmiina vai joutuuko porailemaan?
Virtapiuhaksi tulee 50mm2 kaapelia, niin löytyykö calibrsta mitään "kourua" josta johdot vois vedellä?
Ei kellään sattuis olemaan kuvia puretusta sisutasta taikka takakontin kuvaa?
Mitenkäs ovien johdotus on toteutettu, onko moninapaliitin eli vaatii ärsyttävää modaamista?
Kertokaa hieman infoa näin etukäteen calibran asennusmahdollisuuksista.
Itse laitoin toissa talvena taakse sivuille Sonyn 2-tie erillissarjan (6½ tuumaiset bassot ja pikku diskantit), ja sopi kuin nyrkki silmään. Ei tarvinnut mitään kummempia modifiointeja. Tilaa on yllin kyllin. Laitoin vielä äänieristeeksi bitumimattoa ja mahtuivat jakosuotimetkin oikein hyvin sinne kiinni. Bassot kiinnitin asennusmassalla joka kuivui lähes betonikovaksi muutamassa tunnissa (en tiedä lähteekö enää ehjänä irti... tuskin). Ja johdoille on hyvää tilaa, itselläni menee takakonttiin huomaamattomasti takapenkkien alta.
- Wannabecalibra
- Minut on bannattu!
Joo, mutta tarkoitus on laittaa eteen... ethän konsertissakaan istu selkä orkesteriin päin?
Aluksi nyt laittaisin vakiopaikoilla oveen ja peilikolmioon jos se diskantti sielä on, myöhemmin a-pilariin ja kojelautaan.
Niin meneekö sielä valmiita läpivientejä rintapellissä?
Kuinkas helppo toi kojelauta on purkaa, että sais piuhat vedettyä pitkin poikin?
Toi virtapiuha vetäminen mietityttää eli mistä sen kannattaisi parhaiten vetää kun tulis noinkin paksua?
Aluksi nyt laittaisin vakiopaikoilla oveen ja peilikolmioon jos se diskantti sielä on, myöhemmin a-pilariin ja kojelautaan.
Niin meneekö sielä valmiita läpivientejä rintapellissä?
Kuinkas helppo toi kojelauta on purkaa, että sais piuhat vedettyä pitkin poikin?
Toi virtapiuha vetäminen mietityttää eli mistä sen kannattaisi parhaiten vetää kun tulis noinkin paksua?
En o ite vielä kerennyt rintapeltiä tarkastelemaan kovin tarkkaan, mutta on siellä konetilan puolella sellanen vaahtomuovimatto, eli reikiä saa etsiä. Ja diskantit on muuten ovenkahvan yläpuolella, ei peilikolmiossa. Virrat konttiin oon ajatellu vetää keskikonsolin läpi eli vaihdekapulan kotelosta ja maton alta takapenkkien alle. RCA:t sitten toiselta reunalta ja kaiutinpiuhat toiselta.
-
omega 2.0turbo
- 'Senator'

- Viesti:
50mm virtakaapeli kannattaa vetää konttiin alakautta. Sille pitää asentaa oma putki pohjaan, ettei se ota mihinkää kiinni, tai hapetu. Noin mä ainakin oon tehny, en sitte tiiä onko paras tapa...
Ex-menOpelit... Kadett GSi 16v -91, irmscher senator -91, vectra a 2.0 -95, vectra b v6 -97, Omega caravan 2,2dti -01 ja -91 calibra...
Tällähetkellä tallissa -98 vectra b v6...
Opeliin osien ostaminen on vähän sama, kun laittaisi rahaa pankkiin...
Tällähetkellä tallissa -98 vectra b v6...
Opeliin osien ostaminen on vähän sama, kun laittaisi rahaa pankkiin...