niin jos sulla oli vaikka se pakokaasu luokitus todistus niissä papereissa jo valmiina?? niinki voi olla! mutta tää on ilmeisesti kiinni siitä että mistä maasta auton hakee ja vissiin sitten myös vuosimallista?? no anyway! oli nyt kyse kuiteski kadeteista...sehän rajaa jo tuota VUOSIMALLIA JO IHAN KIVASTI? eli ainakin kannattaa varautuu nuitten kohdalla siihen että sen paprun joutuu sitten hommaan lisäksi...Prayer kirjoitti:Kyllä mun auto oli uudempi kun -87 enkä mä mitään v**** papruja siinä tarvinnu...
Gsi Kadetti saksasta
Re: Gsi Kadetti saksasta
Voisin melkee sanoo,et huvikses voit uskoa ettei tarvi sitä tuv todistusta mistä ne Saksan maalla puhelee..Ollaan tuotu vuodesta 2002,kun niitä sai alkaa laahaamaan ja tähän mennes ollaan tuotu yli kymmenen autoa,eikä ikinä oo kysytty sitä lappua.Miks se nyt niit kiinnostais,ku kerran auto on tyypitetty Suomeen,mut vilkuista ne sit jaksaakin valittaa...sammy2 kirjoitti:joo...usko vaan huviksesi että sen paperin TARTTEE! ei haittaa vaikka vieressä olis tusina samanlaista kadettii...juju pilee siinä että tää papru joudutaan tilaan tehtaalta! eli täsmälleen tähän kyseiseen autoon!!! ja tää katsastus mies huomautus ei kyllä pidä paikkaansa! vaan kun se vaan pitää olla niissä papereissa mukana! ja sillä siisti...ja hinta oli ainaki mulle 150egee tilasin paikallisen ooppeli liikkeen kautta...ja toi sun toinen kommentti meni sitten jo saivartelun puolelle(taas) eli rekisteröintikatsastus 130e+kilvet26e=156e ja jos totta puhutaan niin ei ole vaan 145e...ja jos sulla on vielä jotain epä selvää niin voin "faksata" sulle kuititMakeTku kirjoitti:No 2.0 GSI ilmoituksessa ainakin luki, ja heppojen puolesta vaikuttaisi olevan 20NE motilla...en tiedä sitten mikä onsammy2 kirjoitti:toi auto on kuitenki 1.8!!!!!!!!! joten ei paljon toi "gerni"siusta autaMakeTku kirjoitti:Jos kilometrit pitää vähääkään paikkansa niin kyllähän tuo olisi varmasti hintansa arvoinen.Turbo16 kirjoitti:
Näytti olevan suomessa noi gsi:t 1000e - 4000e, hintaluokassa.
Saksassa ehkä 500e - 2000e ja 2000e saa jo Cabrioletin.
Onko ennakkotapauksia, katselin tullin sivuilta, että olisi joku 600-1000€ veroa luvassa.
Tuossa esimerkiksi yksi kappale, näytti aika herkulta, vai ?
http://tinyurl.com/bxmcp
Suomi GSi kadetteja saa varmasti samaan hintaan, mutta niillä on yli 300tkm ajettu järjestään kaikilla ja taitaa alkuperäinen nahkasisustakin olla ultraharvinainen näillä leveysasteillaniin ja jos auto on -87 tai siitä uudempi,pitää sitten myös hommata pakokaasu-luokitus paprut! vai mitkäs v.tut ne nyt olikaan? mutta ne makso sitten 150egee...niin tosiaan ei kaikilla suomessakaan ole ajettu tota 300tkm...
Eikä tuollaiseen tarvita yhtään mitään erikoista paperia kun noita on muutenkin suomi piukassa, ECE eli vaatimuksenmukaisuustodistuksen voi tarvita jos osuu vittumainen katsastusmies kohdalle, tuo papru on luokkaa 70 Euroa.
Rekisteröintikatsastus on 130 Euroa ja kilvet 26 euroa.
Uskoisin että monelle joku tuollainen nahkasisustainen kattoluukullinen tai muutoin massasta poikkeava yksilö voi olla mieluisampikin vaihtoehto kuin joku 'tavallinen' 16v malli..heh no...on se kumma ku näistä hommista ei ole kahta kuukauttakaan! ja silti joku toinen joka ei todennäköisesti ole tuonut mitään tai ainakaan samanlaista autoo!! on jo neuvomassa
mutta silti jokainen tekee niinku haluaa? ja eikös tässä järkevyyttä alúksi kysytty?
Tänään kävin kyselemään samaa asiaa 11/1989 ensirekisteröityyn saksasta tuotuun Vectra 2000:een, ja kertoivat ainakin Tampereella A-katsastuksessa ettei vaatimuksenmukaisuuspaperia tarvita, jos auto on alkuperäiskunnossaan, kunhan vaan saksalainen rekisteriote löytyy. On kuulemma senverran vanha auto ettei moisia tarvitse.
Äijä ei puhu asiaa... Se on meinaan 1,8 se aito GSi, ja taitaapa olla harvinaisempi nykyään kuin 16v. Ei siinä, mulle kyllä kelpaa mikä hyvänsä. Sitä en kyllä ymmärrä, miksi pitää orkkis GSi Kadetteja ruveta tuunaamaan. Jotakin 1,3 munakadetteja nyt on paikat pullollaan, ja sinne kyllä saa laiteltua justiinsa semmosen koneen kuin kiinnostaa. Toisaalta, harvassa ne on hyväkuntoset 1,3 munakadetitkin...sammy2 kirjoitti:äijä puhuu asiaa!!! 16v on kuitenki se "aito" gessihexagon kirjoitti:ei kannata tuoda 8venasta vaan 16v.. TÄÄ on vaan MUN mielipide et ei sieltä kannata mitään 8venasia tuoda... 16v orkkis kunniaanja tosiaan alkaa olla originaalina jo "ultra"-harvinainen!!! onneksi itsellä sellainen harvinaisuus käytössä
Mielipide on kuin persereikä. Meillä kaikilla on sellainen, ja meistä kaikista toisen sellainen haisee pahalta.
Iänikuinen vitsaus, pyöreät takakaaret.Turbo16 kirjoitti: Niin mikä lasketaan pilaamiseksi ?
Tässä esimerkiksi hyvin pilattu Kadett: http://www.nettiauto.com/428065
Kehtaa vielä mainita auton olevan alkuperäinen GSi, oikein puistattaa.
Mutta löytyipä pikku selaamisella vielä ihan siedettävässä kunnossa oleviakin:
http://www.nettiauto.com/430519
http://www.nettiauto.com/437091
http://www.nettiauto.com/300814
Sama juttuhan se on kaikkien vanhojen GTi -mallisarjaa olevien autojen kanssa.
Alkujaan hyväkuntoisen kaupunkisportin moottori poljetaan halvoilla öljyillä totaalisen pas2, leikellään sisustaa ja hattuhyllyä silpuksi "paremman" äänentoiston takia, nakataan alkuperäinen ratti ja vaihdekepin nuppi mäkeen, ja asennetaan tilalle bilteman "racing"-malliset, porataan kojelautaan kiinni mahdollisimman isokantaisilla ruuveilla kännykkätelinettä, kierroslukumittaria, ja lisäkytkintä.
Porataan takaluukkuun nohevat reiät spoileria varten, ja pisteenä i:n päälle asennetaan Finlandia -kattoluukku.
Nuorenahan niitä kolhuja ja vahinkoja myöskin sattuu, "Kato,oho, pikkasen lipes keula puuhun. No ei onneksi mennyt pahasti ruttuun, pienellä oikomisella tuosta tulee varmasti kuin uusi.."
"Ai sori, eikai haittaa jos takapenkis on pikku jälki, ku mun tupakki osu ihan vahingos siihen? No nyt kaatu olutpullo lattialle, eihän haittaa?"
Sitten kun auto kaikkensa antaneena myydään, niin huuli pyöreänä ihmetellään kun vaihtoarvo on romahtanut nolliin.
Kukapa nyt tuollaista rpommia enää itselleen huolisi. En minä ainakaan.
MUTTA, en väitä että jokainen nuori joka tuollaisen sportin itselleen ostaa, alkaa sitä välittömästi milläänlailla "parantelemaan".
Joukkoon mahtuu varmasti myös auton todellisen arvon ymmärtäviä henkilöitä, jotka pitävät autoa juuri sellaisessa kunnossa kuin sen arvolle kuuluukin.Eli siis suht koht alkuperäisissä kuosissaan.
Tälläisetkin alkavat olla suomenmaassa räpeltämättöminä ja alkuperäisinä kiven alla:
http://www.nettiauto.com/423918
http://www.nettiauto.com/424486
mä toin ton sigun auton saksasta 2.5 vuotta sitten ja tyytyväinen olen ollut. hinta+kilometrit ja korin kunto on kohdallaan

Ja on muuten alkuperäinen lukuunottamatta gastman sivuvilkkuja jotka jouduin laittamaan kun sivuvilkut ei olleet saksassa pakolliset tuon vuosimallin autossa

Ja on muuten alkuperäinen lukuunottamatta gastman sivuvilkkuja jotka jouduin laittamaan kun sivuvilkut ei olleet saksassa pakolliset tuon vuosimallin autossa
Astra f varmari - yxkasi ja automaatti
-
Osku
joopa joo! huomioi kuule noi heitto-merkit ja mieti miksi niitä käytetään!!!!m.k kirjoitti:Äijä ei puhu asiaa... Se on meinaan 1,8 se aito GSi, ja taitaapa olla harvinaisempi nykyään kuin 16v. Ei siinä, mulle kyllä kelpaa mikä hyvänsä. Sitä en kyllä ymmärrä, miksi pitää orkkis GSi Kadetteja ruveta tuunaamaan. Jotakin 1,3 munakadetteja nyt on paikat pullollaan, ja sinne kyllä saa laiteltua justiinsa semmosen koneen kuin kiinnostaa. Toisaalta, harvassa ne on hyväkuntoset 1,3 munakadetitkin...sammy2 kirjoitti:äijä puhuu asiaa!!! 16v on kuitenki se "aito" gessihexagon kirjoitti:ei kannata tuoda 8venasta vaan 16v.. TÄÄ on vaan MUN mielipide et ei sieltä kannata mitään 8venasia tuoda... 16v orkkis kunniaanja tosiaan alkaa olla originaalina jo "ultra"-harvinainen!!! onneksi itsellä sellainen harvinaisuus käytössä